Ridicarea MAN de Zat de Nikudim la Aba ve Ima (I)

0
125

92) S-a explicat deja că, datorită ascensiunii lui Hey inferior către Nikvey Eynaim, care a avut loc în Țimțum Bet, când a apărut Katnut al celor zece Sfirot de Nekudim, fiecare grad a fost împărțit în două jumătăți.

Galgalta ve Eynaim a rămas în grad; prin urmare, ele sunt numite Kelim de Panim (Kelim anterior).

Awzen, Hotem și Peh, care au căzut din grad până la cel de mai jos, sunt numite, prin urmare, Kelim de Achoraim (Kelim posterior).

Astfel, fiecare grad este alcătuit acum din interioritate și externalitate, deoarece Kelim de Achoraim al gradului superior a căzut în interiorul propriilor Kelim de Panim. Și AHP de Keter Nekudim căzut este îmbrăcat în interiorul Galgalta ve Eynaim de AVI, iar AHP de AVI căzut este îmbrăcat în interiorul Galgalta ve Eynaim de ZAT de Nekudim (punctul 76).

Deci, începând de la TB, fiecare nivel alcătuit din 10 Sfirot este împărțit în GE, care include Keter, Hochma, Bina, Hesed, Gvurah și treimea superioară a Tiferet, iar AHP care include treimea inferioară a Tiferet, Nețah, Hod, Yesod și Malchut.

Lumina poate intra în partea superioară (GE), care poate fi utilizată. AHP nu poate primi lumină și aceste dorințe nu pot fi folosite. Sfirot superioare sunt numite dorințe altruiste, cele inferioare – egoiste. Primele dăruiesc, cel din urmă primește. Fiecare nivel poate funcționa în mod activ numai cu partea superioară a acestuia, adică GE.

Dacă înainte de TB toate nivelurile au fost unul sub celălalt, după TB toate AHP-urile nivelurilor superioare se află în interiorul GE al celor inferioare, ceea ce a permis schimbul de informații în ambele direcții. Această întreagă structură este numită “Sulam” (scară); sufletele o coboară și o urcă.

Există două entități: Creatorul și Creația. Creatorul este o dorință cu totul altruistă, în timp ce Creația este o dorință absolut egoistă.

Scopul Creatorului este de a face Creația asemănătoare cu Sine, astfel încât până la sfârșitul corecției ei să atingă perfecțiunea absolută. Acest lucru se poate face doar prin trecerea proprietăților Creatorului către Malchut, adică prin amestecarea celor nouă Sfirot superioare cu Malchut-ul egoist. Cu toate acestea, ele sunt complet opuse una față de cealaltă. Pentru a le aduce mai aproape, se creează o forță specială în sistemul lumilor. Cu ajutorul său, proprietățile egoiste ale lui Malchut se pot amesteca cu scânteile proprietăților altruiste printr-un contact forțat între ele.

Acum începem să studiem formarea acestor forțe (externe în ceea ce privește sufletele) în lume, astfel încât cu ajutorul lor sufletele să poată fi ridicate la nivelul Creatorului.

Am aflat că există patru faze de dezvoltare a luminii: Hochma, Bina, ZA și Malchut. Fiind complet umplută de lumină, Malchut o elimină și face TA, ceea ce o lasă absolut goală. Apoi, Malchut inventează un sistem care îi permite să înceapă să primească o mică lumină, dar de dragul Creatorului. Bina este o etapă intermediară între Malchut și Keter. Se compune din două părți: Gar (Gimel Rișonot) și Zat (Zain Tachtonot). Bina nu dorește să primească nimic în primele trei părți, dar este de acord să primească în cele șapte părți inferioare, cu condiția ca primirea să fie pentru altcineva. Această cineva este ZA, care acceptă să primească doar 10% pentru Malchut. Aceasta este proprietatea lui Zat de Bina: primirea de dragul dăruirii către altul.

Cu toate acestea, dacă apare o lumină mai puternică decât ecranul lui Bina, atunci Behina Bet începe să o dorească pentru sine. Cu toate acestea, TA interzice primirea egoistă; prin urmare, Zat de Bina începe să se contracte și să-și asume proprietățile egoiste ale lui Malchut. Scopul următor este de a inversa acest proces: eliminarea proprietăților egoiste din Zat de Bina și trecerea proprietăților altruiste către Malchut. Acest lucru se poate realiza prin spargerea vaselor, pe care o vom studia ulterior. Prin asta, întregul sistem se transformă într-o astfel de combinație a ambelor vase egoiste și altruiste, care, ca și în lumea noastră, nu vor avea diferențe între ele.

Pentru a schimba această situație, este necesară o parte suplimentară a luminii Creatorului. Cu ajutorul ei, va fi posibil să se facă distincția între cele două tipuri de dorințe. Întregul proces de corecție se bazează pe acest principiu.

De fapt, Zat de Bina este partea centrală a creației. Multe depind de ea, deci o vom discuta pe larg. În timpul coborârii Nekudot de SAG sub Tabur, adică atunci când Zat de Bina îndeplinește dorințele mai puternice ale NHYM de Galgalta, Zat de Bina se contractă și își asumă proprietățile lui Malchut. TA a fost făcută de Malchut pentru a se limita; TB este restricția lui Bina. Cu alte cuvinte, Creatorul, ca atare, preia proprietățile egoiste ale Creației.

Acest lucru este făcut pentru ca proprietățile altruiste ale Creatorului să treacă treptat către Creație, să o corecteze și să o umple cu lumină. Pentru a corecta pe cineva, trebuie să aibă aceleași proprietăți care vor fi corectate mai târziu. Scara spirituală este construită astfel încât ultimul ei nivel spiritual, AHP, intră în noi, achiziționând parțial proprietățile noastre egoiste. În acest fel, el stabilește contactul cu noi pentru a ne ridica mai târziu în lumea spirituală.

De fapt, lumile nu se transformă în egoism (ele sunt complet altruiste), dar sunt acoperite cu o perdea exterioară de duritate, care le permite să fie în contact cu sufletele lumii noastre. În schimb, lumile sunt mai degrabă perdelele pe care le pune Creatorul, ceea ce slăbește lumina Lui în măsura în care devine asemănător cu ființele create “răsfățate”, în scopul păstrării contactului cu ele.

De aceea, la toate nivelele lumii spirituale, există aceeași măsură a imperfecțiunii prezente în ființele create. TB este o restricție în lumi.

Apoi sufletul lui Adam HaRișon iese și trece prin procesul de împărțire și coborâre până la punctul acestei lumi. Nivelurile descendente ale lumilor și treptele ascendente ale sufletului sunt identice. Deci, când sufletul se află în lumea noastră, întreaga scară a lumilor este pregătită pentru ascensiunea sa consecventă.

Proprietățile întregii creații sunt instalate în patru faze ale dezvoltării luminii directe. Ulterior, ele vor afecta Malchut în lume. Lumile reprezintă Malchut, care afectează primele nouă Sfirot. Sufletul este Malchut, a zecea Sfira care a dobândit proprietățile primelor nouă. Ele se contractă treptat, greoi, “rătăcite” și se transformă în dorința egoistă a lui Malchut. Această stare este numită lumi.

Lumile sunt proprietățile Creatorului care coboară treptat, se coc și se contractă pentru a deveni asemănătoare cu proprietățile lui Malchut. Fiecare lume include proprietățile celorlalte. Primele nouă Sfirot dobândesc treptat proprietățile lui Malchut pentru a afecta mai târziu dorințele egoiste, corectându-le și ridicându-le la cel mai înalt nivel.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts