Divizarea fiecărui Parțuf în Keter și ABYA (II)

0
40

184) De aceea, acest discernământ a Parsei în locul Chazeh împarte gradul în patru Behinot speciale, numite ABYA: Ațilut – prin Chazeh, și BYA – de la Chazeh în jos. Și începutul distincției este în AK în sine. Dar acolo, Parsa a coborât prin Tabur (punctul 68); prin urmare, Ațilut în acesta este AB SAG care se termină deasupra Tabur.

De la Tabur în jos este BYA, locul celor două Parțufim MA și BON din el. Acesta este modul în care cele cinci Parțufim din AK sunt împărțite în ABYA prin forța Sium din Țimțum Bet, numită Parsa: Galgalta este Roș, AB SAG prin Tabur este Ațilut, iar MA și BON de la Tabur în jos este BYA.

185) În mod similar, toate cele cinci Parțufim ale lumii Ațilut sunt împărțite în propriile lor Keter și ABYA:

  • AA este Roș al întregului Ațilut.
  • AVI de sus, care sunt AB, îmbrăcate de la Peh de AA până la Chazeh, sunt Ațilut. Și acolo, în punctul Chazeh, stă Parsa, care încheie Behinat Ațilut din lumea Ațilut.
  • YEȘSUT, care sunt SAG, îmbrăcate de la Chazeh de AA prin Tabur, sunt Bria de Ațilut.
  • ZON, care sunt MA și BON, îmbrăcate de la Tabur de AA prin Sium din Ațilut, sunt Yețira și Asya de Ațilut.

Astfel, lumea Ațilut împreună cu cele cinci Parțufim, este împărțită în Roș și ABYA, la fel ca cele cinci Parțufim de AK. Dar aici stă Parsa la locul ei în Chazeh de AA, care este locul ei adevărat (punctul 127).

Principalul Parțuf de Ațilut, Arich Anpin, are patru tipuri de îmbrăcăminți: 1. Aba, 2. Ima, 3. Israel Saba, 4. Tvuna. Toate sunt YudHey de HaVaYaH și îmbrăcate pe AA de la Peh la Tabur. ZA și Malchut de Ațilut se îmbracă pe AA de la Tabur până la Parsa; ele sunt VavHey cu numele HaVaYaH. Există doar Keter și Hochma în Roș de Arich Anpin; Bina a ieșit din Roș și s-a împărțit în Gar și Zat.

Aba ve Ima îmbracă lumina pe Gar de Bina și rămâne în starea de perfectiune simțită în Roș, pentru că are proprietățile lui Bina, care nu dorește nimic, deci nu rămâne afectată. YEȘSUT Zat de Bina din Parțuf AA (aflate sub Chazeh de AA), unde a simțit absența de Ohr Hochma. Acest nivel se numește “Bria de Ațilut“.

186) Cu toate acestea, în lumi în general, toate cele trei Parțufim Galgalta, AB, SAG de AK sunt privite ca Roș general. Și cele cinci Parțufim ale lumii Ațilut, care au îmbrăcat-o de la Tabur de AK până la Parsa generală, fiind Parsa care a fost făcută la Chazeh de Nekudot de SAG (punctul 66), sunt Ațilut general. Și cele trei lumi generale BYA stau de la Parsa jos (punctele 67-68).

187) În acest fel, fiecare grad special în fiecare dintre lumile ABYA este împărțit în Roș și ABYA, chiar și Malchut de Malchut de Asya, deoarece conține un Roș și un Guf.

  • Guf este împărțit în Chazeh, Tabur și Sium Raglin.
  • Parsa, sub Ațilut al acelui grad, se află la Chazeh și termină Ațilut-ul.
  • De la Chazeh la Tabur, se consideră Bria al gradului, pe care punctul de la Tabur îl încheie.
  • De la Tabur până la Sium Raglin, este considerat Yețira și Asya al gradului.

Și în privința Sfirot, HGT prin Chazeh sunt considerate Ațilut; cele două treimi din Tiferet de la Chazeh până la Tabur sunt considerate Bria; NHY este Yețira, iar Malchut este Asya.

188) Din acest motiv, Roș al fiecărui grad este atribuit lui Behinat Keter, Yechida sau Parțuf Galgalta. Ațilut-ul din el, de la Peh la Chazeh, este atribuit lui Hochma, lui Ohr Haya sau Parțuf AB. Bria din el, de la Chazeh la Tabur, este atribuit Binei, lui Ohr Neșama sau Parțuf SAG. Și Yețira și Asya în el, de la Tabur în jos, sunt atribuite ZON, Luminile Ruah Nefeș, sau Parțuf MA și BON. (Examinați cartea Ha Ilan, Diagrama nr. 3, cum este împărțit fiecare Parțuf de către aceste Behinot.)

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts