Lumile Bria, Yețira și Asya (VIII)

0
48

151) Și acum vom explica al patrulea discernământ – nivelul Mochin care au rămas în BYA și locul în care au căzut după păcat. Din cauza păcatului din Pomul cunoașterii, toate adăugările de Mochin pe care le-au obținut prin cele două ascensiuni au plecat din lume, iar ZON s-au întors la VAK și Nekuda. Și cele trei lumi BYA au rămas doar cu Mochin cu care au apărut inițial. Lumea Bria era la gradul de ZA, ceea ce înseamnă VAK, iar Yețira și Asya în măsura menționată mai sus (punctul 148).

În plus, discernământul de Ațilut le-a părăsit complet și au căzut sub Parsa de Ațilut, la calitatea locului BYA, pregătit de Țimțum Bet (punctul 145). Astfel, cele patru de jos ai Yețira și cele zece Sfirot ale lumii Asya au căzut și au stat în locul celor paispreze Sfirot ale Klipot (punctul 149), numit Mador ha Klipot.

În plus, ZON de Ațilut a revenit în starea VAK și Nekuda.

Aceasta înseamnă că acum, în ceea ce privește vasele, ZA are din nou numai cele șase Sfirot superioare, HaBaD HaGaT, umplute cu cele șase lumini “inferioare”, HaGaT NHY (relația inversă între lumini și vase). Acum, Malchut de Ațilut are doar o singură SfiraKeter cu Ohr Nefeș sub Parsa.

152) Cel de-al cincilea discernământ este Mochin de Ima pe care BYA l-a primit în locul în care au căzut. După ce BYA au plecat de la Ațilut și au căzut sub Parsa de Ațilut, aveau doar VAK (punctul 151). Apoi, YEȘSUT îmbrăcat în ZON de Ațilut și YEȘSUT s-a împerecheat pentru îmbrăcăminte în ZON și impărtășind Mochin de Neșama la Parțufim BYA în locul lor:

  • Lumea Bria a primit de la ele zece Sfirot complete la nivelul Bina;
  • Lumea Yețira a primit de la ele VAK;
  • Și lumea Asya, doar discernământul de spate în spate.

153) Cel de-al șaselea discernământ este Neșama către Neșama, pe care Parțufim BYA a obținut-o de la Parțufim din Achor din cele cinci Parțufim de Ațilut. Acest lucru se datorează faptului că, în timpul diminuării lunii, Parțuf de Achor de Nukva de Ațilut a căzut și a fost îmbrăcat în Parțufim BYA. Acesta conține trei Parțufim, numite Ibur, Yenika, Mochin.

  • Behinat (discernământul) de Mochin a căzut în Bria;
  • Behinat Yenika a căzut în Yețira;
  • Și Behinat Ibur a căzut în Asya.

Ele au devenit Behinat Neșama la Neșama pentru toate Parțufim BYA, care sunt considerate Haya, în ceea ce le privește.

ZA construiește Malchut și îi dă toată puterea. Ultima stare finală vine atunci când ZA și Malchut sunt egale și stabilesc un contact deplin între ele. Apoi Malchut primește de la ZA fără restricții, în același timp fiind încântată să-i dea încântare.

Această stare finală se numește Zivug de ZON Panim de Panim. Malchut a dorit să o realizeze încă în a patra zi de creație. Dorind să primească lumina de la Bina, Malchut s-a ridicat la ZA, dar a descoperit că vasele sale (din Malchut) sunt defecte; prin urmare, în loc de lumină, a primit întuneric total.

Întunericul este Ohr Hochma neîmbrăcată în Ohr Hasadim. Prin urmare, Malchut începe să se plângă că cele două Parțufim nu pot primi lumina din aceeași sursă. ZA are atât Ohr Hasadim, cât și Ohr Hochma. Malchut, cu toate acestea, nu are Ohr Hasadim; trebuie să-și corecteze vasele, intențiile sale.

Singura cale de ieșire din această stare este să se contracte într-un punct (o Sfira), să-și asume dimensiunea naturală și să înceapă treptat corectarea vaselor sale, adică să obțină un ecran. Diminuarea Malchut-ului este numită Kitrug Haya, adică plângerea Lunii (Malchut) despre faptul că nu poate să strălucească ca Soarele (ZA). Trebuie să se transforme într-un punct și apoi să înceapă să crească în mod sistematic, până ajunge la starea finală. Încă nu va putea să strălucească ca Soarele, adică, în orice caz, Malchut va primi lumina de la ZA.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts