Cele cinci niveluri ale Masach (V)

0
107

24) Răspunsul este că există întotdeauna o relație inversă între Lumini și vase. În Kelim, cele mai înalte cresc mai întâi în Parțuf: primul, cel din Keter, apoi Kli din Hochma etc., iar Kli din Malchut crește ultimul. De aceea numim Kelim după ordinea KHB TM, de sus în jos, deoarece acesta este ordinea creșterii lor.

Este contrar Luminilor. În Lumini, luminile inferioare sunt primele care intră în Parțuf. Prima intră Nefeș, care este Lumina lui Malchut, apoi Ruah, care este Lumina lui ZA etc., iar Lumina Yechida este ultima care intră. De aceea numim Luminile după ordinea NRNHY, de jos în sus, deoarece acesta este ordinea prin care intră – de jos în sus.

Astfel, atunci când numai un Kli a crescut în Parțuf, care este în mod necesar cel mai înalt Kli – Keter – Lumina Yechida, atribuită acelui Kli, nu intră în Parțuf, ci doar cea mai mică Lumină – Lumina Nefeș. Astfel, Lumina Nefeș se îmbracă în Kli de Keter.

Și când două Kelim cresc în Parțuf, care sunt cele mai înalte două – Keter și Hochma – Lumina Ruah intră și ea. În acel moment, Lumina Nefeș coboară din Kli de Keter la Kli de Hochma și îmbracă Luminii Ruah în Kli de Keter.

În mod similar, atunci când un al treilea Kli crește în Parțuf – Kli de Bina – Lumina Neșama intră în el. În acel moment, Lumina Nefeș coboară din Kli de Hochma în Kli de Bina, Lumina Ruah la Kli de Hochma și îmbracă lumina Neșama în Kli de Keter.

Și când un al patrulea Kli crește în Parțuf – Kli de Tiferet – Lumina Haya intră în Parțuf. În acel moment, Lumina Nefeș coboară din Kli de Bina până la Kli din Tiferet, Lumina Ruah la Kli de Bina, Lumina Neșama la Kli de Hochma și Lumina Haya în Kli de Keter.

Și când un al cincilea Kli crește în Parțuf -Kli de Malchut- Lumina Yechida intră în el. În acel moment, toate Luminile intră în Kelim respective. Lumina Nefeș coboară din Kli de Tiferet până la Kli din Malchut, Lumina Ruah la Kli din Tiferet, Lumina Neșama la Kli din Bina, Lumina Haya la Kli de Hochma și Lumina Yechida în Kli de Keter.

Totuși, formarea, adică corectarea Kelim, dobândirea ecranului, are loc de la cel mai neegoist (Keter) la cel mai egoist (Malchut) de sus în jos. Umplerea cu lumină începe de la cea mai slabă (Nefeș) până la cea mai intensă plăcere (Yechida).

Treptat, toate luminile intră mai întâi în Keter, una după alta. Umplerea Parțuf –ului are loc întotdeauna în următoarea ordine: KeterHochmaBinaTiferetMalchut. Luminile intră în ordinea următoare: NefeșRuahNeșamaHayaYechida. Norma prevede că Kli-ul începe să crească din partea superioară a Sfira, în timp ce luminile intră în cea mai joasă. Este similar cu doi cilindri care intră unul în altul.

În ordinea intrării lor în Parțuf de la Nefeș la Yechida, luminile sunt abreviate NaRaNHaY, de la cea mai mică la cea mai mare; în timp ce Kelim sunt abreviate în ordinea descendentă KaHaB-TuM.

Vedem același eveniment în viața noastră: daca vreau să rezist unor plăceri în timp ce rămân într-un fel legat de ele, încep întotdeauna de la cea mai mică, trecând treptat la delicatese din ce în ce mai intense, până sunt destul de sigur că și cele mai mari plăceri pe care le pot primi nu sunt de dragul meu.

Când spunem că se naște noul Kli, înseamnă că există un ecran pentru plăcerea corespunzătoare, forța de a rezista acestei plăceri, intenția de a primi de dragul Creatorului. În consecință, Parțuf-ul este umplut de lumina care se potrivește cu forța opusă.

Ecranul apare ca rezultat al studiilor concentrate și lucrează într-un grup cu intenția corectă. Când un cabalist dobândește ecran pentru cea mai mică dorință, el lucrează numai cu el. Restul dorințelor sale sunt pur și simplu lăsate la o parte și restricționate. Din cauza eforturilor omului, ecranul devine mai puternic, adică apare o forță suplimentară de rezistență la o dorință mai mare, iar omul începe să lucreze cu două dorințe și primește două lumini.

Continuă așa, până există un ecran pentru toate cele cinci dorințe, când toate luminile pot fi primite de dragul Creatorului. De fiecare dată când un om poate lucra cu dorințe noi, cele precedente se apropie de perfecțiune, căci odată cu lumina care se află în ea, o nouă lumină mai puternică intră în a aduce o mai mare plăcere.

Dacă o persoană care studiază în mod constant într-un grup de oameni asemănători și ascultă explicațiile învățătorului, se poate apoi concentra asupra acelorași lucruri spirituale în timp ce se află în diferite stări și împrejurări ale lumii noastre. Atunci când vine să studieze el va simți mai mult decât în timpul precedent. El va primi o lumină mai înaltă, căci acum lucrează cu Kelim mai curate și nu se gândește la plăcerile animale. Asta înseamnă relația inversă dintre Ohrot si Kelim (lumini si vase).

Țara lui Israel diferă de toate celelalte locuri prin cel mai înalt nivel de egoism. Este cel mai dificil loc pentru munca spirituală. Cu toate acestea, în același timp, este unic și cel mai favorabil.

Săptămânile petrecute peste hotare dau senzația de a fi în vid. Există un progres spiritual minim în lumea exterioară. Am grupuri de studenți în străinătate, dar este imposibil să avansez în afara Israelului. Cabaliștii trebuie să trăiască aici.

Acest pământ are un potențial spiritual deosebit. Baal HaSulam a scris că Ierusalimul este un loc al distrugerii Templului. Cea mai puternică forță este prezentă acolo, dar și cele mai puternice forțe impure, Klipot.

Este Kli Keter, Aviut de Șoreș, conceput pentru cea mai mică sau cea mai mare plăcere? – Este destinat pentru cea mai mare plăcere – Ohr Yechida, care intră ultima în Keter, când Masach-ul devine suficient de puternic pentru a se opune dorinței cele mai intense a Malchut. Cu alte cuvinte, lucrând cu cele mai mici dorințe, creând pentru sine intenția de a primi plăcere de dragul Creatorului, cabalistul primește cea mai mare plăcere – Ohr Yechida, care intră în cel mai curat Kli Keter.

Dacă, umplând dorințele celui mai grobian animal, omul se poate gândi la Creator și la Scopul Creației, atunci, în timp ce învață, studiază textele Cabalei și, de asemenea, rugându-se, va stabili cu siguranță un contact mai bun cu Creatorul.

Există cinci dorințe pentru a primi plăcere în Kli. “Dimensiunea” sau “volumul” acestuia depinde numai de ecran. Nivelul de dorință căreia îi poate rezista determină lumina care va intra în Kli, adică nivelul Kli-ului. În primul rând, se lucrează cu Kli de Aviut de Șoreș și creează treptat ecranul pentru Aviut Alef.

Când acest proces s-a terminat, veți putea primi același ecran pentru Aviut Alef și să lucrați cu el. Apoi, încetul cu încetul, creați un ecran pentru Aviut Bet, Gimel și Dalet. Kli-ul cu Aviut Șoreș inițial trebuie să aibă rudimente ale ecranului pentru toate cele cinci Behinot, pentru a construi ecranul pentru toate aceste tipuri de Aviut.

Kli-ul se construiește treptat, mergând de la cele mai mici dorințe la cele mai mari. Se întâmplă în această ordine pentru a evita primirea egoistă a plăcerii. Dorințele sunt măsurate în funcție de intensitatea plăcerii simțite. Acesta este modul în care omenirea progresează de la dorințele mici la cele mai mari.

Începând să lucreze cu cea mai mică dorință (Keter), omul se transformă într-unul altruist cu ajutorul ecranului. Apoi primește lumina Nefeș, simțind o mare plăcere, deoarece Creatorul este descoperit parțial în el, adică în funcție de mărimea corectării Kli- lui, el devine egal cu Creatorul.

Ohr Nefeș este o încântare de a fi uniți cu Creatorul în cea mai mică, a cincea parte, în care cineva este capabil să simtă eternitatea, înțelepciunea, cunoașterea absolută, deliciul și perfecțiunea rafinată.

O astfel de stare a Kli – lui înseamnă depășirea limitelor lumii noastre, a naturii noastre. Până acum Kli-ul nu poate să vadă dincolo de această stare. Cu toate acestea, pe măsură ce se dezvoltă în continuare, începe se simtă din ce în ce mai multe stări perfecte, primind plăceri tot mai mari.

Primirea omului de Ohr Nefeș înseamnă primirea tuturor celor cinci părți ale acestei lumini: Nefeș de Nefeș, Ruah de Nefeș, Neșama de Nefeș, Haya de Nefeș și Yechida de Nefeș. Orice Kli, orice primire, este alcătuită din cinci părți. Este similar cu modul în care primim informații în această lume prin cele cinci simțuri: vedere, auz, miros, gust și atingere.

Toate aceste cinci lumini trebuie să se manifeste în Kli Keter, unde lumina Nefeș intră întâi. La fel se întâmplă și cu restul luminilor. Toate însemnele religioase externe indică doar acțiuni spirituale. Marii cabaliști din fiecare generație au introdus anumite reguli în viața masei religioase pentru a-i lega în Tora și a-i educa astfel.

De exemplu, există tradiția de a pune două robe, care simbolizează cele două tipuri de “Levușim” (haine) care îmbrăcă sufletul în lumea Ațilut. Toate aceste ritualuri religioase au un înțeles cabalist. Principala lege spirituală este echivalența proprietăților omului, a dorințelor sale, cu cele ale Creatorului.

Lumina Creatorului este omogenă prin natură. Un anumit Kli, în funcție de parametrii săi interiori, distinge în lumina omogenă diferite “gusturi”, adică diferite tipuri de plăcere: Ohr Yașar, Ohr Hozer, Ohr Elion, Ohr Pnimi, Ohr Makif etc. este aceeași lumină; totul depinde de modul în care Kli-ul o percepe. Înainte de a intra în Kli, se numește Lumina Superioară (Ohr Elion Mufșat), deoarece nu se poate distinge în ea nici o diversitate de proprietăți.

Asta seamănă cu exemplul lui Baal HaSulam despre mana cerească, care nu are nici un gust, în timp ce fiecare simte gustul care corespunde proprietăților sale. Dacă simpla Lumină Superioară strălucește în capul Parțuf-ului, se numește “Ohr Yașar” (Lumina Directă). Lumina reflectată de ecran (Ohr Hozer) înconjoară Ohr Yașar și atunci când ambele intră în Kli, această lumină primește un alt nume – Ohr Pnimi sau Ta’amim “gustul”.

Din moment ce Parțuf-ul primește doar o anumită porțiune a luminii venite, partea necolectată a acesteia este lăsată în afara Kli– lui. Această parte a luminii se numește “Ohr Makif” (Lumina Înconjurătoare). Parțuf-ul primește treptat această lumină în porții mici. Starea în care întreaga Lumină Înconjurătoare va putea intra în Parțuf se numește Gmar Tikun (Corecția Finală).

Lumina care iese din Kli este numită “Nekudot” – puncte, pentru că Malchut este numit un punct, un punct negru, datorită proprietăților sale egoiste, care nu pot primi lumina după TA. La umplerea Parțuf-ului cu Lumina interioară, Lumina din jur apasă pe ecran în Tabur, astfel încât Kli-ul să primească lumina lăsată afară.

Cu toate acestea, Parțuf nu are Masach-ul potrivit pentru această lumină. Prin urmare, dacă o primește (aceasta nu are încă intenția de dragul Creatorului), o astfel de primire va fi egoistă. Deoarece restricția de primire a luminii este o consecință a dorinței egoiste a Malchut (punctului negru), lumina care iese din Malchut este numită “Nekudot“.

Când Lumina Interioară iese din Parțuf și strălucește din ea departe, provoacă o senzație specială, o impresie în interiorul Kli-ului, numită “amintiri” (Reșimot). Aceste amintiri constituie informația vitală fără de care Parțuf-ul nu poate ști ce să facă în continuare.

În completare, a se vedea Album de desene VI

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts