Lumile Bria, Yețira și Asya (V)

0
39

150) Acum vom explica al treilea discernământ – nivelurile Parțufim BYA și poziția pe care au avut-o de la adăugarea Mochin înainte de păcatul lui Adam haRișon. Acest lucru se datorează faptului că prin iluminarea adăugării de Șabat au avut două ascensiuni.

  1. În a cincea oră din ajunul Șabatului, când s-a născut Adam haRișon. În acel moment, iluminarea de Șabat începe să strălucească sub forma Hey din ziua a șasea. Atunci:
  • ZA a obținut Behinat Yechida și s-a înălțat și a îmbrăcat AA de Ațilut;
  • Și Nukva-Behinat Haya, și a crescut și a îmbrăcat AVI de Ațilut;
  • Bria s-a ridicat la YEȘSUT;
  • Întregul Yețira s-a ridicat la ZA;
  • Primele patru Sfirot din Asya s-au ridicat la locul Nukva de Ațilut;
  • Iar cele șase de bază din Asya s-au ridicat la locul primelor șase din Bria.
  1. În ajunul de Șabat, la amurg, prin adăugarea de Șabat, partea a șasea a Asya s-a ridicat la locul Nukva de Ațilut, iar lumile Yețira și Asya au stat în lumea Ațilut în locul ZON de Ațilut, sub formă de față în față.

Lumile BYA s-au născut înaintea lui Adam HaRișon. Apoi a apărut Parțuf –ul Adam HaRișon. S-a născut din Malchut de Ațilut, care se înălțase la Bina. Care este diferența dintre nașterea lui Adam HaRișon și lumile BYA?

Lumile BYA sunt create de GE, care a căzut la AHP din ZON de Nikudim. Adam HaRișon este o construcție complet nouă care derivă din gândul interior al creației. Când au fost finalizate cele 4 faze ale Luminii directe și a apărut Malchut al Lumii Infinitului, a început să primească lumina care a dezvăluit treptat părțile anterioare, Gimel, Bet, Alef și Șoreș, care i-au dat naștere.

Malchut nu își poate depăși propriile limite, dar descoperă fazele anterioare datorită unei adânci atingeri a luminii care o umple. Malchut începe treptat să construiască încă nouă Sfirot (proprietăți luminoase) din punctul inițial și le atinge puțin câte puțin. A zecea parte este Malchut în sine.

Ea face un Țimțum în această a zecea parte (pe sine) și dorește să devină similară cu cele nouă SfirotParțufim. Nu toate lumile și Parțufim sunt Malchut în sine. Ele sunt doar încercările sale de a copia lumina, simple obiecte fără viață. Punctul central al creației – Malchut al Lumii Infinitului, începe să lucreze după finalizarea tuturor lumilor și spargerea vaselor.

O combinație specială între Malchut de Malchut (esența creației) și primele nouă Sfirot se numește Adam HaRișon. El este destinat să devină egal cu Creatorul.

În timpul TB, Malchut din Lumea Infinitului s-a ridicat la Tiferet de Nekudot de SAG, separând vasele de primire de vasele de dăruire. A rămas acolo încă de atunci.

Malchut de Ațilut, care se află și la nivelul Parsei, este reprezentantul său direct. Apoi Malchut de Ațilut se ridică la Bina și face un Zivug de Haka’a numai pe GE; nu funcționează cu AHP.

Parțuf-ul creat, care are până acum doar vasele GE, se numește Adam HaRișon. Participarea directă a lui Malchut a Lumii Infinitului la crearea lui Adam HaRișon îl transformă în cel mai important Parțuf. De fapt, este adevărata Creație. Diferența dintre Adam HaRișon și toate celelalte obiecte spirituale este enormă.

Din moment ce s-a născut și din Malchut de Ațilut, care a dat naștere lumilor BYA, Adam HaRișon se află în aceste lumi. Capul său începe sub Malchut situat în Bina, în loc de ZA de Ațilut. Gâtul său corespunde cu cele patru Sfirot superioare de Malchut de Ațilut deasupra Parsei. Trupul de la umeri la Tabur este sub Parsa, în locul primelor șase Sfirot ale lumii Bria sau în locul celor șase Sfirot inferioare ale lumii Yețira sau în locul celor șase Sfirot inferioare de Malchut de Ațilut.

Apoi Parțuf-ul Adam haRișon se întinde de la Chazeh din lumea Bria până la sfârșitul ei; picioarele sale se termină la nivelul Chazeh de Yețira, unde lumea Asya se termină în această stare particulară. Înălțimea Parțuf ului Adam HaRișon este egală cu cea a lumilor BYA. Așa a fost starea lui Adam HaRișon în momentul nașterii sale.

S-a născut o structură cu totul nouă. Dacă anterior a fost creat doar mediul de corecție a creației (numit punctul central sau Malchut a Lumii Infinitului), acum se poate corecta complet. Sufletul comun al lui Adam trebuie să fie împărțit în fragmente în care vor intra ulterior dorințele altruiste. Spargerea lui Adam HaRișon a fost asemănătoare cu spargerea Kelim de Nikudim. Vasele de dăruire vor intra în punctul central. Acest lucru nu a putut fi realizat înainte.

Acum, să vedem cum a avut loc spargerea Parțuf-ului Adam haRișon, care este în interiorul lumilor BYA și care poate să urce și să coboare numai împreună cu ele.

Adam HaRișon, cu vasele sale de dăruire, a făcut tot felul de acțiuni diferite, dar apoi a realizat că cea mai importantă acțiune din partea Creatorului se poate face numai prin primirea luminii Hochma. Trebuie să aibă vasele de primire, care sunt absente în el sau, mai degrabă, nu au fost încă corectate. Intențiile sale erau destul de clare.

Prin urmare, începe să atașeze la sine vasele de primire, după care se sparg (așa cum au făcut anterior în lumea Nikudim) în interiorul Guf, atât GE, cât și AHP. După spargere, scântei altruiste penetrează vasele de primire. Din acest punct, începe munca fiecărui suflet a lui Adam (sentimentul separării unul de celălalt).

Toate acestea corespund cu ceea ce trebuie făcut de către fiecare din această lume. Când sufletul lui Adam s-a spart, în plus față de prăbușirea vaselor de la nivelul Ațilut, s-a format un întreg sistem de lumi impure: Ațilut, Bria, Yețira și Asya de Tuma, care corespund celor patru lumi pure. Există suflete umane între aceste două sisteme.

Starea noastră actuală este o consecință a spargerii sufletului lui Adam HaRișon. Suntem o construcție constând dintr-un corp biologic saturat de dorințe egoiste. După cum am menționat, scânteile altruiste, numite “Ner Dakik” (o mică lumânare), au căzut în interiorul acestor dorințe. Dacă Ner Dakik se manifestă într-o dorință altruistă, omul începe să ceară ceva incert, încercând să satisfacă dorința.

Dar în lumea noastră nu există nimic care să poată completa această dorință – toate plăcerile acestei lumi sunt egoiste. Omul se va învârti căutând, până când va găsi o sursă care poate (sau va părea astfel) să umple într-un fel golul sau o va face în viitor. Dacă acesta este un grup de elevi condus de un profesor-cabalist, atunci un astfel de om va începe treptat să-și transforme vasele egoiste în altruiste, atingând astfel Creatorul în ele.

În completare,  a se vedea Album de desene XVII

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts