Lumea Corecției născută din Mețach de AK (III)

0
43

115) Trebuie să știm diferența dintre un Parțuf și o lume. Orice nivel de zece Sfirot care apare pe un Masach de Guf al unui superior, după ce a fost purificat și inclus în Peh de Roș al celui superior (punctul 50), se numește Parțuf. După plecarea lui de la Roș al celui superior, se extinde în propriile Roș, Toch și Sof și conține, de asemenea, cinci niveluri unul sub celălalt, numite Taamim și Nekudot (punctul 47). Totuși, este numit doar după nivelul Taamim din el. Și primii trei Parțufim ale AK- Galgalta, AB, SAG (punctul 47) – s-au desfășurat astfel. Dar o lume înseamnă că ea conține tot ceea ce există în lume. Mai presus de ea, e precum sigiliul și amprenta, unde tot ce există în sigiliu este transferat la amprenta sa în întregime.

În mod similar, primele trei Parțufim, Galgalta, AB și SAG din lumea AK au apărut și au primit nume de la Ta’amim, Keter, Hochma și Bina. În ceea ce privește lumile, fiecare lume consecutivă conține tot ceea ce a fost în cea precedentă, modul în care amprenta este copia unui sigiliu.

Întreaga Tora este construită din numele Creatorului. De fiecare dată când omul se ridică la un anumit nivel spiritual și este umplut de un anumit fel de lumină, el simte acest nivel și îi dă un nume corespunzător, pe care el însuși îl primește. Masach-ul și Ohr Hozer sunt numite “Miluy” (umplutură), deoarece lumina care umple vasul depinde de ea.

116) Astfel, vedeți că primii trei Parțufim, Galgalta, AB și SAG de AK sunt considerați o lume, lumea AK, care a apărut în prima restricție. Dar al patrulea Parțuf de AK, unde a avut loc Țimțum Bet, a devenit o lume în sine, datorită dualității care a avut loc în Masach de Nekudot de SAG la coborârea sa de la Tabur de AK. Acest lucru se datorează faptului că a fost dublat de Aviut de Behina Dalet, sub forma lui Hey inferior în Eynaim (punctul 63).

În timpul Gadlut, Behina Dalet s-a întors la locul său la Peh și a produs nivelul Keter (punctul 84), iar acest nivel s-a egalat cu primul Parțuf de AK. După ce s-a răspândit în Roș, Toch, Sof, în Taamim și Nekudot, a apărut un al doilea Parțuf, la nivelul Hochma, numit YEȘSUT, care este similar celui de-al doilea Parțuf de AK, numit AB de AK. Iar după Hitpaștut în Taamim și Nekudot, a apărut un al treilea Parțuf, numit MA de Nekudim (punctul 111), care este similar celui de-al treilea Parțuf de AK.

Astfel, tot ce a existat în lumea AK a apărut aici în lumea Nekudim, adică trei Parțufim una sub alta. Fiecare dintre ele conține Taamim și Nekudot și toate instanțele lor, precum cele trei Parțufim Galgalta, AB, SAG de AK în lumea AK. Acesta este motivul pentru care lumea Nekudim este privită ca o amprentă a lumii AK.

De asemenea, din acest motiv, este considerată o lume completă în sine. (Și motivul pentru care cele trei Parțufim de Nekudim nu sunt numite Galgalta, AB, SAG, ci mai degrabă AB, SAG, MA este că Aviut-ul Behinei Dalet care a fost asociat cu un Masach de SAG este incomplet datorită Hisdakchut din primul Parțuf de AK. De aceea au coborât în ​​AB, SAG și MA).

117) Astfel, am învățat cum a fost imprimată lumea din Nekudim din lumea AK. În mod similar, cel de-al cincilea Parțuf de AK, adică noul MA, a fost imprimat în întregime din lumea Nekudim. Astfel, deși toate discernământurile care au servit în Nekudim au fost sparte și anulate acolo, ele au fost reînnoite în noul MA. De aceea este considerată o lume separată.

De asemenea, se numește “lumea Ațilut”, pentru că se termină complet deasupra Parsei care a fost creată în a doua restricție. Se mai numeste si “lumea Tikun” (corectiei) pentru că lumea Nekudim nu a putut persista din cauza spargerii si anulârii care au avut loc în ea. Numai după aceea, în noul MA, când toate acele Behinot care se aflau în lumea Nekudim s-au întors și au venit în noul MA, ele s-au stabilit și au persistat acolo.

Acesta este motivul pentru care se numește “lumea Tikun”, pentru că, într-adevăr, este de fapt lumea Nekudim, dar aici, în noua MA, primește corectarea sa de la întreg. Acest lucru se datorează faptului că, prin noul MA, toate Achoraim care au căzut de la AVI și YEȘSUT la Guf, precum și Panim și Achoraim din toate ZAT care au căzut în BYA și au murit, s-au reunit și au urcat până la Ațilut.

Tabur este o linie imaginară deasupra căreia poate fi primită lumina Hochma. Sub Tabur, nu există nici un ecran până acum, deci primirea este interzisă. Parsa este, de asemenea, o linie imaginară; vasele de dăruire (GE) care nu necesită lumină Hochma sunt mai presus de ea, în timp ce vasele de primire sunt sub ea și nu pot primi lumina Hochma.

Lumea Ațilut se află între Tabur de Galgalta și Parsa. Este lumea corecției și are în ea Ohr Hochma. Cum poate fi așa? Această lume ridică vasele căzute ale primirii, le leagă de vasele de dăruire și le umple cu lumina Hochma. Această acțiune are loc treptat. De îndată ce AHP de toate nivelurile urcă la Ațilut, starea numită Gmar Tikun sau al șaptelea mileniu va fi atinsă.

Apoi, există și mileniile 8, 9 și 10, când AHP începe să fie umplut cu lumină și sub Parsa. Când lumea Ațilut coboară AHP în locul lumii Bria, va veni mileniul al optulea. AHP de Ațilut din Yețira va marca al 9-lea mileniu, iar AHP de Ațilut din Asya va marca mileniul al 10-lea. Apoi, absolut fiecare vas va fi umplut cu lumină în conformitate cu scopul creației. Cu toate acestea, Gmar Tikun este de 6.000 de nivele, tot ceea ce putem corecta prin noi înșine, în timp ce o corecție ulterioară va veni cu ajutorul luminii lui Mesia.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts