Cele cinci niveluri ale Masach (IV)

0
155

22) Astfel vedeți cum se formează cele cinci niveluri ale celor zece Sfirot, deși cinci tipuri de Zivug de HAKa’a din Masach, au fost aplicate pe cele cinci măsuri ale Aviut-ului din el. Și acum vă voi spune motivul, pentru că se știe că Lumina nu este atinsă fără un Kli.

De asemenea, știți că aceste cinci măsuri de Aviut provin din cele cinci măsuri ale Aviut din Behina Dalet. Înainte de Țimțum, au existat cinci Kelim în Behina Dalet, îmbrăcămintea celor zece Sfirot KHB TM (punctul 18). După Țimțum Alef, ele au fost încorporate în cele cinci măsuri ale Masach, care împreună cu Ohr Hozer îl ridică, revenind la cinci Kelim, în ceea ce privește Ohr Hozer pe zece Sfirot KHB TM, în loc de cele cinci Kelim Behina Dalet însăși înainte de Țimțum.

În consecință, este clar că, dacă un Masach conține toate aceste cinci niveluri de Aviut, el conține cele cinci Kelim pentru a îmbrăca zece Sfirot. Dar când nu conține toate cele cinci măsuri, deoarece Aviut al Behinei Dalet este absentă în el, conține doar patru Kelim. Prin urmare, ea poate îmbrăca numai patru Lumini: HB TM și nu are o Lumină – Lumina lui Keter – așa cum îi lipsește un Kli – Aviut al Behinei Dalet.

În mod similar, când îi lipsește și Behina Gimel, iar Masach-ul conține doar trei măsuri de Aviut, adică numai Behina Bet, conține numai trei Kelim. Astfel, poate îmbrăca numai trei lumini: Bina, Tiferet și Malchut. În acea stare, nivelul nu are cele două Lumini, Keter și Hochma, la fel cum îi lipsesc cele două Kelim, Behina Gimel și Behina Dalet.

Și când Masach-ul conține doar două măsuri de Aviut, adică Behinat Șoreș și Behina Alef, conține doar două Kelim. De aceea, îmbracă doar două Lumini: Lumina Tiferet și Lumina Malchut. Astfel, la acest nivel îi lipsesc cele trei lumini KHB, la fel cum îi lipsesc cei trei Kelim, Behina Bet, Behina Gimel și Behina Dalet.

Și când Masach –ul are doar un nivel de Aviut, care este doar Behinat Șoreș al Aviut-ului, are doar un singur Kli. Prin urmare, poate îmbrăca o singură Lumină: Lumina lui Malchut. La acest nivel lipsesc cele patru Lumini KHB și Tiferet, la fel cum îi lipsesc cele patru Kelim, Aviut de Behina Dalet, Behina Gimel, Behina Bet și Behina Alef.

Astfel, nivelul fiecărui Parțuf depinde exact de măsura Aviut-ului din Masach. Masach-ul Behinei Dalet scoate la iveală nivelul lui Keter, Behina Gimel provoacă nivelul lui Hochma, Behina Bet ridică nivelul lui Bina, Behina Alef scoate la iveală nivelul lui Tiferet, iar Behinat Șoreș scoate la iveală nivelul lui Malchut.

Există cinci nivele ale dorinței de a primi plăcere în ecran, adică 5 nivele de forță anti-egoistă de rezistență la plăcere. Două dintre forțele sale, grosimea (Aviut) și duritatea (Kașiut), trebuie să fie echilibrate. Apoi, Malchut are libertate de voință și poate lua propriile sale decizii, deoarece este independentă de propriile dorințe și plăceri.

Ohr Yașar este egală cu Ohr Hozer, ceea ce înseamnă că, creația dorește să dea Creatorului plăcerea pe care El a pregătit-o pentru ea. Ohr Hozer (intenția) se îmbracă, ca să zicem așa, pe încântarea Creatorului; acest lucru demonstrează că Kli-ul nu o dorește pentru el însuși, ci întoarce plăcerea către El.

În absența unei dorințe suplimentare (lipsa “dorinței de dăruire” nu înseamnă o “dorință de a primi” egoistă, deoarece aceasta din urmă nu dispare niciodată), Gimel, ecranul poate înveli doar trei lumini în Lumina Reflectată. Prin urmare, nu va putea “să vadă” luminile Yechida și Haya. De aceea nu putem simți lumina Creatorului în lumea noastră. Inițial nu avem ecranul și lumina reflectată de el, fără de care este imposibil să vedem sau să simțim lumina Creatorului.

Cantitatea luminii reflectate depinde de puterea ecranului: cu cât ecranul este mai puternic, cu atât este mai mare nivelul luminii reflectate, cu atât mai departe vede Kli-ul și cu cât mai mult poate fi primit de dragul Creatorului. Pe măsură ce ecranul devine mai slab, Kli vede mai puțin și, prin urmare, poate primi mai puțin de dragul Creatorului.

Nu există modificări în ecran. Toate modificările sunt numai în Aviut. Ecranul este forța de rezistență la egoism; este prezentă în fiecare proprietate. Diferența este în Aviut, în numărul dorințelor egoiste prevăzute cu ecran. Studiem doar patru nivele de Aviut, deoarece Keter nu are Aviut (“dorința de a primi”); vrea doar să dăruiască.

Dorința de a face plăcere ființelor create – Keter – a declanșat “dorința de a primi” în Sfirot inferioare; prin urmare, Keter este o rădăcină a Aviut. Atunci când obiectul spiritual inferior nu este în stare să primească cu intenția de dragul Creatorului, el folosește Aviut Șoreș, adică poate să efectueze numai acte de dăruire cu intenția de dragul Creatorului.

Există plăcerea-lumina, Kli – “dorința de a primi” și ecranul – forța de a rezista plăcerii, pe care Kli –ul o creează pentru a deveni ca și Creatorul. Nu există nimic altceva în întregul Univers! Trebuie să ne amintim în mod constant acest lucru și să încercăm să interpretăm Cabala cu ajutorul acestor trei componente.

Nu putem simți plăcerile spirituale pentru că nu avem nici măcar un ecran minimal. Ecranul va determina cu ce plăcere funcționează cabalistul. După TA, Kli-ul include nu numai “dorința de a primi”, ci și “dorința de a primi” cu ecran, adică nu pentru auto-satisfacție, ci pentru Creator.

Când nu există nici un ecran pentru o anumită dorință, înseamnă că acest cabalist nu poate lucra cu el, adică este incapabil să fie umplut cu lumina; prin urmare, spunem că este absent. Nu dispare; doar nu lucrează. Nivelul spiritual (Koma) al unui Parțuf depinde de intensitatea dorinței montate pe ecran.

Opoziția față de cea mai intensă dorință – Dalet, dă naștere unui Parțuf de cel mai înalt nivel – Keter. Opoziția față de dorința nivelului Gimel dă naștere unui Parțuf de Hochma, care este un pas mai jos de Keter. Forța opoziției față de dorința Bet creează un Parțuf al nivelului Bina, cu un pas mai mic decât cel precedent, adică se poate asemăna cu Creatorul chiar mai puțin decât cu ecranul Gimel.

Dacă ecranul poate rezista dorinței – Alef, înseamnă că nivelul spiritual al cabalistului este Tiferet. Dacă poate rezista celei mai mici dorințe – Șoreș, atunci dă naștere celui mai mic Parțuf, Malchut.

Dorințele egoiste ar trebui folosite numai în măsura în care puterea voinței le va rezista. Nu se poate lucra cu dorințe necorectate fără ecran; acestea ar trebui neutralizate și restricționate. Dorințele nici nu apar, nici nu dispar; ele sunt create de Creator. Numai folosirea lor depinde de om.

Totul depinde de forța de rezistență a ecranului, intenția, care transformă un primitor într-un dăruitor. Asta înseamnă “jocul” dintre Creator și creație: transformarea unei dorințe egoiste într-o dorință altruistă, adică direcționarea acesteia către Creator.

Toate dorințele sunt în Malchut sau în lumea Infinitului; sunt folosite în conformitate cu ecranul, care apare în fiecare caz în parte. Există ecrane cu ajutorul cărora Malchut construiește lumi și cele care formează diferite Parțufim. Anumite tipuri de ecrane promovează apariția sufletelor. Acestea sunt toate părți ale Malchut sau lumii Infinitului.

A dărui o anumită plăcere este mai ușor decât să o primești de la cineva care ți-o dă. Se poate primi mereu de dragul Creatorului mai puțin decât poate cineva renunța sau nu la a “lucra” cu el.

Dacă un Kli decide să primească egoist, adică are o dorință fără ecran, lumina se apropie mai întâi de Kli (Kli-ul atrage lumina), dar imediat ce lumina dorește să intre în el, legea TA intră în acțiune și lumina se retrage.

Când Malchut sau lumea Infinitului a efectuat TA, Creatorul a acceptat această lege. Prin urmare, nu putem folosi în mod deschis egoismul nostru. Suntem sub influența acestei legi; prin urmare, nu putem simți nici o plăcere spirituală până nu reușim să creăm un ecran pentru ea.

În plus, care sunt plăcerile acestei lumi? Ele constituie o micro-doză de lumină (Ner DAkik) a întregului Malchut al lumii Infinitului, care a fost permis să fie resimțită de noi și poate exista în afara TA. Transcenderea acestei lumi este posibilă numai prin achiziționarea ecranului.

Dacă există ecran pentru o mai mare plăcere, atunci este disponibilă și pentru unul mai mic. Pentru a nu mai primi încântare pentru sine, trebuie să adăugați o intenție la acea plăcere (Ohr Hozer) și să o primiți de dragul Dăruitorului.

Mișcarea în lumea spirituală apare numai din cauza unei întăriri sau slăbiri a ecranului. Întreaga creație, Malchut a lumii Infinitului, dobândește treptat ecran pentru toate dorințele sale. Când toate dorințele lui Malchut sunt dotate cu ecran, aceasta va atinge stadiul “corecției finale” (Gmar Tikun). Acesta este sensul tuturor acțiunilor creației.

Crearea ecranului, interacțiunea lui cu lumina, Ohr Hozer care înconjoară lumina, se numește “o poruncă”, o Mițva. Lumina primită se numește “Tora”. În ansamblu, există 620 de nivele, pași, măsurători ale interacțiunii ecranului cu lumina, astfel încât să primească toate particulele de lumină în toate dorințele lui Malchut. Când Malchut este umplută complet de lumina Creatorului, înseamnă că a primit întreaga Tora și a obținut perfecțiunea.

23) Totuși, trebuie să aflăm încă de ce, atunci când Kli din Malchut-Behina Dalet – lipsește din Masach, îi lipsește Lumina lui Keter, iar când Kli din Tiferet lipsește, îi lipsește Lumina lui Hochma etc. Se dovedește că ar fi trebuit să fie contrariul, că atunci când Kli de Malchut, Behina Dalet, este absent în Masach, numai Lumina lui Malchut ar lipsi în acest nivel și ar avea cele patru Lumini KHB și Tiferet. De asemenea, în lipsa a două Kelim, Behina Gimel și Behina Dalet, ar lipsi Luminile lui Tiferet și Malchut, iar nivelul ar avea cele trei lumini KHB, etc.

Se presupune că, dacă nu există forță de rezistență pentru cea mai mare dorință (Malchut), atunci lumina lui Malchut ar putea să lipsească, adică lumina care umple această dorință. Atunci de ce pretindem că cea mai mare lumină (Keter) lipsește în acest caz? Nu este aceasta lumina care umple Behina Keter?

Acest lucru poate fi explicat prin relația inversă dintre lumină și vas, adică mai întâi cea mai mică dorință (Keter) este umplută cu cea mai mică lumină a lui Malchut (Nefeș), care până acum nu are nicio legătură cu Kli-ul format și ia temporar acest loc. Cu toate acestea, pe măsură ce dorința crește treptat, sau mai degrabă prin achiziționarea ecranului pentru mai multe dorințe, lumini mai mari umplu Kli Keter. Între timp, Hochma, Bina, Tiferet și Malchut sunt pline de diferitele lumini până când Malchut este în sfârșit umplută cu lumina lui Nefeș și Keter, plus lumina lui Yechida.

În completare, a se vedea Album de desene V

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts