Toți din Israel sunt responsabili unul pentru celălalt

0
38
Hostico Web Hosting

Căci toți din Israel sunt responsabili unul pentru celălalt.

Sanhedrin p 27b; Shavuot p 39a

 

“Israel a tăbărât acolo, în faţa muntelui” (Exodul 19;2). Înțelepții noștri au interpretat – ca un singur om în aceeași inimă.

Baal HaSulam, “Semnificația Concepției și a Nașterii”

 

Israelul este responsabil unul de celălalt, ceea ce înseamnă că întregul Israel este un discernământ.

Rabaș, Treptele Scării, “Mireasa și mirele”

 

Prin forța Arvut [garanției reciproce], se corectează pentru altul și totul este corectat.

Ramchal, Drushei, 24 Kishutei Callah [Podoabele miresei]

 

Este prezentat în Midraș Tanchuma: “Israel nu va fi răscumpărat până când nu este o singură societate, așa cum se spune: ’În zilele acelea, în vremurile acelea, zice Domnul, „copiii lui Israel şi copiii lui Iuda se vor întoarce împreună’. Astfel, când sunt uniți, ei primesc fața Divinității”.

Am prezentat cuvintele din Midraș, aşa încât să nu vă gândiţi că această problemă a grupului, adică iubirea pentru prieteni se referă la Hasidism. Dimpotrivă, este învăţătura înţelepţilor noştri, care au văzut cât de necesară a fost uniunea inimilor într-un singur grup, pentru primirea feţei Divinităţii.

Rabaș – Scrierile sociale, “Scrisoarea nr.34”

 

Aici este vorba de Arvut, când tot Israelul a devenit responsabil unul pentru celălalt. Deoarece Tora nu le-a fost dată înainte ca fiecare din Israel să fie întrebat dacă acceptă să-și ia Mițva [porunca] de a iubi pe alții în toată măsură, exprimat în cuvintele: “Iubește pe aproapele tău ca pe tine însuți”. Aceasta înseamnă că fiecare din Israel va lua asupra sa să îngrijească și să lucreze pentru fiecare membru al națiunii și să-i satisfacă toate nevoile, nu mai puțin decât măsura impusă în el pentru a se îngriji de propriile sale nevoi.

Iar odată ce întreaga națiune a fost de acord în unanimitate și a spus: “Vom face și vom auzi”, fiecare membru al Israelului a fost responsabil să nu-i lipsească nimic vreunui alt membru al națiunii. Numai atunci au devenit vrednici de primirea Torei, și nu înainte.

Baal HaSulam, “The Arvut [garanția reciprocă]”

 

Semnul completei corecţii a corpului apare atunci când omul simte că sufletul său există în întregul Israel, în fiecare, drept pentru care nu se mai simte pe sine ca individ, ci simte că fiecare depinde de ceilalţi. În acel moment, el este complet, perfect, iar sufletul străluceşte în el la întreaga sa putere, după cum a apărut în Adam haRişon.

Baal HaSulam, “600.000 suflete”

 

““Există anumiți oameni, împrăștiați în străinatate și dispersați printre ceilalți oameni”. Haman a spus că în viziunea sa “noi vom reuși să distrugem evreii deoarece ei sunt separați unul față de celălalt; de aceea, forța noastră împotriva lor va avea câștig de cauză cu siguranță, deoarece cauzează separarea dintre om și Divinitate. Și Creatorul, oricum nu îi va ajuta, din moment ce aceștia sunt separați de El”.

Acesta este motivul pentru care Mordechai a plecat să corecteze acel punct slab, după cum este explicat în versul: “Evreii s-au adunat”, etc, “pentru a fi împreună și a se uni pentru viețile lor”. Aceasta înseamnă că ei s-au salvat prin unitatea lor.

Baal HaSulam, Șamati [Am auzit], 144, “Există un anumit popor”

 

“Tu ești cu totul frumoasă, soția mea.” “Tot sufletul laudă pe Domnul”. Perfecțiunea Divinității este în sufletul Regelui Mesia, care este singura fiică. Totuși, pentru a fi completă, toate celelalte suflete trebuie să se lege în ea, și toți devin unul în interiorul ei, iar apoi Divinitatea strălucește cu o mare corecție, căci ea este o mireasă. Și apoi, “Tu ești frumoasă, soția mea, și nu există nici un cusur” care rămâne, căci prin forța Arvut se corectează pentru altul, iar lucrurile sunt corectate.

Ramchal, Drushei, 24, Kishutei Callah [Podoabele miresei]

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts