Punctul 5

0
52

5) Dar cele zece Sfirot din lumea Akudim au dispărut din nou. Și trebuie să înțelegem motivul plecării lor. Ari spune că motivul este că, atunci când au apărut, au apărut incomplete și prin urmare, s-au retras din nou pentru ca să primească finalizarea lor.

Cu toate acestea, trebuie să înțelegem deficiența și Tikun (corecția) care le-a venit prin această plecare. Aici Ari a scris că deficiența s-a datorat faptului că Keter a apărut numai în Behina Nefeș. Și într-un alt loc, el a scris că deficiența se datorează faptului că Ohr Pnimi (Lumina Interioară) și Ohr Makif (Lumină Înconjurătoare) proveneau din același orificiu și se băteau una pe alta, așa cum scrie el în Heichal AK, Șaar Vav, Șaar Akudim, Capitolul Unu.

După aceea, a venit Taamim inferior, sub Otiot (litere), care sunt Lumini care apar prin Peh de AK, și de acolo în afară. Iar aici Luminile s-au alăturat complet, deoarece au ieșit printr-un singur canal. Și din moment ce Lumina înconjurătoare și Lumina interioară s-au adunat, aici începe realizarea Kelim.

Din acest motiv, cele cinci Lumini Interioare și Lumini Înconjurătoare au apărut împreună. Acesta este motivul pentru care ele sunt numite Akudim, din versetul „și l-au legat pe Isaac”. Astfel, atunci când se ridică împreună în afara Peh (gurii), legate împreună, se bateau și se loveau una pe cealaltă, iar bătăile lor făceau existența Kelim.

Aceasta înseamnă că Lumina lui Awzen și Hotem unde Ohr Pnimi se extinde prin formele stângi ale Awzen și Hotem, iar Ohr Makif s-a extins prin formele drepte ale orificiilor Awzen și Hotem. De aceea, au persistat și nu au plecat, deoarece există un Kli special pentru Ohr Pnimi și un Kli special pentru Ohr Makif.

Dar în Lumina Peh, unde există doar un orificiu, Ohr Pnimi și Ohr Makif erau în același Kli. De aceea, ele se băteau una pe alta, iar ca rezultat Lumina a plecat și Kelim a căzut. Cu alte cuvinte, ele au căzut din gradul lor, iar Aviut a fost adăugat la Aviut-ul anterior, iar acest lucru a creat Kelim, de vreme ce plecarea Luminii completează Kelim.

Pentru a înțelege cu atenție problema celor două orificii ale lu Awzen și Hotem de AK, problema orificiului unic în Peh de AK și semnificația celor cinci Interioare și cinci Înconjurătoare, Bituș și Kelim și Ibuy (îngroșare de Aviut), trebuie să elaborez, deoarece cuvintele lui Ari despre aceste chestiuni sunt destul de succinte.

Este cu atât mai mult în ceea ce privește cea Înconjurătoare, unde se pare că se contrazice în fiecare secțiune. Odată ce a spus că au Lumini Interioare KHB ZON și cinci Lumini înconjurătoare KHB ZON de la Hotem în sus, dar de la Peh în jos, Înconjurătoarele de Bina și ZON încetează și doar două Înconjurătoare, Keter și Hochma au rămas și cele cinci Parțufim KHB ZON. Și încă o dată, a spus că din lumea Nekudim în jos, Înconjurătoarele inferioare s-au oprit, dar mai există încă cinci Lumini Înconjurătoare și cinci Lumini Interioare în Lumina Peh. Și încă o dată, el spune că există cinci Interioare și cinci Înconjurătoare în întreaga ABYA și alte asemenea contradicții.

textul face parte din Baal HaSulamPrefață Generală

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts