Punctul 8

0
34

8) Și acum vom explica problema izbucnirii și Bituș care a avut loc între Ohr Makif și Ohr Pnimi, datorită faptului că au fost legate într-un Kli. Vezi în Arborele vieții, Heichal AK, Șaar 2, p. 3, precum și în Șaar Akudim, Capitolul 2, că natura Ohr Pnimi este aceea de a purifica Kli-ul care este îmbrăcat în ea. Prin urmare, deoarece în cele zece Sfirot de Peh de AK, Ohr Pnimi și Ohr Makif au fost legate într-un singur Kli în Malchut, Ohr Pnimi a purificat gradul Kli de Malchut grad cu grad. Acesta este motivul plecării celor zece Sfirot de Peh, numite „lumea Akudim”.

Lucrul acesta s-a explicat deja la punctul 6 și la punctul 4, că zece Sfirot de Ohr Hozer sunt de o valoare opusă celor zece Sfirot de Ohr Yașar. Acest lucru se datorează faptului că, în cele zece Sfirot de Ohr Yașar, gradele se ridică unul deasupra celuilalt în funcție de puritatea lor, până la rădăcina lor, care este cea mai pură dintre ele. Dar în cele zece Sfirot de Ohr Hozer, gradele se ridică unul deasupra celuilalt, în funcție de Aviut, până la rădăcină, cel mai mare dintre ele. Aceasta este Behina Dalet și Malchut care au devenit din nou Keter. De asemenea, Behina Gimel este Hochma, Behina Bet este Bina, Behina Aleph este ZA, iar Keter este considerată Malchut.

La început, Masach-ul a fost purificat cu un grad. Aceasta înseamnă că forma brută a Luminii Behina Dalet a fost purificată și a redobândit forma lui Aviut de Behina Gimel. Se consideră că Lumina Malchut și-a părăsit locul și s-a înălțat la Kli de ZA, de atunci și Ohr Yașar s-a extins de la Ein Sof pe Masach și forța de reținere a controlat Masach până când a fost făcut un Zivug de Hakaa, iar cele zece Sfirot de Ohr Hozer au ieșit din Masach de Behina Gimel.

Cu toate acestea, ele nu mai sunt la nivelul Keter, așa cum au fost inițial, ci sunt la nivelul Hochma. Acest lucru se datorează faptului că Aviut a Behina ZA și Behina Gimel de Ohr Yașar au valoarea lui Hochma în Ohr Hozer. Se pare că Masach-ul nu s-a întors la a fi Keter datorită lui Ohr Hozer, ci s-a întors la Hochma.

Apoi s-a purificat mai departe și a primit purificarea lui Behina Bet, care este Bina. Și acolo, Ohr Yașar s-a extins până la Zivug de Hakaa și ridicarea lui Ohr Hozer, deși la nivelul Bina. Și, după ce a pierdut Aviut de Behina Gimel și Behina Dalet a pierdut primele două Sfirot de Ohr Hozer.

Ulterior, a fost purificat mai departe și a primit purificarea lui Behina Aleph, Ohr Yașar din Ein Sof împerecheată în ea și Ohr Hozer au crescut, deși la nivelul ZA, lipsit și de Behinat Bina. După aceea, s-a purificat și mai mult, până la forma Șoreș (rădăcină), care s-a ridicat la nivelul Keter.

La acea vreme, nu a existat niciun Aviut la Masach; prin urmare, nu mai era Zivug de Hakaa pe Ohr Yașar în el. Din acest motiv, Ohr Hozer a dispărut complet din cele zece Sfirot de Akudim și vedem asta în interiorul Ramurii Trei și Ramurii Patru, unde totul este explicat în mod elaborat.

Astfel, s-a clarificat faptul că, deoarece Ohr Pnimi este îmbrăcat în Kli din Malchut, îl purifică grad după grad și, odată cu purificarea lui, cele zece Sfirot KHB ZON de Ohr Hozer dispar, de asemenea. Este așa pentru că, în timpul ascensiunii sale la Behina Keter, Masach își pierde toată puterea de a ridica Ohr Hozer. Astfel, cele zece Sfirot de Ohr Yașar o îndepărtează, de asemenea, deoarece Ohr Yașar și Ohr Hozer sunt interdependente și legate între ele.

textul face parte din Baal HaSulam – Prefață Generală

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts