Recapitulare (III)

0
27

Astfel, există trei stări ale creației (dorință, Malchut):

  1. Voința de a primi creată în lumea Ein Sof, care a primit întreaga lumină. Se numește Malchut de Ein Sof (Malchut al Lumii Infinitului).
  2. Dorința limitată numită “Olam haȚimțum” – Lumea Restricțiilor, Malchut Mețumțemet (restrânsă, Malchut goală).
  3. Malchut de Kav – Malchut care a decis să primească lumina după restricție, dar numai atât cât poate accepta din pricina Creatorului.

După restricție, Malchut decide să primească plăcere de dragul Creatorului. Ea atrage întreaga lumină pe care a expulzat-o anterior și calculează ce parte poate primi; nu pentru sine însăși, ci pentru a-l mulțumi pe Creator. Mai întâi, Malchut ia această decizie în mintea sa (be Koach), apoi în acțiune (be Foahl).

O astfel de interacțiune a lui Malchut cu lumina, antagonizând dorința sa de a primi plăcere pentru sine și de a accepta lumina în “dorința de a dărui” Creatorului, se numește “un Zivug de Haka’a Ohr be Masach” (interacțiunea dintre lumină și ecran prin lovire). Malchut pune o barieră în fața luminii venite.

Acest ecran reflectă întreaga lumină, iar apoi Malchut calculează că poate accepta, probabil, 20% din ea de dragul Creatorului și o primește în dorința sa, iar această plăcere este îmbrăcată în intenția “pentru Creator”. Malchut simte o astfel de plăcere enormă în restul de 80% din lumină care, dacă o acceptă, nu va fi pentru Creator, deci decide să nu primească. Nu mai mult de 20%.

Care este diferența dintre Țimțum și Masach? Țimțum a avut loc din cauza deciziei independente a lui Malchut de a se opri din a se bucura de lumina infinită, adică de întreaga plăcere care izvorăște din Creator, care se află în ea. Masach-ul este o lege impusă de obiectul spiritual superior cu privire la cel inferior: chiar dacă cel mai mic vrea să primească, superiorul nu va permite.

Ce este un Zivug de Haka’a? Dorind să dăruiască ființelor create, obiectul spiritual superior creează o “dorință de a primi” lumina în cel inferior. Cel inferior dorește să fie ca și superiorul, deci decide să nu accepte lumina. Prin urmare, se contrazic reciproc, ceea ce are ca rezultat impactul lor (Haka’a).

Obiectele superioare și cele inferioare sunt întotdeauna Creatorul și creația, deoarece fiecare nivel superior, Sfira, Parțuf, lume sau suflet, reprezintă un părinte, o sursă din care cel inferior provine și primește lumina. Mai mult, cel inferior poate atinge doar nivelul de deasupra lui. Deci, superiorul este întotdeauna perceput de cel inferior ca Creator.

Din cauza acestui conflict, atunci când fiecare vrea să dăruiască și să nu primească, are loc un impact (Haka’a). Ambii au ajuns la un acord prin intermediul unui Zivug (care îi îmbină): cel inferior primește lumina, de vreme ce superiorul dorește, dar numai în măsura în care poate accepta cu intenția de a dărui. Un Zivug este posibil numai în cazul în care un impact (Haka’a), o contradicție, l-a precedat.

Întregul proces al unui Zivug de Haka’a are loc în partea creației care precede acțiunea. O astfel de înțelegere și luare a deciziilor (be Koach) se numește Roș (capul) sau Șoreș (rădăcina). Apoi urmează acțiunea (be Foahl); se numește Guf (corpul).

Roș, estimarea preliminară a acțiunii, este necesară deoarece există dorințe care nu sunt înzestrate cu o intenție altruistă; prin urmare, Malchut este obligată să facă un calcul (numit Roș) înainte să primească de fapt lumina în Guf.

Prin urmare, se spune: “Nu au existat nici Roș, nici Sof înainte ca această creație să se fi produs”. Primirea nu a fost interzisă în lumea Ein Sof, așa că Malchut a primit fără limită sau evaluare preliminară. Cu toate acestea, de îndată ce Malchut a luat decizia de a primi doar de dragul Creatorului, a apărut nevoia de a se opune deciziei sale; Sof-ul a fost definit, iar Roș (be Koach) și Guf (be Foahl) au fost separați.

Cele 20% din lumina Malchut primită este numită Toch, adică locul unde se răspândește lumina în interiorul dorinței. O dorință constă în Roș, Toch și Sof. Roș se termină în Peh (gură). Lumina este primită într-un spațiu de la Peh la Tabur. Această parte a dorinței se numește Toch. Malchut de Toch, care a primit 20% din lumină, se află în Tabur. De asemenea, restricționează recepția a 80% din lumină în 80% din dorințele goale. Lumina care trebuie să umple aceste dorințe ale Sof rămâne în afara și se numește “Ohr Makif” (“Lumina înconjurătoare”).

Când vasul este umplut cu 20% din lumina de la Peh la Tabur, restul de 80% din lumină (Ohr Makif) lovește ecranul, poziționat la Tabur. Acest lucru îi spune lui Malchut că greșește, deoarece nu poate îndeplini scopul creației în acest fel. Dacă rămâne la același nivel, nu va putea niciodată să primească mai mult de 20% din lumină. Din moment ce Malchut nu poate accepta mai mult decât aceste 20% și nici nu rămâne umplută doar cu 20% (văzând acum că această stare este departe de a fi perfectă), decide să nu mai primească lumina cu totul.

Coliziunea de opinii a Malchut, care a decis să primească doar 20% din lumină și Lumina înconjurătoare, se numește Bituș Ohr Makif be Ohr Pnimi sau Bituș Ohr Makif be Masach de Tabur.

Fiecare împrăștiere a luminii constă în umplerea tuturor celor cinci părți ale Malchut. Chiar dacă Malchut este umplută cu 20%, înseamnă că fiecare din cele cinci părți ale acesteia primește 20%. De aceea, atunci când Malchut decide să expulze lumina primită, o face sistematic.

După restricție, Malchut decide să primească 20% din lumina pe care o avea în starea de umplere completă. Acea stare a părăsit Reșimot din Malchut și face un Zivug pe ele.

Masach-ul își pierde treptat Aviut-ul: mai întâi, Behina Dalet de Dalet, apoi Gimel de Dalet și așa mai departe, până când ajunge la Peh de Roș, unde a apărut Masach de Guf. Pe măsură ce se ridică, Masach-ul folosește un Aviut tot mai mic și prin urmare, primește lumină mai slabă de dragul dăruirii. Fiind la nivelul Behinei Dalet, Masach-ul poate primi lumina Yechida, la nivelul Behinei GimelHaya, la nivelul Behinei BetNeșama, la nivelul Behinei AlefRuah. Behina Șoreș asigură lumina Nefeș de dragul dăruirii, până devine complet incapabilă să primească lumina de dragul dăruirii.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts