Punctul 2

0
62

2) Prin urmare, expansiunea Luminii Lui nu extinde granița de a fi un Emanator și a deveni un emanat până când nu trece prin cele patru Behinot, numite Hochma, Bina, Zeir Anpin și Malchut. Acest lucru se datorează faptului că expansiunea Luminii Lui se numește Hochma, care este măsura completă a esenței Luminii care a emanat. Și când se intensifică și extinde mai multă abundență decât măsura extinderii sale, este considerată Behina (singular pentru Behinot) Bet (a doua Behina), numită Bina.

De asemenea, în dea de-a doua Behina trebuie să se facă trei discernăminte:

Primul discernământ: Esența Sfira Bina este Hochma.

Al doilea discernământ: intensificarea dorinței pe care a manifestat-o, pentru care rădăcina vasului de primire a fost revelat în ea. În acest sens, există o diferență de formă în ea, adică Aviut (voința de a primi), în comparație cu Ohr (Lumina) Hochma. Aceasta se numește Gevura superioară.

Al treilea discernământ: Aceasta este esența abundenței pe care a dobândit-o prin trezirea propriei sale dorințe. Această Lumină este dată cu numele său propriu – Ohr Hasadim, care este mult mai scăzută decât Ohr Hochma, care se extinde numai de la Emanator. Ohr Hasadim este asociată cu intensificarea emanatului, așa cum s-a menționat, că Gevura, care este o Lumină care a devenit mai groasă, a devenit rădăcina Ohr Hasadim. Aceste trei discernăminte împreună se numesc Bina, și cea de-a doua Behina din Hochma. Astfel, cele două Behinot, Hochma și Bina au fost clarificate, iar Keter este Ein Sof (Infinit), rădăcina emanatului.

Și, deși Behina Bet a manifestat o dorință intensificată față de Operator, ea este încă inaptă să fie un vas complet de primire. Chestiunea este că, în spiritualitate, Kli cu Lumina din el sunt foarte apropiate, practic interdependente. Când Lumina dispare, Kli-ul este anulat și când Kli dispare, Lumina este anulată. Astfel, importanța Kli-ului este ca importanța Luminii.

Prin urmare, forma vasului de primire nu a fost finalizată în Bina, deoarece esența ei este Ohr Hochma. Din acest motiv, Ohr Hasadim, care s-a extins prin intensificarea ei, a fost anulată înaintea esenței ei ca o lumânare în fața unei torțe. Astfel, această Ohr Hasadim s-a extins mai departe de Bina spre exterior și a câștigat puterea de a extinde abundența suplimentară, mai mult decât măsura extinderii sale prin Bina. În acel moment, vasul de primire a fost terminat.

Prin urmare, noi discernem încă două Behinot, Behina Gimel (al treilea discernământ) și Behina Dalet (al patrulea discernământ), care sunt expansiuni care se extind din Bina, unde vasul de primire este încă ascuns, în potențial, atâta vreme cât nu s-a intensificat pentru adăugare și se numește Zeir Anpin. Și această intensificare pentru mai multă abundență este numită „Kli de Malchut”, care este un vas de primire care a fost finalizat în emanat, care este făcut acum din Lumină și Kli. Prin asta, încetează a fi considerat Emanator și este considerat emanat.

Acestea sunt cele patru Behinot cunoscute ca HB, ZA și Malchut, care sunt cele patru litere. HB sunt Yod-Hei și ZON sunt Vav-Hei. Ele sunt considerate zece Sfirot, deoarece Zeir Anpin conține șase Sfirot, care sunt Hesed, Gevura, Tiferet, Nețah, Hod, Yesod.

Chestiunea este că esența lui ZA este Lumina Hesed și Gevura, adică cele două Behinot Ohr Hasadim și Gevura superioară, care s-au extins de la Bina spre exterior. Și trebuie să remarcăm aici că în Bina, Gevura este prima și rădăcina Ohr Hasadim. Dar în Tiferet este contrar: Hesed precede Lumina Gevura, deoarece lumina principală care se extinde este Hesed, iar Gevura este auxiliară în interiorul ei, în Bina.

Acum puteți înțelege ceea ce a fost scris în „Arborele vieții” și Rașbi, că în lumea Nekudim, Gevura de (a) ZA a precedat Hesed, deoarece ZON de Nekudim este considerat ZON de Bina, și nu actualul ZON, în cele două Behinot de bază din cele patru Behinot menționate mai sus. Acesta este motivul pentru Gevura de ZA precede Hesed.

De asemenea, Sfira Tiferet de ZA este unificarea Hochma și Gevura de sus cu acțiunea lui Kli de Malchut. Se numește Tiferet, din moment ce Lumina Mitpaer (mândriei) se aprinde pe Behina Aleph (prima Behina), care este Hochma, a cărui dorință nu este suficientă pentru a face un Kli. Dar Behina Gimel, care este Hasadim și Gevurot (plural pentru Gevura) care se extind din Bina spre exterior, este suficientă pentru a face Kli de Malchut. Acesta este sensul „potrivit frumuseții (Tiferet) unui bărbat, pentru a locui în casă”. Acest lucru explică cele trei Sfirot HGT de ZA și sunt numite „cei trei patriarhi”, deoarece acestea sunt esența ZA. De asemenea, Nețah, Hod și Yesod sunt numie „fii”, deoarece se extind din HGT.

Chestiunea este că din cauza Țimțum Aleph (prima restricție), care este explicată în detaliu în interiorul cărții, a fost făcut un Masach (ecran) greu în Kli de Malchut. Aceasta înseamnă că Behina Dalet (cea de-a patra Behina) din Kli de Malchut reține Lumina Superioară să se răspândească în Behina Dalet, datorită disparității formei de acolo, așa cum este scrisă acolo.

Cu toate acestea, Lumina se extinde și dorește să vină și la Behina Dalet, deoarece natura Luminii Superioare se extinde spre cele inferioare până când este aproape despărțită de locul ei, așa cum este scris în Panim Masbirot. Astfel, a fost făcut un Zivug de Hakaa (cuplaj prin lovire) între Lumina Superioară care se răspândește în Kli de Malchut și Masach-ul deținut în Kli de Malchut.

Este ca lumina soarelui lovind o oglindă, cu scântei reflectate. Deci, zece Sfirot noi au ieșit din acest Zivug de Hakaa, numit zece Sfirot de (din) Ohr Hozer (Lumină Reflectată). Se pare că există două seturi de zece Sfirot în fiecare ființă emanată: zece Sfirot de Ohr Yașar (Lumina Directă) asupra celor patru Behinot și zece Sfirot de Ohr Hozer.

Aflați că aceasta este Lumina Superioară care sa re-extins de la HGT de ZA pentru Zivug de Hakaa în Masach în Kli de Malchut. Se numesc Nețah, Hod, Yesod.

Acum puteți înțelege ceea ce este scris în Tikuney Zohar (Corectările Zoharului), că Malchut este a patra față de părinți și a șaptea față de fii. Aceasta înseamnă că, atunci când ea emană prima dată, Malchut este deosebită din acțiunea Tiferet de ZA și urmează HGT, care sunt numite „părinți”. Și din perspectiva iluminării Ohr Hozer în Masach-ul ei, ea urmează NHY care s-a extins la ea pentru Zivug de Hakaa. Iar NHY sunt numite „fiii HGT”; de aceea este a șaptea față de fii.

Astfel, am explicat în mod corespunzător esența celor zece Sfirot KHB, HGT, NHY și Malchut la rădăcina lor. Acesta este primul concept în înțelepciunea adevărului și trebuie să fie întotdeauna în fața ochilor studentului, în timp ce se află în această înțelepciune.

Acum înțelegem avertizarea sănătoasă din „Cartea creației”, „zece și nu nouă”. Aceasta înseamnă că, din moment ce un Masach deținut a fost făcut în Behina Dalet de la Țimțum (restricție) în jos, este imposibil să se spună greșit că Behina Dalet este exclusă din cele zece Sfirot, și doar nouă Sfirot rămân în Kdușa (sfințenie). Din acest motiv, avertizează „zece și nu nouă”.

Și aceasta avertizează mai departe, „zece și nu unsprezece”. Aceasta înseamnă că nu trebuie să spuneți în mod eronat că Behina Dalet a devenit un vas de primire după Țimțum. Astfel, există două Sfirot într-un singur Malchut: unul este Masach-ul care întotdeauna ridică Ohr Hozer, și un vas de primire pentru a primi Ohr Yașar, de asemenea. Acesta este motivul pentru care afirmă: „zece și nu unsprezece”.

textul face parte din Baal HaSulamPrefață Generală

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts