Lumile Bria, Yețira și Asya (VI)

0
18

Cum are loc această corecție? Există 320 de scântei în fiecare ființă umană. Omul trebuie să facă exact ceea ce s-a întâmplat în lumea Ațilut, și anume, să sorteze cele 288 de scântei și să le despartă de la Lev haEven (32 scânteii egoiste), din punctul său central (esența egoistă, natura) și să spună că se oprește din a lucra cu ele pentru a deveni similare cu dorintele altruiste.

Omul ar trebui să facă asta în mod conștient, fără a precupeți nici un efort, depășind rezistența formidabilă a propriului său egoism. Această lucrare formează vase pe care omul nu le-a avut înainte. Drept urmare, îi permite să lucreze cu cele nouă Sfirot altruiste, Lev haEven  rămânând inactivă. După ce sortează toate dorințele altruiste și restricționează cele 32 dorințe egoiste, omul atinge Gmar Tikun. Luptându-se împotriva egoismului său, el a preferat să devină egal cu Creatorul.

După aceea, lumina superioară coboară de sus și corectează Lev haEven în așa fel încât să poată fi acum folosită pentru primirea de Ohr Hochma de dragul Creatorului. Cumva, lumina AB-SAG afectează acest punct și îl corectează. O astfel de corectare se numește sosirea lui Mesia; Malchut a Lumii Infinitului se unește complet cu Creatorul, adică atinge a treia și ultima sa stare. Este de remarcat faptul că prima stare este Malchut a Lumii Infinitului, înainte de Țimțum Alef. Cea de-a doua stare este formarea descendentă a lumilor și corecția creației prin ascensiune treptată.

Lumina suplimentară pentru ascensiunea lui Adam HaRișon este numită “Hey de Yom haȘiși“, adică a 5-a oră a zilei a 6-a. Adam HaRișon atinge acest nivel împreună cu lumea BYA. Aceasta este prima ascensiune (10 Sfirot a unei lumi) în ajunul Șabatului. Dacă înainte de această urcare picioarele lui Adam HaRișon și lumea din Asya se aflau la nivelul Chazeh de Yețira, după aceea, urcă la Chazeh de Bria.

Lumea Ațilut are multe stări. Trebuie să fim foarte atenți în studierea lumii Ațilut – în funcție de schimbările din senzațiile omului în procesul lui de corectare. Toate numele Torei au rădăcini clare în lumea Ațilut – o sursă a tot ceea ce există.

Aceasta include controlul general și individual, reîncarnările sufletului, ascensiunile și coborârile etc. Dacă omul studiază materialul corect, se întoarce de fiecare dată când începe să învețe despre Ațilut, realizând că este depășit. Acest lucru se întâmplă de mai multe ori, timp de câțiva ani, până când începe să stabilească contactul cu acest sistem enorm, când există o anumită legătură cu lumea Ațilut manifestată din interiorul lui.

Dorințele cele mai pure se ridică în timpul primei ascensiuni, în timp ce cea mai întunecată, cea mai egoistă coboară, o diviziune între dorințele corectate și cele necorectate atât în ​​om, cât și în lume. Goliciunea care se formează între ele se numește “Tehum Șabat“. În lumea noastră, este simbolizată de distanța la care un om poate să se îndepărteze de un zid de oraș, fără a încălca legile Șabatului.

Omului nu i se permite să părăsească “domeniul privat” pentru “domeniul celor mulți”. “Domeniul privat” (“Reșut haYachid“) este o stare, când toate gândurile, dorințele și rugăciunile omului sunt îndreptate către Creator, când omul îl justifică întotdeauna și percepe toate faptele Lui ca fiind cele ale “Celui Bun și Milostiv “(” Tov ve Meitiv “). Aceste dorințe sunt complet corectate și sunt în lumea Ațilut.

De asemenea, omul are și dorințe care nu au fost încă corectate. El încă se îndoiește: Creatorul stăpânește peste tot sau nu și, dacă o face, regula lui este bună sau rea? Poate că societatea, șeful, soția sau copiii sunt de vină de toate problemele sale. Aceste aspirații și gânduri diverse ale omului sunt numite “domeniul celor mulți” (“Reșut haRabim“). Aceste dorințe sunt sub Chazeh de Yețira și până la Sium. În total, ele constituie 14 Sfirot și sunt numite Mador (secțiunea) haKlipot.

Dupa ce Șabatul urcă, sectiunea de la Parsa de Ațilut până la Mador haKlipot este un spatiu gol format din 16 Sfirot. Acestea sunt, la rândul lor, împărțite în două părți: prima parte este alcătuită din 6 Sfirot superioare din lumea Bria, al doua – 10 Sfirot de la Chazeh de Bria la Chazeh de Yețira. Primele șase Sfirot ale lumii Bria sunt numite “Iburo șel Yr” (“concepția unui oraș”). Acest lucru poate fi comparat cu o femeie însărcinată a cărei abdomen îi aparține, dar care în același timp se protrudează pentru că există un corp străin în interiorul său. Pe de o parte, ea este până acum legată de acesta, dar, pe de altă parte, el poate fi considerat o entitate separată.

O astfel de stare este numită Ibur: încă legată de cea superioară, dar și de o nouă creație.

Lumea Ațilut, domeniul Creatorului, se numește “un oraș”. În gândurile sale, omul poate ieși din limitele orașului (deși nu mai departe decât Chazeh de Bria) fără să comită o încălcare. Această secțiune suplimentară (“Iburo șel Yr“) este de 70 Amah (o Amah este distanța de la încheietură la cot, adică șapte Sfirot: HaBaD HaGaT) de la Chazeh. Aceasta se referă încă la oraș, deși în afara zidurilor sale.

La sfârșitul celor 70 Amah de la Chazeh de Yețira la Chazeh de Bria, o ZON suplimentară de 2.000 Amah se extinde. Acestea sunt 10 Sfirot numite “Tehum Șabat“. Omul poate intra în aceste 2.000 Amah fără a-și încălca unitatea cu Creatorul, numită Șabat, deoarece nu există dorințe impure în acest domeniu. Aceasta este puterea iluminării Șabat-ului; permite omului, care este în lumea Ațilut, să coboare la acel nivel fără a-și pierde legătura cu Creatorul. Astfel, cele 16 Sfirot superioare ale lumilor BYA sunt încă vase de dăruire; prin urmare, omul poate fi în ele fără a părăsi limitele Ațilut.

În completare,  a se vedea Album de desene XVII

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts