Cele cinci Parțufim de Ațilut, MA și BON din fiecare Parțuf (IV)

0
72

127) Ordinea de îmbrăcare a lor una pe cealaltă și pe Parțuf AK este că Parțuf Atik de Ațilut, deși a ieșit din Roș de SAG de AK (punctul 118), încă nu se poate îmbrăca din Peh de SAG de AK în jos, sub Tabur. Acest lucru se datorează faptului că deasupra Tabur de AK este considerat Țimțum Alef, AKudim.

Din moment ce Parțuf Atik este primul Roș de Ațilut, Țimțum Bet nu-l controlează, așa că ar fi trebuit să fie vrednic de îmbrăcare deasupra Tabur de AK. Dar din moment ce Țimțum Bet fusese deja stabilit în Peh de Roș, pentru restul Parțufim de Ațilut, de aici în jos, se poate îmbrăca numai din Tabur de AK în jos.

Se dovedește că nivelul lui Atik începe la Tabur de AK și se termină în mod egal cu Raglaim de AK, adică deasupra punctului acestei lumi. Acest lucru se întâmplă din cauza propriului Parțuf. Cu toate acestea, datorită legăturii sale cu restul Parțufim de Ațilut, din perspectiva căreia se consideră că este inclus și în Țimțum Bet, în acest sens se consideră că Raglaim se termină deasupra Parsa de Ațilut, deoarece Parsa este noul Sium (sfârșitul) al Țimțum Bet (punctul 68).

Prin urmare, există două tipuri de Atik: unul respectă legile TA, în timp ce celălalt se supune TB. Toate celelalte Parțufim ale lumii Ațilut, sunt născute după ce Atik se supune legilor TB. Atik conține toate informațiile despre toate Parțufim care îl urmează, până la lumea noastră.

Toate Parțufim din lumea Ațilut au apărut în starea de Katnut. Ele nu cer lumina Hochma, deși pot trece la Gadlut în orice moment, primesc această lumină printr-o cerere a Parțufim inferioare și o transferă către ele.

Dintre toate Reșimot rămase de la spargerea vaselor, Parțuf Atik selectează pe cea mai curată, cea mai bună și face un Zivug la nivelul lui Keter. Când Atik atinge starea finală, transferă numai Ohr Hochma și dă naștere lui Parțuf Arich Anpin. În mod similar, Arich Anpin alege cea mai pură dintre Reșimot legată de Bina și creează Parțuf Aba ve Ima.

128) Cel de-al doilea Parțuf din noul MA, numit AA, care a fost emanat și ieșit din Peh de Roș Atik, începe de la locul apariției sale, de la Peh de Roș de Atik, și îmbrăcămintea ZAT de Atik, deasupra Parsei de Ațilut. Cel de-al treilea Parțuf, numit AVI, care a ieșit din Peh de Roș de AA, începe de la Peh de Roș de AA și se termină deasupra Tabur de AA. Și ZON începe în Tabur de AA și se termină în mod egal cu Sium de AA, adică deasupra Parsei de Ațilut.

Atik iese din Mețah din Roș de SAG și sub influența TA se extinde de la Tabur de Galgalta până la Sium. TA nu mai poate afecta Parțufim din lumea Ațilut. Atik este creat în conformitate cu legile TA, deoarece primește lumină de la Parțufim din lumea AK (create conform legilor TA), dar transformă apoi lumina pentru Parțufim inferioare, condusă de TB.

Arich Anpin, născut din Atik, se întinde de la Peh de Roș de Atik până la Parsa. Cel de-al treilea Parțuf al lumii Ațilut, numit Aba ve Ima, iese din Peh de Roș de la Arich Anpin și se termină la nivelul Tabur de Arich Anpin. Aba ve Ima, adică Bina de Ațilut, dă naștere la două Parțufim care pot fi văzute ca una: ZA și Malchut sau ZON. Acest Parțuf se îmbracă pe ZON de Arich Anpin și ajunge la Parsa.

Mai târziu, vom studia modul în care se schimbă lumea Ațilut, afectată de obiectele spirituale superioare și inferioare. Stimularea de mai sus este exprimată în sărbători, Sabate, începutul lunilor, care apar indiferent de ceea ce se întâmplă mai jos în lumile BYA. Stimularea din partea de jos vine de la sufletele lumii BYA, care cer de la Ațilut să fie ridicate, corectate și pline de lumină. În acest caz, Ațilut este obligat să reacționeze la cererea de mai jos. Această reacție include primirea luminii de sus și trecerea acesteia în jos.

Ca și în lumea Nikudim, există șase Sfirot superioare din ZA numite HaBaD-HaGaT în Ațilut fiind Katnut. Doar o Sfira, Keter de Malchut, se află deasupra Parsei, în timp ce cele trei Sfirot inferioare (ZA) și cele nouă Sfirot inferioare de Malchut (de la Hochma la Malchut de Malchut) sunt sub Parsa.

După cum s-a spus deja, Malchut nu avea propriile sale Sfirot înainte de TB; era doar un punct. Din cauza TB, Malchut s-a înălțat și a primit toate Sfirot care sunt acum sub ea (treimea inferioară a Tiferet, Nețah, Hod și Yesod), transformându-se într-un Parțuf independent. Apoi, aceste patru Sfirot sunt restructurate în cele 10, conform legilor speciale.

O Sfira este o anumită proprietate a Creatorului pe care Malchut o ia fermă și neschimbată. Sfira Da’at este o cerere pe care ZA și Malchut o ridică la Bina pentru a primi Ohr Hochma. Sfira Da’at nu are nici un loc constant; constituie “dorința de a primi” Ohr Hochma, pe care Bina o simte datorită solicitării ZON. De îndată ce ZA începe să se spargă, cererea sa către Bina începe treptat să scadă: în primul rând, Sfira Keter se pierde, apoi Hochma etc., până când ultima dispare în cele din urmă.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts