Recapitulare (IV)

0
35

Se pune o întrebare: “Ce a câștigat Ohr Makif prin forțarea creației de a îndeplini scopul creației și de a primi tot mai multă lumină? La prima vedere, ceea ce se întâmplă este opus a ceea ce dorește Ohr Makif: Masach-ul se oprește complet de a primi lumina și vasul pierde mica lumină pe care o avea”.

Răspuns: Nu a existat nici o șansă de a primi mai multă lumină înainte de Bituș. Acum, că Behina Dalet dispare, vasul poate primi mai mult, adică în Behina Gimel. Când Behina Gimel dispare, primește lumină în Behina Bet și așa mai departe. Noi vase au fost create cu ajutorul Bituș. Deci, care este câștigul, dacă de fiecare dată creația primește tot mai puțin? Există o regulă: nimic nu dispare vreodată în lumea spirituală. Cu alte cuvinte, ceea ce a fost dezvăluit rămâne; dar nu se poate bucura. Numai atunci când întreaga lucrare este finalizată, toate luminile vor fi dezvăluite simultan. Acesta va fi câștigul final.

Există o poveste despre doi bărbați care erau prieteni când erau tineri. La un moment dat căile lor s-au despărțit. Unul a devenit rege, celălalt cerșetor. Au trecut mulți ani, când într-o zi cerșetorul a aflat că prietenul său devenise rege. El a decis să călătorească în țara în care conducea prietenul său și să-i ceară ajutor. Când s-au întâlnit, el i-a spus regelui despre suferința sa. Povestea a atins inima regelui și acesta i-a dat cerșetorului o scrisoare către trezorierul său. Scrisoarea permitea ca cerșetorul să petreacă două ore în interiorul trezoreriei și să primească cât mai mulți bani în acest timp.

La primirea permisiunii trezorierului, cerșetorul a început să umple paharul pe care-l folosea pentru colectarea pomenilor sale, cu monede de aur. Când paharul a fost plin, s-a îndreptat să iasă din clădire, strălucind de bucurie. Cu toate acestea, în timp ce se apropia de ușă, un gardian i-a luat paharul din mâini și a golit conținutul pe podea. Cerșetorul a izbucnit în plâns, dar gardianul i-a spus: “Ia-ți paharul, întoarce-te și umple-l”. Cerșetorul a făcut cum i s-a spus, dar când a ajuns la ușă, gardianul i-a golit încă o dată paharul.

Și așa a continuat până la expirarea celor două ore. În timp ce cerșetorul a venit la ușă pentru ultima oară cu paharul plin în mâinile sale, a început să-l implore pe gardian să-l lase să ia această ultimă cupă, din vreme ce timpul expirase. Gardianul i-a spus că nu poate avea doar ultimul pahar de bani, ci și toate monedele care erau împrăștiate pe podea.

Din poveste, putem concluziona că de fiecare dată când primim lumină pentru dragul Creatorului, aceasta rămâne. Cu toate acestea, dacă nu, nu există dorința de a accepta mai mult, deoarece este imposibil să sporești intenția pentru Creator și să primești o porțiune mai mare decât înainte. Prin urmare, nivelul precedent trebuie să dispară, astfel încât fiecare nivel consecutiv să permită corectarea vaselor, până când acestea sunt complet corectate și toate luminile strălucesc simultan în ele.

Să ne mai explicăm din nou noțiunea de Masach. Prima răspândire a luminii de la Peh jos este numită Ta’amim. Pe masură ce Masach-ul devine mai slab, în acest proces apar noi niveluri. Toate aceste niveluri sunt numite Nekudot. Rabinul meu a spus că au fost create noi vase cu ajutorul Bituș. Acest lucru a permis recepționarea de noi porțiuni de lumină. Atâta timp cât lumina strălucește în interiorul vasului, nu are nevoie sau “dorință să primească” lumina. Prin urmare, atât lumina cât și vasul sunt identice. Cu toate acestea, după expulzarea luminii, acestea (lumina și vasul) pot fi definite separat.

Nivelurile care apar în timpul slăbirii Masach-ului se numesc Nekudot (se înțelege Nekudat Țimțum). Ce este asta? Malchut fără lumină se numește punct negru. Când interdicția de primire egoistă este în vigoare, intră în întuneric. Punctul de Țimțum începe să acționeze în locul în care apare “dorința de a primi” pentru sine. În exemplul nostru, atunci când Masach-ul pierde Behina Dalet, se aplică interdicția de primire egoistă, iar punctul de Țimțum se încadrează în acțiune. Apoi, acest proces se extinde la Behina Gimel și așa mai departe.

Acum, să clarificăm diferența dintre Roș, Toch și Sof. Roș este Behina be Koach; nu există nici o primire reală în ea. Două părți se răspândesc din Roș: se poate accepta lumina lui Hochma, Ohr Pnimi, lumina Gândirii creației. O altă parte este voința de a primi pentru sine, care nu poate fi folosită de vas, deci Sof (sfârșitul primirii) se formează acolo. Se numesc 10 Sfirot de Sof. Distincția principală dintre Toch și Sof constă în faptul că Toch este umplut cu lumina Hochma, în timp ce Sof conține lumina Hasadim cu iluminarea Hochma.

Lumina Hochma strălucește asupra vaselor de primire si depinde de nivelul lor de Aviut. Lumina Hochma se extinde de sus în jos, astfel încât noțiunile “Aroch” (lung) și “Kațar” (scurt) sunt inerente în ea.

Lumina Hasadim nu se răspândește din cauza Aviut-ului și nu depinde de el; prin urmare, se aplică noțiunile care exprimă lățimea (“dreapta” și “stânga”). Acestea indică luminiscența la același nivel, indiferent de cantitatea de Aviut.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts