Ridicarea MAN și Gadlut a lumii Nekudim (III)

0
116

82) S-a explicat mai sus (punctul 74) că există două grade la Roș de Nekudim, numite Keter și AVI. Prin urmare, când ZON de AK a strălucit noua Lumină a AB SAG către cele zece Sfirot de Nekudim, a strălucit mai întâi la Keter de Nekudim prin Tabur de AK, unde îmbrăcămintea Keter a terminat-o cu GAR în Lumini și Bina și ZON în Kelim. Ulterior, a strălucit la AVI de Nekudim prin Yesod de AK, unde a îmbrăcat AVI și le-a completat cu GAR în Lumini și Bina și ZON în Kelim.

Vedeți că cererea ridicată de la ZON, apelul creației către Creator pentru a obține putere pentru primirea luminii de dragul Său, apare pentru prima dată după TB. Mai întâi, vom observa cerințele constante ale părții inferioare a Parțuf –ului la cel superior; vom vedea această legătură care le permite să fie încorporate în întregul sistem al Universului, să devină asemănătoare cu el și să devină parteneri permanenți ai acestuia.

În spiritualitate, o dorință este considerată existentă dacă poate fi folosită de dragul Creatorului, adică pentru a dărui. Dacă o astfel de intenție este absentă, se poate spune că dorința este inexistentă, deoarece este suprimată de Parțuf. Orice Parțuf este compus din 10 Sfirot, 10 dorințe, dar dacă funcționează numai cu una dintre ele, atunci, de fapt, există numai această dorință specială. Restul nu, pentru că nu participă la primire.

În Gadlut, dorințele Nețah, Hod, Yesod și Malchut se alătură dorințelor Keter, Hochma, Bina, Hesed, Gvurah și Tiferet (Katnut). Aceste dorințe devin active deoarece au dobândit ecranul anti-egoist.

Când părțile inferioare a Tiferet, Nețah, Hod, Yesod și Malchut (AHP ale fiecărui Parțuf) sunt inactive, nu există o descriere schematică a acestora. Fiecare Parțuf al lumii Nikudim are doar GE, în timp ce AHP (Awzen, Hotem, Peh) coboară spre Parțuf ul inferior și sunt ascunse în interiorul GE, care sunt îmbrăcate pe ele. Aceasta înseamnă că, deoarece lumina AB-SAG umple GE de partea de sus a Parțuf– lui și apoi coboară la GE a celui inferior, lumina intră în același timp în AHP, ceea ce înseamnă echivalența proprietăților lui GE a Parțuf superior cu AHP a celui inferior.

Această cădere temporară a AHP este necesară pentru atragerea GE a părții inferioare a Parțuf-ului împreună cu ridicarea AHP a părții superioare a Parțuf-ului la locul său în Gadlut. GE a părții inferioare a Parțuf –ului se alătură AHP de sus pe nivelul celui inferior, adică în Katnut. Se întâmplă datorită prezenței în ambele părți a intenției de a da aceluiași Parțuf superior. Obișnuința intenției rămâne, de asemenea, atunci când ambele se ridică la nivelul părții de sus a Parțuf-ului, unde formează cele zece Sfirot pline. Parțuf-ul format din G “E al celui inferior și AHP al celui superior este nou în creație. Formarea lui depinde de rugăciunea spirituală a omului, în timp ce atât Parțufim superioare cât și cele inferioare sunt creația Creatorului.

Astfel, Parțuf-ul inferior se poate ridica la un nivel superior cu ajutorul celui superior, care se aseamănă temporar (în proprietățile sale) cu cel inferior. Aceleași legi se aplică sufletelor. Important este să simți Parțuf-ul superior în interior, să faci tot ce stă în puterea ta pentru a stabili contactul și a fuziona cu el, astfel încât, atunci când începe să ridice AHP atașat la GE-ul tău, te vei ridica și tu.

Când AHP din Parțuf-ul superior coboară spre GE inferior și se îmbină cu el, această combinație are loc numai din punctul de vedere al Parțuf-ului superior. Acum, Parțuf-ul inferior trebuie să depună eforturi în fuzionarea cu el, preferând contactul cu Creatorul, în ciuda goliciunii pe care o simte în AHP a Parțuf-ului superior. Mai mult, atunci când Parțuf –ul superior începe să umple AHP-ul cu lumină, ridicându-l, cel inferior trebuie să se țină de acest AHP, nu pentru încântarea pe care o simte acum, ci din dorința de a fuziona cu el, de a deveni așa.

Putem vedea acest lucru în exemplul dăruirii Torei. Dorințele GE din Parțuf (în om) sunt cele care se străduiesc pentru Creator. Ele sunt numite Israel (din cuvintele ebraice “Yașar El” – “direct la Creator”). Întregul proces de apariție, corecție și umplere este descris în Tora. Această carte este un manual pentru lucrarea spirituală. Tot ceea ce este scris în ea se întâmplă în interiorul dorințelor omului, în inima sa, în punctul care îl reprezintă pe adevăratul său “eu” și care vrea doar de a se uni cu Creatorul.

Este o iluzie majoră de a percepe această carte ca o colecție de povestiri, deși faptele istorice au avut loc, deoarece totul în lumea noastră este o reflectare a lumilor spirituale din inima omului. La poalele Muntelui Sinai, a fost dăruită numai Tora (lumina corecției), provenind din AHP a Parțuf-ului superior. Israel (GE al Parțuf-ului inferior) încă nu poate accepta acest lucru. Tora a fost dată, dar nu a fost încă primită. Singura dorință din inima omului, numită Moșe (Moise), poate să urce pe Muntele Sinai, adică să se ridice deasupra îndoielilor sale și să primească acolo Tora.

După asta, această dorință îl trage (“Moșech“) pe Israel după ea. Câte războaie, nașteri și transformări interioare trebuie să se întâmple înaintea Templului (vasul pentru primirea luminii Torei) care este reconstruit. Acest exemplu demonstrează diferența fundamentală dintre coborârea AHP a Parțuf-ului superior în GE-ul celui inferior și starea în care, datorită eforturilor proprii, GE se îmbină cu acest AHP, astfel încât Parțuf-ul superior să le poată umple pe toate cu lumina Scopului Creației.

83) În primul rând, să explicăm Gadlut, pe care această nouă Lumină a provocat-o în cele zece Sfirot de Nekudim. Chestiunea este că trebuie să ne întrebăm ce scrie la punctul 74, că nivelul lui Keter și AVI de Nekudim este considerat VAK deoarece au apărut pe Aviut de Behina Alef. Dar am spus că prin coborârea Nekudot de SAG mai jos Tabur de AK, Behina Dalet s-a alăturat Masach-ului de Nekudot de SAG, care este Bina. Astfel, acest Masach conține și un Reșimo de Behina Dalet de Aviut. În acest caz, în timpul lui Hitkalelut al Masach-ului din Roș de SAG, cele zece Sfirot ar fi trebuit să apară la nivelul lui Keter și al Luminii Yechida și nu la nivelul VAK de Bina în Sfira Keter și la nivelul VAK fără un Roș în AVI.

Răspunsul este că locul este cauza. Din moment ce Behina Dalet este inclusă în Bina, care este Nikvey Eynaim, Aviut Dalet a dispărut acolo în interiorul Bina, ca și cum nu ar fi acolo deloc. Prin urmare, Zivug a fost făcut numai pe Reșimot de Behina Bet de Hitlabșut și Behina Alef de Aviut, care sunt în esență doar de la Masach de Bina (punctul 74), și doar două niveluri au apărut acolo: VAK de Bina și VAK complet.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts