Slăbirea Masach-ului pentru crearea Parțuf-ului (II)

0
97

32) Acest lucru clarifică în detaliu semnificația lui Ohr Makif al AK, a cărui imensitate este incomensurabilă. Totuși, acest lucru nu înseamnă că Ein Sof, care umple întreaga realitate, este în sine considerat Ohr Makif al AK. Mai degrabă, înseamnă că a fost făcut un Zivug de Haka’a pe Malchut al Roș-ului AK, că Ein Sof a lovit Masach-ul poziționat acolo. Cu alte cuvinte, dorea să se îmbrace în Behina Dalet de AK, ca înainte de Țimțum, dar Masach-ul din Malchut de Roș AK a lovit-o. Aceasta înseamnă că a deținut-o din răspândirea în Behina Dalet și a respins-o (punctul 14). Acest Ohr Hozer care a ieșit din împingerea Luminii a devenit Kelim pentru îmbrăcăminte și Lumina Superioară.

Cu toate acestea, există o mare diferență între primirea din Behina Dalet înainte de Țimțum și primirea lui Ohr Hozer după Țimțum, deoarece acum era îmbrăcată doar o linie subțire în Roș și Sof. Așa a făcut Masach prin lovirea sa asupra Luminii Superioare. Și măsura care a fost respinsă de AK de către Masach, măsura completă a Luminii Superioare de la Ein Sof, care dorea să se îmbrace în Behina Dalet – dacă nu era pentru Masach-ul care a oprit-o – a devenit Ohr Makif înconjurând AK.

Motivul este că nu există nici o schimbare sau absență în spirit. Și din moment ce Lumina lui Ein Sof este atrasă de AK, de a se îmbrăca în Behina Dalet, trebuie să fie așa.

Prin urmare, chiar dacă Masach-ul a reținut-o și la respins-o, nu exclude extinderea Ein Sof. Dimpotrivă, o susține, dar într-o manieră diferită: prin multiplicarea Zivugim (plural pentru Zivug) în cele cinci lumi AK și ABYA, până la sfârșitul corecției, când Behina Dalet este complet corectată prin ele. În acel moment, Ein Sof se va îmbrăca în ea ca la început.

Astfel, nici o schimbare sau absență nu a fost efectuată acolo prin lovirea Masach-ului în Lumina Superioară. Acesta este sensul a ceea ce este scris în Zohar: “Zivugul lui Ein Sof nu coboară până nu i se dă perechea”. Între timp, adică, până în acel moment, se consideră că această Lumină a Ein Sof a devenit Ohr Makif, adică se va îmbrăca în ea în viitor. Deocamdată, îl înconjoară și strălucește din afară cu o anumită iluminare. Această iluminare o obișnuiește să se extindă prin legile potrivite care o vor aduce pentru a primi Ohr Makif în măsura în care Ein Sof a fost inițial atras către asta.

Așa cum am spus deja, lumina reflectată de ecran se îmbracă pe Lumina Directă (Ohr Yașar) și servește ca Kli pentru primirea Ohr Pnimi în Guf. Ohr Hozer este Kavana, datorită căreia lumina poate intra în Guf de dragul Creatorului. Ecranul are o forță suficientă doar pentru a se îmbrăca și a primi doar o mică parte a luminii în Toch, comparativ cu lumina cu care Malchut a fost umplută în Behina Dalet în lumea Ein Sof. Dorințele goale ale Sof al Parțuf-ului, în timp ce lumina care nu a reușit să intre și a rămas în jurul Parțuf, se numește “Ohr Makif“.

În lumea spirituală, toate procesele au loc în funcție de relația cauză-efect. Nu există timp, nimic nu se schimbă și nu dispare de acolo. Tot ceea ce continua să fie, și tot ce este nou se îmbracă. Anterior continuă să existe și este cauza, în timp ce toate cele noi devin efectele sale.

Ecranul care a împins Ohr Yașar nu a împiedicat-o să se răspândească în Malchut, ci doar a dat procesului o nouă formă. Acum se întâmplă în calea primirii parțiale cu ajutorul a numeroase “Zivugey de Haka’a” în cele cinci lumi ale AK, Ațilut, Bria, Yețira și Asya.

Acest proces merge până la Corecția Finală, când Behina Dalet va fi corectată în toată perfecțiunea ei. Apoi lumina Infinitului se va răspândi în ea așa cum a procedat înainte de TA. În acest proces, Masach-ul nu a introdus nimic care să interfereze cu realizarea perfecțiunii.

Lumina Lumii Infinitului nu se va odihni până nu va umple întregul Malchut. Până în prezent, ea o înconjoară din afară ca Ohr Makif, gata să intre în momentul în care apare ecranul. Iluminarea Ohr Makif este capabilă să corecteze Malchut și să-i permită să primească lumina în interior.

Lumina lovește ecranul, deoarece aceasta este natura sa; așa cum dorea să umple Behina Alef, mai târziu dorește în mod constant să umple vasul de primire – “dorința de a primi”. De exemplu, uneori omul are o dorință ascunsă; plăcerea exterioară lovește și-i trezește această dorință, o trezește. Apoi, omul începe să simtă că această plăcere dorește să intre în el.

În lumea spirituală, fiecare acțiune este nouă, deoarece creația face un Zivug de Haka’a pe fiecare nouă parte a “dorinței de a primi” care nu a fost încă implicată în corecție. Fiecare acțiune nouă este efectul precedent și cauza ulterioară. Lumina care emană de la Creator este una și aceeași lumină simplă; dar cu fiecare dorință nouă, Kli-ul arată diferitele plăceri care corespund acestei noi dorințe.

Totul depinde de Kli. Conform proprietăților sale interioare, dorințelor (fie că dorește să primească de dragul său sau de dragul Creatorului, fie că nu dorește să primească deloc), el distinge anumite feluri de plăcere în lumină. Vasul (Kli) trebuie să fie creat astfel încât să fie capabil să aleagă toate acele plăceri numeroase din lumina care a fost încorporată în el de la început.

Pe de o parte, lumina care emană de la Creator creează ecranele Masachim, care ajută la umplerea treptată a diferitelor părți ale lui Malchut cu lumina și continuă astfel până la Gmar Tikun. Pe de altă parte, trebuie să spunem că lumina este cauza care stârnește dorința Kli-ului, după care ar trebui să muncească din greu pentru a-și crea propriul ecran.

33) Acum vom clarifica chestiunea Bituș (bătaie) între Ohr Pnimi și Ohr Makif, care dă Hizdakchut (purificarea) Masach-ului și pierderea ultimei Behina de Aviut. Deoarece aceste două Lumini sunt opuse, și totuși conectate prin Masach-ul a Malchut de la Roș-ul AK, ele se bat și se lovesc una pe alta.

Interpretare: Zivug de Haka’a din Peh (gură) a Roș de AK, în Masach-ul din Malchut de Roș, numit Peh, care a fost motivul pentru îmbrăcămintea lui Ohr Pnimi de AK prin Ohr Hozer pe care a ridicat-o, pentru ieșirea din Ohr Makif a AK. Deoarece a reținut Lumina Ein Sof din îmbrăcăminte în Behina Dalet, Lumina a ieșit sub forma Ohr Makif.

Cu alte cuvinte, întreaga parte a Luminii pe care Ohr Hozer nu o poate îmbrăca, ca și însăși Behina Dalet, a ieșit și a devenit Ohr Makif. Astfel, Masach-ul din Peh este motivul Ohr Makif, ca și motivul Ohr Pnimi.

Ecranul, poziționat la Peh de Roș, împarte lumina simplă care coboară de sus în două tipuri diferite, deși conectate: Ohr Pnimi, primită parțial în interior de către Parțuf cu ajutorul lui Ohr Hozer și Ohr Makif, cu care ecranul împiedică intrarea în Guf (Behina Dalet) și o lasă afară.

Datorită aceleiași intenții a omului (de a primi de dragul Creatorului), o parte a luminii este primită, iar cealaltă este lăsată afară. Parțuf-ul (omul) primește exact aceeași lumină pe care o poate primi cu intenția, nu pentru binele său, ci pentru binele Creatorului.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts