Punctul 6

0
62

6) Voi elabora în cuprinsul cărții, și aici voi fi scurt pentru a nu ne abate de la această problemă. Se explică în Ramura Unu și în Ramura Patru în ordinea celor zece Sfirot, referitoare la cel de-al patrulea Behinot din cele zece Sfirot de Ohr Yașar și Ohr Hozer, că în fiecare zece Sfirot există două discernăminte despre Hitpaștut (expansiune) și două discernăminte Hitaabut (îngroșare a Aviut), care se extinde din rădăcina, care este Keter a acestor zece Sfirot.

Hochma, considerată Hitpaștut larg, apare prima. Aceasta înseamnă că acest Hitpaștut conține toată Lumina care se întinde de la Ein Sof la cel emanat. Și Kli, numită Ohr ha Av (Lumina groasă), adică voința de a primi conținută în Hitpaștut al Luminii, pentru care dobândește disparitate de formă fața de Emanator, în care nu există nici o formă de primire și pentru care devine mai întunecată decât Lumina, nu este încă dezvăluită în acest larg Hitpaștut. Aceasta este atâta timp cât dorința nu se intensifică, dorind o abundență suplimentară mai mult decât măsura Hitpaștut. În schimb, ea este inclusă în Lumina grosieră menționată mai sus din perspectiva Emanatorului, care dorește să dăruiască.

Din acest motiv, trebuie să dezvăluie vasele de primire și să le realizeze de la potențial la realitate. De aici devine mai groasă pe măsură ce se răspândește, adică dorința de a extinde mai multă abundență decât măsura Hitpaștut crește. Și Hitaabut care a fost făcut în acest Hitpaștut îi este dat propriului său nume, datorită intensificării sale. Se numește Bina, deoarece este mai întunecată decât Ohr Hochma, în care voința de a primi a fost descoperită în realitate.

Această Bina este încă inaptă pentru a fi Kli actual, deoarece esența sa este de la Hochma; dar este rădăcina Kli, deoarece Kli poate fi completat numai din Hitaabut  (îngroșarea) făcută în al doilea Hitpaștut. Se numește „Hitpaștut printr-o fereastră”, ceea ce înseamnă că abundența suplimentară pe care Bina a atras-o prin intensificarea ei se extinde de la ea. Acesta este numit Ohr Hasadim, opusul lui Hitpaștut Aleph (primul Hitpaștut), numit Ohr Ațmut (Lumina Eului / Esenței).

Hitpaștut printr-o fereastră care se răspândește din Bina se numește ZA și se îngroașă în timp ce se răspândește, ca primul Hitpaștut. Aceasta înseamnă că și ea intensifică extinderea abundenței suplimentare, mai mult decât măsura lui Hitpaștut de Bina. Prin aceasta, actualizează vasele de primire conținute în ea. Acest al doilea Hitaabut  este dat propriului său nume, deoarece prin această intensificare a devenit mai întunecată decât Lumina lui Hitpaștut și se numește Malchut.

Behina Dalet, care este Hitaabut creat la Hitpaștut prin fereastră, numită Malchut, este vasul complet de primire, și nu cele trei Behinot care o preced, care au se revarsă doar pentru a dezvălui această a patra Behina. Ea este cea care suferă prima restricție, împiedicându-se să primească abundență în această Behina Dalet, din cauza disparității formei descoperite în ea. Această forță de reținere se numește Masach (ecran) sau Pargod (perdea), ceea ce înseamnă că reține abundența de a străluci și a se răspândi în ea.

De asemenea, aceasta este întreaga diferență dintre primul Hitaabut realizat în Hitpaștut și Hitaabut, care a fost făcut într-un Hitpaștut printr-o fereastră. Acest lucru se datorează faptului că și în primul Hitaabut, Țimțum nu guvernează; de aceea este potrivit pentru primirea Luminii. Acesta este motivul pentru care ea este numită „o fereastră”, adică a primi, deoarece casa primește lumina zilei prin fereastra ei. Dar în al doilea Hitaabut, forța Țimțum o conduce și se împiedică să primească abundența în Aviut. De aceea, el este numit Masach, reținând Lumina.

Iar după ce Behina Dalet a apărut împreună cu Masach-ul ei, Lumina se răspândește din nou spre ea și Masach o reține, așa cum am menționat mai sus. În consecință, se face un Zivug de Hakaa, iar zece Sfirot de Ohr Hozer apar, așa cum este scris în Ramura Trei. Aranjamentul acestor zece Sfirot este opus celor zece Sfirot de Ohr Yașar, care iese de jos în sus, de vreme ce Masach-ul a provoacă acea mare Lumină și ceea ce este rădăcina ei, a devenit Keter.

Acesta este sensul „sfârșitul lor este înglobat în începutul lor”. La fel cum Keter este începutul și Roș (capul) celor zece Sfirot de Ohr Yașar, sfârșitul, care este Malchut, devenit începutul și Roș al celor zece Sfirot de Ohr Hozer.

Astfel, Malchut sa reîntors la un Keter acestor zece Sfirot, iar ZA al zece Sfirot de Ohr Yașar a devenit Hochma, de vreme ce primul primitor din rădăcină se numește Hochma. La fel este și cu restul, prin Keter de Ohr Yașar, care devine Malchut în cele zece Sfirot de Ohr Hozer, deoarece primește de la ZA de Ohr Hozer, care este Hochma de Ohr Yașar.

Se pare că, în cele zece Sfirot KHB ZON de Ohr Yașar, gradele sunt măsurate în funcție de puritatea din Lumina grosieră, unde cea mai pură este mai mare și mai importantă. Dar în cele zece Sfirot KHB ZON de Ohr Hozer, gradele sunt măsurate de către Aviut, unde cu atât mai mare este Aviut-ul în grad, cu atât mai mare este și mai important. Acest lucru le face pe cele mai înalte din cele zece Sfirot de Ohr Yașar mai mici în cele zece Sfirot de Ohr Hozer și cele inferioare din cele zece Sfirot de Ohr Yașar Superior în cele zece Sfirot de Ohr Hozer.

Primele zece Sfirot care s-au răspândit de la Ein Sof sunt numite Adam Kadmon. Acestea sunt rădăcinile Kelim de Roș, de aceea cele zece Sfirot sunt numite după Kli de Roș: Galgalta (craniul), Eynaim (ochii), Awznaim(urechile) sunt KHB al celor zece Sfirot de AK, Hotem și Peh (gura) sunt ZA și Malchut din zece Sfirot de AK. De asemenea, se știe că cele zece Sfirot sunt integrate una în cealaltă, așa cum este scris în cuprins. Prin urmare, fiecare dintre cele menționate mai sus, Galgalta, Eynaim și AHP, s-au extins în zece Sfirot.

Este interzis să vorbim despre cele zece Sfirot care s-au extins în Galgalta ve (și) Eynaim, care sunt Keter și Hochma din zece Sfirot de AK, și nu avem nici o legătură cu ele. Începem să vorbim de la AHP în jos, de la Bina și ZON de AK.

De asemenea, se știe că cele zece Sfirot sunt Keter și cele patru Behinot HB ZON și există Ohr Pnimi și Ohr Makif în ele. Aceasta înseamnă că ceea ce a fost deja îmbrăcat în Kli se numește Ohr Pnimi, iar ceea ce nu a fost încă îmbrăcat în Kli este numită Ohr Makif. Astfel, în fiecare din cele zece Sfirot de AHP de AK sunt cinci Interioare, KHB ZON și cinci din ZON a KHB Înconjurătoare.

textul face parte din Baal HaSulamPrefață Generală

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts