De la întuneric la lumină

0
35
Hostico Web Hosting

În lumea noastră, schimbul dintre zi și noapte apare de la sine ca rezultat al rotirii pământului. În spiritualitate, funcționează diferit: eu însumi transform noaptea în zi, deoarece prin citirea în Zohar și munca din grup, inversez direcția de funcționare a voinței mele de a primi dinspre interior spre exterior. Adică, întunericul și lumina depind de modul în care funcționează dorința.

Să explicăm declarația de mai sus: Voința de a primi poate funcționa în una din cele două moduri – pentru a primi sau pentru a da (cunoscut și ca “pentru a dărui”). Când dorința operează pentru a primi, ea nu poate conține nimic. Plăcerea nu poate pătrunde în dorință; doar atinge dorința și simțim ca și cum ne-am bucura de ea, dar doar pare că este așa. În adevăr, simțul plăcerii dispare imediat după ce primim. Acest lucru se datorează faptului că voința de a primi și plăcerea sunt opuse – dorința este ca minus, iar plăcerea este ca plus – neutralizându-se reciproc.

Nu putem niciodată să ne bucurăm de plăcere. Dacă, de exemplu, cumpărăm ceva care ne-am dorit mult timp, ceva cu adevărat special, o săptămână mai târziu, sentimentul de satisfacție dispare. Există plăceri, ca plăcerea sexului, care dispar imediat, chiar în momentul în care o obținem, din cauza opusului dintre natura dorinței și natura plăcerii. Acesta este modul în care Baal HaSulam rezumă această urmărire inutilă:

«Această lume este creată cu o dorință și goliciune a întregii abundențe bune și pentru a dobândi bunuri avem nevoie de mișcare. … Prin urmare, alegem chinul mișcării pentru a dobândi împlinirea posesiunilor. Cu toate acestea, pentru că toate posesiunile sunt doar pentru sine, iar “Unul care are o sută vrea două sute”, într-un final rămâne cel puțin cu “o jumătate de dorință în mâna sa”. În cele din urmă, suferă din ambele părți: de durerea mișcării crescute și de durerea deficienței posesiunilor, din care jumătate îi lipsesc.»

Baal HaSulam, Talmud Eser Sfirot [Studiul celor Zece Sfirot], Partea 1″Reflecția interioară”, Capitolul 4

Acest întuneric, care se simte în dorința de a primi, poate fi transformat în lumină doar dacă schimbăm acest modus operandi al voinței de a primi în a fi “pentru a dărui”. Cu alte cuvinte, dacă folosim dorința de a primi ca să dăruim altora și să ne bucurăm de dăruire, vom deveni neîngrădiți în acțiunile noastre, pentru că putem dărui pe termen nelimitat.

Dacă ne bucurăm de iubire și de dăruire către alții la fel de mult cum se bucură Creatorul, vom deveni asemănători cu El și vom simți viața ca fiind eternă și deplină. De ce avem nevoie pentru a o realiza? Trebuie să dobândim dragoste față de ceilalți și să găsim abundența pe care o putem da altora.

Iubirea celorlalți poate fi obținută de la Creator prin lumina care reformează. Odată ce iubirea pentru alții este creată în noi și am devenit asemănători cu Creatorul, abundența Creatorului apare în noi. Atunci când acționăm din dragoste pentru alții, realizăm gândul creației și devenim “partenerii” Creatorului cu privire la creaturi. Acesta este procesul de corectare a funcționării voinței de a primi.

Un act corectat al voinței urmează formula: “Israel, Creatorul și Tora sunt una”. Israel înseamnă dorința din mine de a ajunge direct la Creator, Yașar El [Direct la Creator], adică să devin similar cu Creatorul. Creatorul este Creatorul, scopul la care aspir, și Tora este întregul mecanism corectat, legăturile iubirii care leagă sufletele.

Pentru a ilustra cele de mai sus, gândiți-vă la corpul uman. În corp, diferite părți lucrează în unison și cu garanție reciprocă. Fiecare parte le ajută pe celelalte și există legătură și unitate între ele. Sufletul nostru trebuie să funcționeze în mod similar – să se unească într-o legătură a iubirii și a dăruirii. Aceasta este Tora. Tora conține 613 legături corecte dintre fiecare suflet și toate celelalte suflete.

Dacă legătura dintre suflete este una de ură și nu una de iubire, nu există Tora și este ascunsă. Sufletele care nu simt legăturile iubirii dintre ele sunt în exil față de Tora și Creator, ceea ce înseamnă a fi desprins de conexiunea potrivită (Tora) și de lumina care umple conexiunea corectă (Creatorul). O putem compara cu diferența dintre un corp sănătos și un organism ale cărui sisteme sunt disfuncționale.

Corecțiile pe care le îndeplinim asupra dorinței noastre – de a trece de la forma coruptă la cea corectată – se numesc Mițvot [porunci] [1]. De aceea se spune “Iubește-ți prietenul tău ca pe tine însuți” este marea regulă a Torei, deoarece conține întregul sistem de relații corecte dintre suflete [2].

___

[1] “Când cineva se poate orienta pentru a dărui, acest act este numit Mițva [poruncă]” (Rabaș, Scrierile lui Rabaș, “Referitor la recompensa primită”).

[2] Pentru mai multe informații, consultați Scrisoarea nr. 17 și “Introducere în cartea, Din gura unui înțelept” de Baal HaSulam.

_____________________________________________________________

din cartea: Descifrând Zoharul

Capitolul 8 – A fi precum Creatorul

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts