Punctul 4

0
51

4) În primul rând, trebuie să înțelegem calitatea fiecărei lumi AK și ABYA, pe care o voi explica una câte una. Să începem cu lumea Keter, care este lumea Adam Kadmon. Primul ei Kli este lumea Akudim (legată). În Poarta Akudim, Capitolul al treilea, Ari a scris că toate cele zece Sfirot au apărut, dar nu au apărut toate împreună. La început, numai Malchut a ieșit în lumea Akudim. Și această Malchut a ieșit sub forma de Nefeș. După ea, restul părților au ieșit prin Keter.

Și când a venit Keter, Malchut a fost finalizată cu toate cele cinci Lumini Interioare – Nefeș, Ruach, Neșama, Haya și Yechida. Cu toate acestea, încă lipseau toate cele de mai sus Sfirot, care au apărut incomplete. De aceea, trebuiau să urce înapoi la Emanator pentru a fi finalizate. Dar acum, la întoarcere, Keter s-a întors mai întâi.

Și când s-a ridicat Keter, Lumina Hochma s-a ridicat în locul lui Keter, Bina în locul lui Hochma, ZA în locul lui Bina și Malchut în locul lui ZA. Ulterior, Hochma s-a ridicat și la Emanator. Apoi Bina se ridică la Keter, urmând Hochma, ZA către Hochma și Malchut către Bina. Apoi Bina se ridică și ZA se ridică la Keter, Malchut până la Hochma. În cele din urmă, ZA se ridică și Malchut se ridică la Keter, până și Malchut se ridică la Emanator.

După aceea, Lumina s-a întors de la Emanator și s-a extins în ele, deși nu în ordinea lor inițială. În schimb, Lumina Keter nu s-a întors, dar a plecat și a rămas dispărută. De aceea, Lumina Hochma a ieșit în Kli de Keter, Lumina Bina în Kli de Hochma, Lumina ZA în Kli de Bina și Lumina Malchut în Kli de ZA. Kli de Malchut a rămas fără Lumină, până acum cuvintele lui pe scurt. În plus, cele zece Sfirot de Akudim au ieșit de jos în sus. Malchut a apărut mai întâi, apoi ZA, apoi Bina, apoi Hochma și, în cele din urmă, Keter, până acum cuvintele lui.

Ar trebui să înțelegem cu atenție problema extragerii celor zece Sfirot de sus în jos și de jos în sus, menționate în cuvintele lui Ari. Desigur, nu este vorba de măsuri de sus, de dedesubt, înainte, după și în timp și loc. Mai degrabă, este vorba de rațiune și rezultat, cauză și consecință. Prin urmare, cum poate să apară Malchut pe primul loc, urmat de ZA, urmat de Bina, până când Keter – rădăcina tuturor – va apărea ultima? Acest lucru pare uimitor. Și cine și ce a dat și a inversat pe Superior să fie mai jos și pe cel inferior să fie Sus?

Problema este că ordinea celor zece Sfirot de Ohr Yașar a fost deja explicat mai sus, fiind la cinci grade unul sub altul, prin măsura Hizdakchut (purificării) fiecăruia din Lumina grosieră a cărei formă s-a schimbat, adică, Behina Dalet. Behina Aleph, deoarece este considerată un potențial ascuns, este cea mai importantă în grad. Și Behina Bet s-a mutat deja de la potențial la actual, intensificându-se cu o dorință mai slabă decât în ​​Behina Aleph. Behina Gimel este mai slabă decât Behina Bet, iar Behina Dalet, Malchut este cea mai slabă, deoarece Aviut este mai mare decât în ​​restul.

De asemenea, se știe că odată cu apariția lui Kli de Malchut a experimentat Țimțum Aleph de a nu primi în Behina Dalet. Această forță de reținere se numește Masach (ecran), iar când Ohr Yașar coboară din Ein Sof și lovește Masach-ul din Malchut, există un Zivug de Hakaa și astfel cele zece Sfirot de Ohr Hozer, așa cum este scris în cuprins (Ramura Trei).

În aceste zece Sfirot de Ohr Hozer, gradele sunt inversate în comparație cu valoarea celor zece Sfirot  de Ohr Yașar. În cele zece Sfirot de Ohr Yașar, cel mai curat este mai înalt și mai bun. Dar în cele zece Sfirot de Ohr Hozer, cea mai grosieră este mai mare și mai bună. Acest lucru se datorează faptului că Malchut este Keter și rădăcina acestor zece Sfirot de Ohr Hozer, de vreme ce Masach-ul său dur împiedică Lumina să coboare în Behina Dalet. Astfel, Malchut revine la a fi Keter prin capătul său care este la început, așa cum este scris în Panim Masbirot, Ramura Trei.

Se pare că ZA primește Lumina de la Keter de Ohr Hozer; prin urmare, ZA este considerată un grad de Hochma, iar Bina este considerată un grad de Bina, deoarece primește de la ZA, care se întoarce la Hochma. De asemenea, Hochma de Ohr Yașar este considerată ZA în Ohr Hozer, deoarece primește Ohr Hozer de la Bina. Și Keter de Ohr Yașar este considerată Malchut în Ohr Hozer, deoarece primește de la ZA. Astfel, veți descoperi că cel mai curat în grad va fi mai mic în laudă și merit și să înțelegeți cu atenție acest lucru.

Cu toate acestea, cele zece Sfirot de Ohr Hozer se alătură și se integrează în cele zece Kelim. Când se alătură ca una, toate gradele sunt de același merit, deoarece nivelul lui Malchut este egal cu cel al lui Keter din perspectiva lui Ohr Hozer, unde Malchut se întoarce la a fi Keter. De asemenea, ZA este egală cu Hochma, deoarece ZA este considerată Hochma de Ohr Hozer. Iar nivelul lui Hochma este egal cu cel al lui Keter, deoarece Keter primește Ohr Hozer de la ea, așa cum Hochma primește Ohr Yașar de la Keter.

Și întrucât nivelul ZA este egal cu Hochma și Hochma cu Keter, rezultă că nivelul lui ZA este egal cu cel al lui Keter. Rezultă că, prin extragerea celor zece Sfirot de Ohr Hozer de la Behina Dalet, toate gradele din zece Sfirot au fost egale, având același nivel prin Keter.

textul face parte din Baal HaSulamPrefață Generală

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts