Iacov, Esau, Laban și Balaam

0
34
Hostico Web Hosting

Studiem și dorim să găsim în noi toate distincțiile pe care le descrie Cartea Zohar.

“Iată ce să spuneţi domnului meu Esau: ‘Aşa vorbeşte robul tău Iacov: «Am locuit cu Laban»’“. Iacov s-a descoperit imediat, ca să se transforme într-un sclav în fața lui, așa că Esau nu s-a uitat la binecuvântările cu care tatăl lor l-a binecuvântat pe acesta, pentru că Iacov le-a lăsat pentru sfârșitul zilelor.

Ce a considerat Iacov când a trimis vorbă la Esau și a zis: “Am locuit cu Laban”? A făcut-o ca pe o misiune din partea lui Esau? Mai degrabă, Laban Arameul, este o voce pribegind prin lume, că nici un om nu a fost vreodată salvat de el, pentru că el a fost prezicător și cel mai mare vrăjitor și tatăl lui Be’or și Be’or a fost tatăl din Balaam, după cum este scris: “Balaam … fiul lui Be’or, prorocul”. Și Laban a fost mult mai versat în preziceri și în vrăjitoria lor decât el, dar el totuși nu putea să-l biruiască pe Iacov. Și a vrut să-l distrugă pe Iacov în mai multe moduri, după cum este scris: ” Tatăl meu era un arameu pribeag”. Din acest motiv, el i-a trimis la el și a spus: “Am locuit cu Laban” .

Întreaga lume știa că Laban a fost cel mai mare dintre toți înțelepții, prezicător și vrăjitor. Și unul pe care Laban dorea să îl distrugă nu putea fi salvat de el. Și tot ce știa Balaam venea de la Laban. Este scris despre Balaam: “căci ştiu că pe cine binecuvântezi tu este binecuvântat şi pe cine blestemi tu este blestemat”. Și cu Laban este cu atât mai mult. Și toată lumea s-a temut de Laban și de magia lui. Prin urmare, primul cuvânt trimis de Iacov lui Esau a fost: “Eu am trăit împreună cu Laban”. Și nu pentru o perioadă scurtă de timp, ci timp de douăzeci de ani am zăbovit la el.

Zohar pentru toți, VaYșlach [Iacov a trimis], punctele 21-23

Dacă ne imaginăm înaintea noastră toate formele și explicațiile pe care le-am auzit în școală și în viața în general despre povestirile Bibliei – despre Iacov, Esau și despre toate celelalte nume cunoscute – și abordarea studiului de Zohar cu ele, noi ne confruntăm cu o mare confuzie și nu ne putem concentra asupra a ceea ce Zohar spune cu adevărat [*].

În timp ce citim, ar trebui să ieșim în spațiu, ca și cum planeta Pământ nu există, ca și cum ne imaginăm că ceva a avut loc odată. În definitiv, timpul, mișcarea și spațiul sunt iluzii care există doar în percepția noastră actuală.

Faptul că ne imaginăm că cineva a fost aici cu mii de ani în urmă, și ne apucăm să săpăm ca să găsim descoperiri arheologice, asta este doar în mintea noastră. Cu toate acestea, noi o numim “realitate”. Acum vrem să schimbăm percepția. Vrem să vedem această lume ca fiind existentă numai în voința noastră, unde este cu adevărat.

De când ne-am născut, am fost obișnuiți să vedem filmul vieții în acest fel – ca pe ceva aparent în afara noastră. Totuși, întregul film se întâmplă numai în voința noastră. Trebuie să ne luptăm împotriva obiceiului nostru și să ne convingem din când în când că, de fapt, totul se întâmplă în interiorul dorinței.

Această abordare nu neagă realitatea deoarece dorința este realitatea. Chiar și acum, când ne confruntăm cu ceva, suntem de fapt într-o dorință. Chiar senzația că lucrurile se petrec în jurul nostru sunt o manifestare a dorințelor, a forțelor care apar în acest fel înaintea noastră.

Cu cât încercăm mai mult să trăim această imagine interioară prin Zohar și ne abținem de la a ne cufunda în imagini istorice ale unor povestiri biblice, cu atât mai mult Zoharul ne va promova în interiorul Torei, la adevărata Tora – percepția reală a realității.

Zoharul ne conduce.

___

[*] Cu toate acestea, există o condiție strictă în timpul angajării în această înțelepciune – să nu materializăm chestiunile cu probleme imaginare și corporale, pentru că ele încalcă astfel: “Să nu-ți faci chip cioplit și nici o asemănare” (Baal HaSulam, “Introducere la Studiul celor Zece Sfirot”, punctul 156).

______________________________________

din cartea: Descifrând Zoharul

Capitolul 11 – Experiența citirii în Zohar

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts