Cele cinci niveluri ale Masach (VI)

0
75

25) Astfel, atâta timp cât nu au crescut într-un Parțuf toate cele cinci Kelim KHB TM, Luminile nu sunt în locurile lor desemnate. Mai mult, ele sunt în relație inversă: în absența lui Kli de Malchut, Lumina Yechida lipsește, iar atunci când cele două Kelim, TM, lipsesc, Yechida și Haya lipsesc acolo, etc. Kelim, cele mai înalte apar mai întâi, iar în Lumini, ultimele sunt primele care intră.

Veți găsi, de asemenea, că fiecare Lumină nouă reintră în îmbrăcăminți numai în Kli de Keter. Acest lucru se datorează faptului că primitorul trebuie să primească în cel mai curat Kli, Kli de Keter.

Din acest motiv, după primirea fiecărei noi Lumini, Lumina care este deja îmbrăcată în Parțuf trebuie să coboare un grad de la locul ei. De exemplu, atunci când Lumina Ruah intră, Lumina Nefeș trebuie să coboare din Kli de Keter către Kli de Hochma, pentru a face loc în Kli de Keter pentru a primi noua Lumină, Ruah. În mod similar, dacă noua Lumină este Neșama, Ruah trebuie să coboare și din Kli de Keter la Kli de Hochma, pentru a elibera locul în Keter pentru noua Lumină, Neșama. Ca urmare, Nefeș, care era în Kli de Hochma, trebuie să coboare spre Kli de Bina etc. Toate acestea se întâmplă pentru a face loc în Kli de Keter pentru noua Lumină.

Țineți cont de această regulă și veți fi întotdeauna capabili să discerneți în fiecare problemă dacă ea se referă la Kelim sau la Lumini. Atunci nu veți fi confuzi, pentru că există întotdeauna o relație inversă între ele. Astfel am clarificat în detaliu problema celor cinci discernăminte din Masach și cum, prin ele, se schimbă nivelurile unul sub altul.

Fiecare lumină nouă este de miliarde de ori mai intensă decât cea precedentă. Prin urmare, fiecare nivel ulterior este perceput ca o lume total diferită. În lumea noastră, unde nu avem nici un ecran, nu putem vedea lumina care este în fața noastră. Se poate vedea numai cu ajutorul Luminii Reflectate (Ohr Hozer) și numai în măsura în care reflectă Malchut.

Cu toate acestea, studiind Cabala stimulăm Ohr Makif până când creează în noi Kli Keter primar, unde vom primi imediat Ohr Nefeș. Această stare semnifică nașterea noastră spirituală, trecând bariera (Machșom) între lumea noastră și cea spirituală. Înseamnă că suntem la cel mai de jos nivel al lumii Asya.

Continuând să lucrăm corect, dobândim următorul ecran al Aviut Alef și primim lumina Ruah. Apoi, achiziționăm ecrane pentru Kelim Bet, Gimel și Dalet și, în consecință, primim luminile Neșama, Haya și Yechida. Acum, toate luminile sunt în locurile lor corecte.

Cum putem configura un ecran? Dacă știu și simt proprietățile mele egoiste astăzi, aș fugi de corecții! Nimic nu urăște egoismul meu mai mult decât ecranul. Cu toate acestea, nu pot să scap de spiritual pentru motivul că nu sunt conștient de egoismul meu sau nu înțeleg proprietățile mele. O astfel de stare inițială “inconștientă” este creată în mod deliberat pentru a nu ne place spiritualitatea, dar să putem aspira la ea din curiozitate și dorință de a ne îmbunătăți viitorul.

Prin urmare, principiul constă în trecerea barierei în ciuda naturii noastre. Se întâmplă inconștient; omul nu știe spre ce se îndreaptă sau când se poate întâmpla asta. După trecerea Machșom-ului, omul începe să vadă că, până în acel moment, se afla într-o stare de vis.

Două procese preced trecerea Machșom-ului, primul fiind o înțelegere a propriului rău. Omul începe să înțeleagă cât de dăunător este egoismul pentru el. Cel de-al doilea proces constă în realizarea faptului că spiritualitatea este foarte atractivă și că nu este nimic mai valoros, magnific sau etern decât asta.

Aceste două puncte opuse (realizarea răului și atragerea spiritualului) se reunesc în persoana obișnuită pentru a crea un nivel zero. Pe măsură ce avansează spiritual, încep să se îndepărteze unul de celălalt. În același timp, spiritualitatea devine importantă în ochii omului, în timp ce egoismul său este perceput ca fiind rău.

Această diferență, aprecierea proprie a spiritului și critica egoismului, crește atât de mult încât evocă strigătul interior, cererea de rezolvare a problemei. Dacă acest strigăt atinge intensitatea necesară, ecranul este dat de sus.

Studiul egoismului, corectarea și utilizarea corectă a acestuia constituie întreaga călătorie a omului de la starea inițială până la capătul final (Gmar Tikun). În lumile spirituale, omul continuă să-și studieze egoismul pe fiecare nivel. Cu cât ne înălțăm mai sus, cu atât ne este adăugat mai mult egoism, astfel încât, lucrând cu el, putem să îl transformăm în altruism.

Tot ceea ce spunem este văzut din punctul de vedere al creației. Nu putem spune nimic despre Creator, pentru că nu știm cu adevărat cine este El. La nivel personal, știu doar cum este perceput în senzațiile mele. Doar filosofii au timp să speculeze despre ceva ce nu poate fi atins niciodată. Prin urmare, această știință a degenerat complet.

Cabala funcționează numai cu ceea ce au simțit Cabaliștii și care, în mod clar, au atras-o asupra lor și au legat-o cu noi într-un limbaj special. Toată lumea poate reproduce acest proces pe plan intern, ca într-un experiment științific strict.

Instrumentul unui astfel de experiment este ecranul pe care omul trebuie să îl creeze în punctul central al propriului său egoism; acest “eu” se dezvoltă cu ajutorul metodei numite Cabala.

Există două tipuri de ecran. Primul este poziționat în fața Kli –ului în Peh a Parțuf-ului, adică în Malchut de Roș. El reflectă întreaga lumină, ca și cum ar fi pază permanentă implementării TA. Al doilea ecran primește lumina; acesta funcționează cu Aviut care este poziționat în Malchut de Guf. El absoarbe tot egoismul care poate fi transformat în primire de dragul Creatorului.

În general, ecranul este întotdeauna în Malchut, punctul cel mai de jos al Parțuf-ului. Reflecția și recepția sunt două dintre acțiunile sale. Primele forme formează Roș-ul, în timp ce al doilea formează Guf al Parțuf-ului. Pentru detalii suplimentare, a se vedea Partea 3 (“Histaklut Pnimit“), capitolul 14, p. 5 din “Studiul celor Zece Sfirot“.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts