Recapitulare (II)

0
41

Expulzarea plăcerii din dorință (faza a patra, Malchut) se realizează prin creație; prin urmare, se numește “prima restricție” (“Țimțum Alef“).

Lumina a trecut proprietățile către Malchut, ca să devină lumină; dar Malchut a încetat să primească plăcere. Deci, cum poate crea creația voința Creatorului – să primească întreaga lumină a lui Hochma fără a fi primitor?

După restrângere, Malchut ia o decizie: să primească întreaga încântare în conformitate cu dorința Creatorului, doar pentru că El, și nu Malchut însăși, o dorește.

Întrebare: “Țimțum a fost făcută numai pe Behina Dalet; doar dorința “Lekabel al menat Lekabel” (“a primi plăcere pentru propria plăcere”) a fost restrânsă (spre deosebire de “primirea de dragul dăruirii”, care apare mai târziu). Deci de ce a dispărut lumina de la Behinot?

Răspuns: Primele trei Behinot nu sunt încă numite “vase”, deoarece ele contribuie doar la formarea vasului autentic în Behina Dalet – “primire de dragul primirii”. Singurul vas adevărat este Malchut; dacă nu vrea să primească, se oprește să simtă lumina, ca și cum ar fi inexistentă în fazele de la zero la trei.

Malchut, acceptând întreaga lumină, era plin de ea. O astfel de stare absolută este numită întregă sau rotundă, pentru că un cerc (sau, mai degrabă sferă, din moment ce o figură 3-D, Malchut a Lumii Infinitului umplută cu lumină) se înțelege, este identică în toate părțile sale; nu există “în sus”, “mai bine – rău” în ea. Dacă orice dorință este plină, nu contează ce mărime are, mare sau mică; toate primesc încântare infinită.

Numai după Țimțum, când lumina dispare, dorințele goale încep să difere în proprietățile, dimensiunile și apropierea de Creator. Se împart în sus și în jos în funcție de semnificația lor, devin mai mult sau mai puțin spirituale, mai apropiate sau mai îndepărtate de Creator. Dorințele care sunt mai îndepărtate de egoism sunt considerate mai importante, cele mai apropiate de ele – mai puțin importante.

După Țimțum, “urmele” au rămas în dorințele goale – Reșimot ale luminii care era în interiorul lor. Aceste cinci faze sau cele 10 Sfirot (pentru că faza a treia, ZA, constă din șase părți) sunt numite “Zece Sfirot rotunde” (“Eser Sfirot de Igulim“) după restricție. Ele sunt numite rotunde deoarece există noțiuni de “ascendent” în ele.

De vreme ce totul se dezvoltă de la Creator la creație, de la perfecțiune la imperfecțiune, dorința obiectului superior devine întotdeauna lege pentru cele inferioare. Prin urmare, după ce a decis să nu primească lumina de dragul său, Malchut face o restricție, care se aplică tuturor părților viitoare ale creației.

Recepția egoistă a plăcerii ar fi imposibilă și dacă o parte din Malchut, de ex. omul, are o astfel de dorință, el nu se va putea bucura de ea, urmărind în mod constant plăcere. Malchut este singura creație. Tot ce există sunt părțile sale.

Deși decizia de a se restrânge era voluntară, ea a devenit lege în momentul în care Malchut a reușit. Este interzis primirea de dragul său propriu. Acum, când se impune o interdicție, se creează noțiuni precum “în sus” în ceea ce privește interdicția. Prin urmare, primirea pentru numele Creatorului este numită o Kav “linie”, care se întinde de la Lumea Infinitului până la lumea noastră.

După restrângere, rotundul gol, Sfirot se umplu cu lumină prin calea liniei.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts