Ridicarea MAN și Gadlut a lumii Nekudim (II)

0
168

81) Știți deja că Parțuf AB de AK este Parțuf Hochma, iar Parțuf SAG de AK este Parțuf Bina. Aceasta înseamnă că ele sunt percepute conform celui mai înalt nivel al lor. AB, al cărui cel mai înalt Behina este Hochma, este considerat tot Hochma. SAG, al cărei cel mai înalt Behina este Bina, este considerat tot Bina.

Astfel, când Reșimot de ZON de Guf de sub Tabur de AK s-a ridicat la Roș de SAG, acolo ele au devenit MAN la SAG, pentru care SAG, care este Bina, s-a îmbogățit cu Parțuf AB, care este Hochma. Ulterior, AB a dat SAG o nouă lumină pentru nevoile ZON, sub Tabur care s-a ridicat acolo.

Și odată ce ZON de AK a primit această Lumină nouă, au coborât în ​​locul lor sub Tabur de AK, unde sunt cele zece Sfirot de Nekudim, unde au luminat noua Lumină în cele zece Sfirot de Nekudim. Acesta este Mochin de Gadlut din cele zece Sfirot de Nekudim. Astfel am explicat cele zece Sfirot de Gadlut care au apărut pe al doilea tip de Reșimot, care sunt Reșimot de ZON sub Tabur de AK (punctul 71). Într-adevăr, aceste Mochin de Gadlut au provocat spargerea vaselor, așa cum va fi descris mai jos.

Creatorul a creat numai “dorința de a primi” plăcerea. Cantitatea de lumină care umple fiecare dintre aceste dorințe determină esența Parțuf-ului. Toate Sfirot ale fiecărui Parțuf posedă calitățile care corespund esenței sale. De exemplu, cele 10 Sfirot ale Parțuf AB sunt conduse de cea mai înaltă proprietate a lui Hochma. Keter în AB are proprietatea lui Hochma, la fel și Hochma de AB, etc. În SAG Parțuf (Bina), cea mai înaltă Sfira Keter are deja proprietatea Binei și nu a Hochma ca în AB.

Reșimot pe care Nekudot de SAG le-a primit de la NHYM de Galgalta (ZA) cere Ohr Hochma, pe care SAG (Bina) nu o are. Prin urmare, SAG se întoarce la AB, primește Ohr Hochma și face un Zivug. Conform solicitării Reșimot Dalet / Gimel din NHYM de Galgalta, lumina de la acest Zivug trebuie să se răspândească de la Tabur la cel mai de jos punct (legea TA). De aici, lumea Nikudim primește Gadlut prin adăugarea AHP în sine, adică acum constă în 10 Sfirot depline și își folosește toate dorințele.

Țimțum Bet reprezintă starea în care se poate observa doar pasiv, refuzând să se primească ceva. Dacă vă puteți ține într-o astfel de stare fără a folosi vasele de primire, atunci sunteți în Katnut. Înseamnă că lucrați numai cu vasele de dăruire. În această stare, sunteți într-o anumită legătură cu Creatorul, deoarece El nu primește nimic. Prin urmare, aceste zece Sfirot ale voastre sunt umplute cu Ohr Hasadim.

Galgalta și AB au primit prin dăruire către Creator. SAG nu a putut să primească, doar a dat sau, mai degrabă, ar putea exista pasiv în spațiul spiritual. Nekudot de SAG, care fac parte din SAG, există de asemenea pasiv și nu doresc să primească nimic. Cu toate acestea, atunci când o plăcere care este mai mare decât ecranul lor (Reșimot Bet / Bet) se pot confrunta cu (Reșimot Gimel / Bet) venind pe calea lor, cuprind această dorință, fiind în imposibilitatea de a rezista.

Orice Parțuf este egoist, dar ecranul care rezistă egoismului protejează Parțuf-ul de a primi pentru sine, prin puterea pe care o are. În timp ce Parțuf-ul se întâlnește cu deliciul Dalet / Gimel, ecranul își pierde instantaneu puterea și nu are altă opțiune decât să devină un sclav al propriilor dorințe și să se supună acestora.

Diferența dintre Katnut și Gadlut constă în faptul că, în starea Katnut, Parțuf-ul activează doar jumătate din Kelim (GE) și, în consecință, dacă lipsesc Kelim NețahHodYesod (AHP), atunci Gar al luminilor nu este la fel. Chiar dacă nu ar fi existat TB și un Zivug pe linia de mijloc, nu ar fi fost Alef de Aviut și Bet de Hitlabșut la nivelul definit ca Ohr Hasadim. Aceasta se numește “Katnut“.

Aviut Gimel este folosit în Gadlut, care este definit ca Kli pentru Ohr Hochma. În acest caz, TB este anulată, deoarece permite doar utilizarea Kelim-urilor de dăruire. Cu alte cuvinte, Gadlut înseamnă să fii umplut cu Ohr Hochma.

Părțile pure (clare) ale Kli sunt numite Panim, adică Kelim de Așpa’a, dorințe de dăruire. Starea în care sunt prezente numai astfel de Kelim (unde ecranul pentru folosirea dorințelor mai egoiste [Achoraim] nu este disponibil) se numește “Katnut“. Cu toate acestea, atunci când există un ecran pentru Kelim de Achoraim, dorința de a primi Ohr Hochma, adică Lumina interioară numită lumina lui Gadlut, intră în Kli.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts