Divizarea fiecărui Parțuf în Keter și ABYA (I)

0
39

180) Ar trebui să știm că generalul și particularul sunt egale. De asemenea, ceea ce este perceput în general, este, de asemenea, prezent în detaliile sale, chiar și în cel mai mic detaliu care poate fi. De asemenea, realitatea generală este discernută în cinci lumi, AK și ABYA, unde lumea AK este considerată Keter a lumilor, iar cele patru lumi ABYA sunt considerate HB ZON (punctul 3). În mod similar, nu există un singur element în toate cele patru lumi ABYA care nu cuprinde aceste cinci: Roș-ul fiecărui Parțuf este considerat Keter al său, corespunzător lumii AK; și Guf, de la Peh la Chazeh este considerat Ațilut din el. Din locul Chazeh prin Tabur, este considerat Bria, iar de la Tabur până la Sium Raglin, este considerat Yețira și Asya.

181) Și ar trebui să știți că există numeroase denumiri pentru cele zece Sfirot KHB, HGT, NHYM. Uneori ele sunt numite GE și AHP, sau KHB și ZON, sau NRNHY, sau vârful Yod și cele patru litere, Yod, Hey, Vav, Hey sau simple HaVaYaH și AB, SAG, MA și BON, fiind patru tipuri de umpleri în HaVaYaH:

  • Umplerea AB este Yod, Hey, Viv, Hey (Alef în Vav este înlocuit cu Yod);
  • Umplerea SAG este Yod, Hey, Vav, Hey;
  • Umplerea MA este Yod, He (Alef înlocuiește Yod), Vav, He;
  • Umplerea BON este Yod, Heh (Hey înlocuiește Yod), Vav, Heh;

Acestea sunt, de asemenea, numite AA, AVI și ZON. AA este Keter, Aba este Hochma, Ima este Bina, ZA este HGT NHY, iar Nukva de ZA este Malchut.

Și sunt, de asemenea, numite AK și ABYA, sau Keter și ABYA. Malchut de Keter se numește Peh, Malchut de Ațilut se numește Chazeh, Malchut de Bria se numește Tabur, Malchut de Yețira este numit Ateret Yesod, iar Malchut general este numit Sium Raglin.

182) Să știți că trebuie să distingeți întotdeauna două instrucțiuni în aceste nume diferite ale celor zece Sfirot:

  1. Egalitatea sa cu Sfira la care se referă;
  2. Cum diferă de Sfira la care se referă, pentru care numele său s-a schimbat în denumirea specifică.

De exemplu, Keter al celor zece Sfirot de Lumină directă este Ein Sof, și fiecare Roș al unui Parțuf este de asemenea numit Keter. În mod similar, toate cele cinci Parțufim de AK se numesc și Keter. Parțuf Atik este de asemenea numit Keter, iar AA este de asemenea numit Keter. Prin urmare, ar trebui să luăm în considerare acest lucru: dacă toate sunt Keter, de ce se schimbă numele lor pentru a fi numite de aceste denumiri? Și, de asemenea, dacă toate se referă la Keter, nu ar trebui să fie egale cu Keter?

Într-adevăr, într-un sens, toate sunt egale cu Keter, fiind considerate Ein Sof, pentru că regula este că atâta timp cât Lumina Superioară nu s-a îmbrăcat într-un Kli, este considerată Ein Sof. Prin urmare, toate cele cinci Parțufim de AK sunt privite ca Lumină fără Kli în privința lumii Tikun, deoarece nu avem percepție în Kelim de Țimțum Alef. Din acest motiv, pentru noi, Lumina sa este considerată Ein Sof.

De asemenea, Atik și AA de Ațilut sunt considerați amândoi Keter de Nekudim. Cu toate acestea, dintr-un unghi diferit, sunt îndepărtați unul de celălalt, deoarece Keter de Ohr Yașar este o Sfira, dar în AK conține cinci Parțufim complete, fiecare conținând Roș, Toch, Sof (punctul 142). De asemenea, Parțuf Atik este doar jumătate din jumătatea superioară a lui Keter de Nekudim, iar Parțuf AA este jumătate din jumătatea inferioară a lui Keter de Nekudim (punctul 129). În mod similar, aceste două instrucțiuni ar trebui să fie discutate în toate denumirile de Sfirot.

183) Cunoașteți că instrucțiunea specială din aceste denumiri ale celor zece Sfirot numite Keter și ABYA este aceea de a arăta că se referă la împărțirea celor zece Sfirot în Kelim de Panim și Kelim de Achoraim, făcute din cauza Țimțum Bet (punctul 60). În acel moment, Malchut se încheie până la locul lui Bina de Guf, numit “Tiferet la locul Chazeh”, unde a încheiat gradul și a creat un nou Sium, numit “Parsa de sub Ațilut” (punctul 68).

Și Kelim de la Chazeh au ieșit afară din Ațilut și sunt numite BYA. Cele două treimi din Tiferet de la Chazeh până la Sium sunt numite Bria; NHY sunt numite Yețira; și Malchut se numește Asya. De asemenea, s-a explicat că, din acest motiv, fiecare grad a fost împărțit în Kelim de Panim și Kelim de Achoraim: de la Chazeh în sus se numesc Kelim de Panim, iar de la Chazeh în jos se numesc Kelim de Achoraim.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts