Punctul 3

0
71

3) Există cinci discernăminte proeminente din zece dintre cele menționate mai sus, care nu ar trebui să se miște de sub ochii voștri și ele vă vor îndrepta căile în studierea înțelepciunii.

Primul discernământ este Lumina Ațmut (sine, esență), care este Lumina cuprinzătoare de la Ein Sof care există în acel emanat. Aceasta este esența, deoarece cel inferior nu participă aici; și se numește Hochma de Ohr Yașar.

Al doilea discernământ este Ohr Hasadim, care se extinde de sus în jos. Această Lumină este cuplată cu trezirea Gevura din emanatul al Behina Bet, care este Lumina Bina pe care ea a trasat-o.

Al treilea discernământ este Ohr Hasadim care se ridică de jos în sus printr-un Zivug de Hakaa. Se numește Ohr Hozer, care se ridică și se extinde numai din emanat, datorită deținerii menționate mai sus.

Al patrulea discernământ este Lumina Gevura superioară, adică Behina Bet, care este Aviut de Bina pe care ea a dobândit-o prin intensificarea ei.

Al cincilea discernământ este Gevura inferioară, adică Behina Dalet, unde intensificarea dorinței este activată în Ohr Hasadim, care a fost adăugată de emanat. Acesta este numit „Kli de Malchut de Ohr Yașar”, iar această Gevura este Kli al zece Sfirot și nu uitați asta.

Știți că Masach-ul din Kli de Malchut este rădăcina întunericului, din cauza forței de reținere care există în Masach, pentru a opri Lumina Superioară să se răspândească în Behina Dalet. Aceasta este și rădăcina muncii pentru a primi recompensă, deoarece munca este un act involuntar, pentru că muncitorul se simte confortabil numai atunci când se odihnește. Dar pentru că proprietarul plătește un salariu, el își anulează voința în fața voinței proprietarului.

Știți că aici în această lume nu există ființă sau comportament care nu are rădăcini în Lumile superioare, din care se extind ramurile spre lumile inferioare, până când ele ne vor fi descoperite în această lume. Și observați că, în general, munca și forța de muncă sunt înrădăcinate în Masach în Kli din Malchut, care reține Lumina pe care o dorește, datorită Emanatorului, care dorește să-i dea încântare și tot ceea ce este o gândire în Emanator este o lege obligatorie în emanație. În mod firesc, El nu are nevoie de nicio acțiune, iar gândurile Lui completează. De aceea, ea alege să nu primească Lumina Superioară, ca nu cumva să ajungă la o disparitate a formei (Panim Masbirot, „Ramura Unu”).

Rezultă că forța de reținere din Masach este egală cu forța de muncă, iar răsplata pe care proprietarul o dă muncitorului este înrădăcinată în Ohr Hozer emisă de Zivug de Hakaa, unde prin Masach a fost creată o rădăcină pentru Ohr Hozer. Se pare că se întoarce la a fi Keter la aceste zece Sfirot de Ohr Hozer, precum și la Ohr Yașar. Așa cum se va explica mai jos, tot acest profit a venit la ea din cauza acestui act de deținere.

Din cele menționate mai sus, rezultă că cele zece Sfirot sunt într-adevăr un Kli, numit Malchut. Dar pentru a-și finaliza forma, se distinge prin trei rădăcini: cele trei Behinot Hochma, Bina și ZA care se extind una de cealaltă. Ar trebui să știți că acest Malchut este încă conținut în Ohr Ein Sof dinainte de Țimțum, numită Malchut de Ein Sof, în care a fost prima restricție.

Așa cum este scris în Panim Masbirot, „Ramura Unu”, datorită echivalenței formei cu Emanatorul, dorința ei a crescut de la dorința de a primi în Behina Dalet, iar Lumina Kav (liniei) s-a extins la ea din Ein Sof. Lumina Kav conține toată Lumina care se extinde în cele cinci lumi, numite Adam Kadmon, Ațilut, Beria, Yețira și Asya. Această lumină este în general menționată ca fiind Kav, din cuvântul Kav Midah (măsurare), deoarece se extinde în lumi după măsură și un număr rațional în fiecare lume, în funcție de forma Kli de Malchut din acea lume, așa cum este elaborat în cadrul cărții.

Și chestiunea celor cinci lumi menționate mai sus este cu adevărat chestiunea Keter și a celor patru Behinot cunoscute din cele zece Sfirot. Astfel, lumea AK este lumea Keter; lumea Ațilut este lumea Hochma; lumea Beria este lumea Bina; lumea Yețira este lumea Zeir Anpin; și lumea Asya este lumea lui Malchut. Cu toate acestea, în fiecare lume, există zece Sfirot și fiecare Sfira a celor zece Sfirot din acea lume cuprinde zece Sfirot, așa cum este scris.

Ele sunt împărțite în cele cinci lumi menționate mai sus, deoarece Kli din Malchut ar trebui mai întâi să fie integrat în fiecare Sfira, prin Keter. Acest lucru se întâmplă în Hitpaștut Aleph (prima expansiune) a AHP de AK, unde a fost integrată în ZON. În Hitpaștut Bet (a doua expansiune) de AHP, ea a fost integrată în Bina. Și în lumea Nekudim, ea a fost integrată în Hochma, iar în lumea Ațilut a fost integrată în Keter.

Și din moment ce Malchut a fost integrată în fiecare Sfira, începe lumea Tikun (corecției): Roș (capul) este lumea mai sus menționată a Ațilut, unde Lumina Ein Sof se îmbracă în Behina Aleph. Apoi, Lumina Ein Sof se îmbracă în Behina Bet, creând lumea Beria. În continuare, se îmbracă în Behina Gimel, creând lumea Yețira, apoi se îmbracă în Behina Dalet, creând lumea Asya. Ea va fi elaborată în interiorul modului în care toate provine una din cealaltă printr-un mod obligatoriu de cauză și consecință și de modul în care acestea sunt legate una de cealaltă.

textul face parte din Baal HaSulamPrefață Generală

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts