Cele cinci Parțufim de Ațilut, MA și BON din fiecare Parțuf (V)

0
71

129) Ar trebui să știți că fiecare nivel al acestor cinci Parțufim al noului MA a sortat și conectat la el o parte din Kelim de Nekudim, care a devenit Nukva lui. Astfel, când a apărut Parțuf Atik, a luat și conectat la sine toate GAR de Nekudim, care a rămas complete în timpul spargerii vaselor. Aceasta se referă la GE din ele, care a apărut în timpul Katnut, numite Kelim de Panim (punctul 76). În Katnut de Nekudim, numai jumătatea superioară a fiecărui grad a venit cu ele, adică GE și Nikvey Eynaim. Partea inferioară a fiecăruia, numită AHP, a coborât la gradul inferior.

Prin urmare, se consideră că Parțuf Atik din noul MA a luat jumătatea superioară a lui Keter de la Kelim de Nekudim, precum și jumătatea superioară a HB și cele șapte rădăcini ale ZAT, incluse în GAR de Nekudim. Și acestea au devenit un Parțuf Nukva la Atik al noului MA, și s-au alăturat unele cu celelalte. Acestea sunt numite MA și BON de Atik de Ațilut, din moment ce masculinul lui Atik este numit MA, iar Kelim de Nekudim care u aderat la el se numesc BON (punctul 119). Ele sunt aranjate cu fața și spatele: Atik de MA la Panim și Atik de BON în Achor.

Astfel, Parțuf Atik a adăugat în sine doar jumătățile superioare ale Keter, Hochma și Bina (Aba ve Ima) și cele șapte Ketarim din cele șapte Sfirot inferioare. Toate piesele adăugate la Atik au primit numele MA și BON de Atik de Ațilut. MA este partea care dă în Atik numită Zachar (esență masculină). BON este partea primitoare în Atik numită Nekeva (esența feminină). În ceea ce privește unul pe altul, sunt Panim (Atik de MAMa de Atik) și Achoraim (Atik de BON și BON de Atik).

În general, toate Parțufim din lumea Ațilut sunt construite în mod similar. Toate vasele din Ațilut care au ieșit dintr-un Zivug pe Reșimot Alef / Șoreș, adică propria sa Sfira Keter, Hochma etc., formează linia dreaptă a Ațilut și sunt numite MA și Zachar.

Fiecare dintre aceste Sfirot (Parțufim) sparg, golesc și elimină vasele din lumea Nikudim și construiește linia stângă din ele, ceea ce necesită corectarea și umplerea cu lumină. Aceste vase sunt numite BON sau Nukva.

Astfel, lumea Ațilut conține cinci perechi de Parțufim (de fapt, există șase dintre ele, vom studia în detaliu în “Studiul celor Zece Sfirot“). Acestea sunt Atik și Nukva (Keter), Arich Anpin și Nukva (Hochma), Aba (Zachar) ve Ima (Nukva) – Parțuf Gar de Bina, Israel Saba (Zachar) ve Tvuna (YEȘSUT) Zat de Bina, ZA și Nukva și, de asemenea, Malchut, pentru care sufletele care necesită corecție joacă rolul lui Nukva.

Tvuna face parte din Bina, în care apare o rădăcină a viitoarei Sfira (sau Parțuf) – ZA. Cu alte cuvinte, această parte a Bina poate fi numită un uter. În ebraică, se numește exact așa: “Rechem“. Acesta este un loc al unui Zivug, concepție și naștere.

Atik, care nu are nimic de-a face cu spargerea vaselor, își selectează și atașează la sine toate vasele GE de Keter și Aba ve Ima (stânga goală după spargere) și se obligă să le umple cu lumina. Lumea Ațilut este de fapt Nikudim; are doar un sistem special de protecție împotriva spargerii vaselor. Acest sistem se bazează pe recepția unor mici porțiuni de lumină de către vasele mari. Sfira, care era în lumea Nikudim, se transformă acum într-un întreg Parțuf din Ațilut. Forța de rezistență la egoism va fi mult mai puternică decât acest egoism.

Orice parte care dă Parțuf-ului este numită MA și primirea – BON. Totuși, în lumea AK, Ohr Hochma strălucește în MA și BON, în timp ce în AțilutOhr Hasadim. Lumea Ațilut se cheamă dăruire, Zachar, partea corectoare și masculină. În ceea ce privește Ațilut, lumea Nikudim este numită Nekeva. Primește, este corectată, cu ajutorul lui Ațilut.

Nu este cazul ca fiecare vas superior să fie numit dăruire, iar cel următor primire. De exemplu, Bina nu vrea să primească nimic, așa este și MA sau BON? Doar ZA și Malchut (Nukva) pot fi numite MA și BON. Dacă dăruitorul și primitorul se înfruntă unul pe celălalt, ambii sunt pregătiți: cel care dăruiește, celălalt pentru a primi lumina.

Dacă vorbim despre transferarea luminii Hasadim, noțiunile “dreapta” și “stânga” apar, deoarece Ohr Hasadim oferă lărgime de realizare spirituală, nu înălțime. În cazul în care există o abundență a Ohr Hasadim, aceasta este definită ca “dreapta”; unde există doar puțin din ea, se numește “stânga”.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts