Punctul 9

0
33

9) Pentru a explica acest lucru, voi explica mai întâi starea Sfirot cu o imagine a Taam (singular pentru Taamim – semne de punctuație) Segolta, după cum urmează : adică Keter este pe partea de sus, sub el în partea dreaptă este Hochma, iar la stânga – Bina. Trebuie să înțelegem acest lucru, pentru că, Doamne ferește, să o înțelegem ca pe o imagine a locurilor pe care ochiul tangibil îl percepe. De asemenea, problema Panim be Panim (față în față) și Achor be Achor (spate în spate) care se aplică în cele zece Sfirot, Doamne ferește să se întoarcă și să se înfrunte aici.

Acest lucru a fost explicat deja în cele patru Behinot din Ohr Yașar care se extind din Ein Sof, că expansiunea lui Keter se numește Hochma. De asemenea, se îngroașă pe măsură ce se extinde, adică intensificarea dorinței de a da mai multă abundență decât măsura extinderii sale. Prin urmare, este privită ca fiind două discernăminte: Behina Aleph este întreaga Lumină care se extinde de la Ein Sof la acestă emanată, numită Hochma, iar Behina Bet este Hitaabut, dată de intensificarea dorinței de a extinde o nouă abundență, numită Bina.

Din acest motiv, există trei discernăminte în Sfira Bina: primul discernământ este structura ei, care face parte din Hochma în sine. Al doilea discernământ este Lumina care s-a îngroșat în ea prin intensificarea ei, pentru a extinde o nouă abundență de la Keter. Al treilea discernământ este esența abundenței pe care o atrage de la Keter, numită Ohr de Hasadim, care este mult mai mică decât Ohr Hochma care se extinde direct de la Emanator. Dar Lumina Bina pe care o extinde de la Keter este asociată cu intensificarea ei inițială, care a fost îngroșată pentru ea.

Și când Bina atrage Lumina Hasadim de la Keter, ea nu atrage Lumina Hochma din Sfira de Hochma. Prin urmare, ea este considerată a fi Achor be Achor (spate în spate) cu Hochma. Se pare că Ohr Hochma, care este Lumina lui Ațmut din cele zece Sfirot în care a emanat, încetează din ea, pentru că Bina a făcut pe Panim să atragă Ohr Hasadim de la Keter.

Cu toate acestea, când apare Behina Dalet și cele zece Sfirot de Ohr Hozer care se extind de la ea, considerate mai mult Ohr Hasadim decât Ohr Hasadim în Bina, Bina nu mai trebuie să atragă Ohr Hasadim de la Keter, deoarece primește abundent din Ohr Hozer de Malchut. Din acest motiv, întoarce Panim înapoi la Hochma și atrage din nou Ohr Hochma. În acel moment, Ohr Hochma, de asemenea, este atras de abundență în cele zece Sfirot care emană. Aceasta se numește Panim be Panim a HB, pe care au câștigat-o prin Ohr Hozer care se ridică din Malchut.

Cu toate acestea, înainte de exilul lui Kli din Malchut, Bina și-a întors Panim-ul la Keter, care este starea lui Taam Segolta, unde Bina se află sub Keter, ca Hochma, dar Hochma atrage Lumina Ațmut din Keter și Bina atrage Lumina Hasadim de la Keter. Și din moment ce Lumina Ațmut este Lumina colectivă în emanat, Hochma este considerată „dreapta”, iar Lumina Hasadim este considerată „stânga”, așa cum este asociată cu Gevura.

Astfel, am explicat că Lumina Ațmut nu se poate răspândi în întregul celor zece Sfirot de Ohr Yașar, deoarece Bina este Achor be Achor cu ea, cu excepția unui Zivug de Hakaa din Masach în Kli Malchut. La acea vreme, Bina nu mai are nevoie de Ohr Hasadim și se întoarce la PBP (Panim be Panim) cu Hochma.

Se pare că atunci când cele zece Sfirot de Ohr Hozer se îndepărtează de lumea Akudim, Lumina Ațmut din cele zece Sfirot de Ohr Yașar se îndepărtează împreună cu ea. Acest lucru se datorează faptului că Ohr Hochma și Ohr Hozer sunt interdependente, și numai Achoraim de Bina rămâne acolo în lumea Akudim, adică Lumina Hasadim și Gevura ei.

Acum veți înțelege cuvintele lui Ari pe care le-am expus mai sus, că natura lui Ohr Pnimi este aceea de a purifica Kli-ul în care este îmbrăcat, deoarece se învârte în jurul lui Ohr Hochma, îmbrăcăminte în interiorul emanat prin Bina care se întoarce la a fi PBP cu ea. Astfel, Achoraim de Bina este purificat și din moment ce Achoraim de Bina, care este Behina Bet, este rădăcina lui Behina Dalet, deoarece rădăcina este purificată, ramura, Behina Dalet, este purificată împreună cu ea.

textul face parte din Baal HaSulamPrefață Generală

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts