Ridicarea MAN și Gadlut a lumii Nekudim (IV)

0
126

84) Prin urmare, acum ZON de AK de sub Tabur a extins noua Lumină prin MAN din AB SAG de AK și a iluminat la Roș de Nekudim (punctul 81). Și din moment ce Parțuf AB de AK nu are nicio legătură cu acest Țimțum Bet, care a ridicat Behina Dalet la locul Nikvey Eynaim, când Lumina lui a fost atrasă de Roș de Nekudim, a re-anulat Țimțum Bet, care a ridicat locul din Zivug către Nikvey Eynaim. De asemenea, a coborât Behina Dalet înapoi la locul său la Peh, ca înainte de Țimțum Alef, adică locul lui Peh de Roș.

Astfel, cele trei Kelim- Awzen (ureche), Hotem (nasul) și Peh (gura) – care au căzut din grad din cauza Țimțum Bet (punctul 76), s-au întors acum la locul lor – gradul lor – ca înainte. În acel moment, locul Zivug a coborât încă o dată de la Nikvey Eynaim la Behina Dalet la locul lui Peh de Roș. Și din moment ce Behina Dalet se află deja la locul ei, cele zece Sfirot au ieșit acolo la gradul de Keter.

Astfel, s-a explicat că prin noua Lumină, pe care ZON de AK a extins-o la Roș de Nekudim, a câștigat cele trei Lumini Neșama, Haya, Yechida și cele trei Kelim AHP, care sunt Bina și ZON care lipsesc atunci când au apărut pentru prima dată.

Sarcina principală este de a umple complet Malchut a Lumii Infinitului cu lumină. Malchut reprezintă Galgalta. Dacă ar fi umplută cu lumină de la Peh la Tabur și de la Tabur până la Sium, va veni Corecția finală. Cu toate acestea, conform legii TA, doar o parte din Malchut de la Peh la Tabur poate fi umplută cu lumina până acum. Umplând Malchut cu lumina de la Tabur la Sium, cu ajutorul TA, o comună Zivug de AKa’a este pur și simplu imposibilă. Nici Galgalta, nici AB, nici vreuna din Parțufim ulterioare, ale căror ecran sunt chiar mai slabe decât cel al Galgalta, n-ar fi putut face asta.

Singura modalitate este să asemănăm cumva proprietățile lui Malchut cu cele ale Bina, să se amestece vasele egoiste ale NHYM de Galgalta cu vasele altruiste ale SAG (Bina), să primească proprietățile lor altruiste și să înceapă treptat umplerea vaselor corectate cu lumină.

Fiind Parțuf intermediar între Bina (SAG) și ZA (MA, lumea Nikudim), Nekudot de SAG, pe de o parte, are proprietățile lui Bina; pe de altă parte, are Aviut Alef. Prin urmare, are și proprietățile ZA sau, mai degrabă, VAK, deci este oarecum similar cu NHYM de Galgalta (ZA). Acesta este motivul pentru care doar Parțuf Nekudot de SAG se dovedește util pentru atingerea acestui scop – umplerea Malchut din Lumea Infinitului cu lumină sub Tabur. A coborât sub Tabur și a umplut NHYM de Galgalta cu Ohr Hasadim.

Apoi, după cum deja știm, din moment ce “dorința de a primi” de dragul propriu a fost activată în partea inferioară a Nekudot de SAG, Țimțum Alef a intrat în acțiune. Malchut s-a ridicat imediat la Tiferet (Bina de Guf) și a recepționat restrângerea luminii în cele două treimi mai joase ale acesteia și în NHY. Noua restricție a primit numele de Țimțum Bet și a împărțit fiecare nivel în Gar și Zat, GE și AHP.

Rezultatul TB este că toate proprietățile sunt amestecate. SAG dobândește proprietăți egoiste și Malchut – vase altruiste. Acest amestec general de proprietăți constituie lumea Nikudim în Katnut, care spune că acum pot fi folosite numai dorințele altruiste (GE). De fapt, lumea Nikudim este alcătuită și din zece Sfirot, dar din toate aceste zece dorințe, ea poate folosi doar pe cele altruiste; prin urmare, se spune că are doar GE.

După apariția lumii Nikudim în starea Katnut (ecranul este în Nikvey Eynaim, Reșimot Bet / Alef), ZON al său ridică MAN pe Reșimot Dalet / Gimel cerând umplerea dorințelor sale. Pentru a primi Ohr Hochma și a trece-o spre ZON, SAG se întoarce la AB, deoarece AB are un ecran suficient de puternic pentru a lucra cu Reșimot Dalet / Gimel.

Lumina AB-SAG trece prin Tabur la Roș de Keter și Roș de Aba ve Ima din lumea Nikudim, dictând proprietățile sale. Anulează TB, ridică AHP la GE în Roș de Keter și Aba ve Ima, și apoi le face să intre în starea de Gadlut. Lumina corectează și umple vasele. Corecția sufletelor noastre va avea loc într-o manieră similară, cu ajutorul ridicării MAN. Există doar trei componente în acest proces: “dorința egoistă de a primi” creată de Creator, ecranul și lumina.

Malchut al Lumii Infinitului se mișcă încet prin întregul proces de tranziție de la prima stare (de a fi complet umplut cu lumină) către starea a treia (Gmar Tikun) în decurs de 6.000 de ani sau nivele. Acest proces reprezintă a doua etapă a corecției treptate a vaselor și a le umple cu porțiuni de lumină. Cabala este o știință practică care se ocupă de umplerea dorințelor cu lumină. Ca și alte științe, posedă instrumentul său special numit ecranul și metodele de construire, așa-numitele “Birur” (analiză) și “Tikun” (corecție). Ecranul nu este doar un instrument sau vasul care trebuie umplut; conține, de asemenea, Reșimot – informațiile despre starea anterioară.

Anterior, nu am auzit niciodată de lumina suplimentară care vine și permite vasului să se transforme. Parțuf-ul, în stare de Katnut, umplut cu Ohr Hasadim nu este în stare să schimbe nimic singur, dă naștere unui noi stări. Numai Parțuf-ul poate face acest lucru cu Ohr Hochma.

Galgalta deasupra Tabur-ului și-a epuizat toate Reșimot din cauza Zivugim, pe care au apărut cele cinci Parțufim ale lumii AK. Acum, lumea Nikudim din Katnut este sub Tabur, împreună cu Reșimot Dalet / Gimel pe patru dorințe neutilizate după TB. Aceste vase doresc să primească lumina, deoarece simt că dorințele lor nu sunt umplute. Ele cer Ohr Hochma din Parțuf-ul superior. Cu toate acestea, vasul trebuie să obțină un ecran cu o putere suficientă pentru a rezista dorințelor sale egoiste, și anume intenția de a primi pentru dragul Creatorului.

Pentru a corecta vasele din lumea Nikudim, SAG se întoarce spre AB, primește Ohr Hochma din ea, apoi trece lumina combinată HochmaHasadim (AB-SAG) către Nikudim. Această lumină nu este plăcere; este lumina corecției, ceea ce înseamnă că ea permite chiar vaselor egoiste să primească de dragul Creatorului.

Cum poate o astfel de lumină să intre în vasele egoiste atunci când legea TA, care interzice lumina să intre în Kli fără Masach, este efectivă? Lumina a AB-SAG acționează în felul următor: permite vasului să vadă măreția Creatorului de departe. Această senzație de semnificație a spiritualității permite vasului să acționeze într-un mod altruist.

Ohr AB-SAG este un fel de lumină foarte specifică pe care o vom discuta mai târziu. Neavând Ohr Hochma, SAG se transformă în AB. Ohr AB-SAG este lumina care corectează Creația. Pentru a fi corectați, trebuie să știm ce este corecția, ce înseamnă să fii umplut cu înțelepciune și cunoștințe. Lumina a AB-SAG conține toate aceste informații. Atât lumina AB, cât și a SAG sunt necesare pentru a arăta Parțuf-ului inferior întreaga diversitate a realizării spirituale.

Din starea de desăvârșire completă, efectuând fiecare nouă acțiune de dragul Creatorului, Malchut al Lumii Infinitului acumulează tot mai multe proprietăți altruiste. Acestea sunt Parțufim Galgalta, AB și SAG. Aparent, ar trebui să se apropie mai mult de Creator. Nașterea fiecărui Parțuf nou este ca o manifestare a unei noi proprietăți altruiste a lui Malchut. Cu toate acestea, în realitate, fiecare acțiune nouă îndepărtează Malchut de Creator.

Poate că se apropie și nu se îndepărtează? Pe de o parte, cu cât este mai îndepărtat Parțuf-ul de Creator, cu atât devine mai independent. Pe de altă parte, există slăbiciunea; pierde contactul cu Creatorul și simte mai puțin puterea luminii Lui.

Fiecare acțiune în lumea spirituală este fie perfectă, fie trebuie să aproximeze perfecțiunea. Acum, Malchut realizează scopul Creatorului: de a fi complet umplută de lumina Lui. Prin urmare, cu fiecare acțiune nouă ar trebui să fie mai apropiată de acest obiectiv și trebuie să fie mai bună decât în starea anterioară. Proprietățile vaselor devin din ce în ce mai evidente. Malchut se îndepărtează mai mult de Creator, dar din punctul de vedere al cunoașterii de sine, este un proces foarte pozitiv. Cu toate acestea, cineva se poate cunoaște doar cu ajutorul luminii puternice, în timp ce fiecare Parțuf ulterior conține tot mai puțină.

Un fenomen poate fi examinat în mod adecvat numai prin rezumarea tuturor acțiunilor. Totul trebuie privit din punctul de vedere al creației, adică Malchut al Lumii Infinitului. În primul rând, transformându-se în noi lumi și Parțufim, se mișcă din ce în ce mai departe de Creator. Apoi, ajungând la punctul lumii noastre și transformându-se în sufletul omenesc, începe să se înalțe, fiind inițiatorul tuturor acțiunilor. Acțiunile efectuate de sus se referă exclusiv la Creator.

85) Acum am clarificat bine Katnut și Gadlut de Nekudim. Țimțum Bet, care a ridicat partea inferioară a lui Hey -Behina Dalet – la locul lui Nikvey Eynaim, unde a fost ascuns, a cauzat nivelul de Katnut de Nekudim – nivelul VAK sau ZA în Lumini de Nefeș Ruah. Acolo le lipsesc Bina și ZON în Kelim și Neșama, Haya, Yechida în Lumini. Și prin apropierea unei noi Lumini a AB SAG de AK de Nekudim, Țimțum Alef s-a întors la locul ei.

Bina și ZON din Kelim s-au întors la Roș, din moment ce Hey inferior a coborât din Nikvey Eynaim și s-a întors la locul ei – Malchut, numit Peh. Apoi a fost făcut un Zivug pe Behina Dalet, care s-a întors la locul ei și au apărut zece Sfirot la nivelul de Keter și Yechida. Acest lucru a finalizat NRNHY de Lumini și KHB ZON de Kelim.

Pe scurt, vom mai face referire la Țimțum Bet și Katnut cu numele “ascensiunea lui Hey inferior la Nikvey Eynaim și coborârea AHP de jos”. De asemenea, ne referim la Gadlut cu numele “apropierea Luminii AB SAG, care scade Hey-ul inferior de la Nikvey Eynaim și aduce AHP înapoi la locul lor”. Amintiți-vă această explicație de mai sus.

De asemenea, trebuie să vă amintiți că GE (Galgalta Eynaim) și AHP sunt numele celor zece Sfirot KHB ZON de Roș, iar cele zece Sfirot de Guf sunt numite HGT NHYM. Ele, de asemenea, sunt împărțite în GE și AHP, din moment ce Hesed și Gvura și treimea superioară a lui Tiferet – prin Chazeh – sunt Galgalta ve Eynaim și Nikvey Eynaim, iar două treimi din Tiferet și NHYM sunt AHP, cum a fost scris mai sus.

De asemenea, amintiți-vă că Galgalta, Eynaim și Nikvey Eynaim sau HGT până la Chazeh sunt numite Kelim de Panim (Kelim anterior). Și AHP sau cele două treimi inferioare ale lui Tiferet și NHYM de la Chazeh în jos sunt numite Kelim de Achoraim (Kelim posterioare), după cum este scris la punctul 76. Și trebuie să vă amintiți și fisurarea gradului care a avut loc cu Țimțum Bet, care a lăsat doar Kelim de Panim în tot gradul. Și în sfârșit, fiecare inferior conține în el Kelim de Achoraim al celui superior (punctul 77).

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts