Slăbirea Masach-ului pentru crearea Parțuf-ului (IX)

0
66

41) Similar, odată ce Parțuf AB s-a extins în Roș și Guf și a fost Bituș de Ohr Makif pe Masach-ul Guf de AB, care este Masach de Behina Gimel, acest Bituș anulează și anulează Reșimo de Aviut al ultimei Behina în Masach, care este Behina Gimel. Se dovedește că în timpul ascensiunii lui Masach la Peh de Roș și includerii sale în Zivug de Haka’a, bătăile au avut loc doar pe Aviut de Behina Bet, care a rămas în acel Masach, deoarece Behina Gimel a dispărut din ea. De aici rezultă doar zece Sfirot la nivelul lui Bina, numit HaVaYaH de SAG de AK sau Parțuf SAG, lipsit de ZA și Malchut în Kelim, iar Haya și Yechida în Lumini.

În mod similar, atunci când acest Parțuf SAG s-a extins în Roș și Guf, a fost Bituș de Ohr Makif în Masach de Guf, care este Masach de Behina Bet. Această Bituș anulează și ultima Behina din Aviut în Masach – Behina Bet – lăsând numai Reșimot de Aviut din Behina Alef și deasupra Masach-ului.

Prin urmare, în timpul ascensiunii lui Masach la Peh de Roș și prin includerea în Zivug de Haka’a acolo, bătăile au avut loc numai pe Masach-ul lui Behina Alef care a rămas în Masach, deoarece Behina Bet fusese deja dispărută din ea. Din acest motiv, la nivelul lui Tiferet, numit “nivelul lui ZA”, lipsit de Bina, ZA și Malchut în Kelim, și Neșama, Haya și Yechida în Lumini etc.

Are Behina Dalet în SAG dorințe sau restricționează ele și dorințele Behinei Gimel? Există vreo dorință în Behina Dalet în AB sau le restricționează și pe ele?

Toată lumea are aceste dorințe; vorbim doar despre “dorința de a primi”, fără de care nu există creație. Totuși, există un pericol ca sufletele să poată “fura”, să primească de dragul lor; prin urmare, corecția a avut loc, făcându-le să nu poată vedea nimic.

Acum, să înțelegem afirmația: “Tot pământul este plin de slava Lui”, adică toți trebuie să simtă existența Lui. Totuși, de ce nu putem simți asta? Pentru că, din direcția Creatorului, “întregul pământ este plin de slava Sa”; dar pentru a împiedica creația să primească pentru sine, a avut loc Restricția. Văzând că nu este deloc plăcut, omul nu aspiră după spiritualitate.

În “Introducere în Studiul celor Zece Sfirot” se spune că, dacă s-ar fi arătat pedeapsa și răsplata, pentru ca cel care mănâncă ceva interzis să nu se sufoce instantaneu cu ea, cine ar îndrăzni să mănânce mâncarea interzisă? Dimpotrivă, dacă omul simțe o mare plăcere în timp ce-și pune un Țițit, nu l-ar da jos niciodată. Prin urmare, dacă am simți încântarea spirituală, am dori-o imediat de dragul nostru.

Există o singură lege inerentă egoismului: “Să muncești mai puțin și să primești mai mult”, nu se știe nimic altceva. Deci, ce poate face cineva dacă nu poate nici vedea nici să primească nimic? Creatorul ne spune: “Dau totul gratuit și așa ar trebui să dați și voi”.

Trebuie să ajungem la același nivel în care să putem oferi fără să așteptăm o recompensă. Așadar, a existat o Tikun (corecție) – nu putem nici să vedem, nici să “furăm”. Este scris în Gemara (tratatul “Sanhedrin”): “Adam HaRișon a fost un hoț” (a furat de la Creator).

La început a existat domeniul Creatorului, adică tot ceea ce Adam HaRișon a făcut a fost de dragul dăruirii; nimic pentru propriul său beneficiu. Cu toate acestea, când a văzut lumina enormă, nu a putut să o primească cu intenția de a dărui și a obținut-o pentru sine. Aceasta se numește, că el ia lumina de pe domeniul Creatorului la sine; de aceea, el este numit “hoț”.

Pentru a preveni din nou acest lucru, a avut loc în suflete corecția; de aceea nu pot vedea nimic. Omul nu ar trebui să ceară realizări și înălțimi spirituale, ci doar pentru ca Kelim să poată vedea.

Pentru a da un nume Parțuf-ului nu este nevoie să spunem că are loc un Zivug pe o Behina; este suficient să-i dăm valoarea numerică, Gematrică, să știm ce este calitativ. YudHeyVavHey este baza oricărui Kli. Malchut a lumii Infinitului și al întregului Univers formează această singură structură.

Cantitatea de materie pe această structură, adică folosirea unei dorințe cu intenția corectă, este egală cu lumina primită de Parțuf. Valoarea numerică vorbește despre cantitatea și calitatea acestei lumini în Parțuf.

Parțuf Galgalta corespunde întregului Malchut al Lumii Infinitului și are cel mai mare ecran din Univers. Dacă a primit maximum de ceea ce se putea pentru binele Creatorului, cum poate exista un loc pentru un alt Parțuf? Ce poate adăuga AB la ceea ce Galgalta nu a primit încă?

Se pare că AB corespunde, de asemenea, lui Malchut al Lumii Infinitului și poate primi lumina pe care Galgalta nu a putut. Ecranul din următorul Parțuf este mai slab; interacționează cu lumina unei calități diferite, mult mai puțin puternică decât cea a Galgaltei; prin urmare, AB poate primi o porțiune suplimentară a luminii.

Fiecare Parțuf ulterior primește lumina de calitate inferioară. Fiecare nou Parțuf este o stare absolut nouă. AB își dorește dorințele de la Sof din Galgalta, adică, funcționează cu dorințele pe care Parțuf –ul anterior nu le putea face. Galgalta a vrut să primească Ohr Yechida, în timp ce AB – numai Ohr Haya.

Când Malchut în Lumea Infinitului îndepărtează toată lumina, se numește Dalet de Aviut și Dalet de HItlabșut. Asta arată că în ea se află Reșimot ale  întregii Lumi a Infinitului. Galgalta începe să lucreze cu aceste Reșimot, face un Zivug de Haka’a pe Dalet / Dalet și primește lumina corespunzătoare. Când are loc Bituș Pnim u Makif, Dalet de HItlabșut și Gimel de Aviut rămân. Dalet de Aviut dispare deoarece Parțuf –ul decide să nu mai lucreze cu el și îl anulează.

Există o relație inversă între Kli și lumină. Cu cât Kli este mai mic, cu atât este mai aproape de proprietățile sale de lumină. Să presupunem că am cinci dorințe egoiste, de la cel mai curate la cel mai grosiere. Dorința mea cea mai pură este cea mai apropiată de Creator, cea mai grosieră este cea mai îndepărtată. Malchut are cinci dorințe: Șoreș, Alef, Bet, Gimel și Dalet.

Mai precis, acestea sunt cele cinci faze ale dezvoltării unei și aceleași “dorințe de a primi”. Șoreș este cea mai pură și mai înaltă dorință; prin urmare, este cea mai apropiată de Creator.

Când Malchut pune ecranul peste dorința sa egoistă, legea care spune că cea mai pură dorință este cea mai apropiată de Creator rămâne neschimbată. În plus, intenția de dragul Creatorului este pusă pe ea, iar exact această intenție îi permite să primească mai multă lumină față de o așa mică dorință. Malchut cu Masach “atrage” lumina, dar Keter îl primește și nu Malchut, adică partea cea mai pură și mai înaltă a Kli o primește.

Elementele principale ale Universului sunt:

  • lumina care emană direct de la Creator;
  • dorința egoistă de a primi încântarea care a fost creată de El;
  • ecranul care a apărut ca o reacție la lumina primită.

Cabala studiază aceste elemente în diferitele lor stări. Corespondența armonioasă dintre ecran, lumină și dorință constituie sufletul, care dictează legile sale îngerilor, Levușim-ilor și obiectelor materiale.

Fiecare Parțuf umple Malchut a Lumii Infinitului; astfel încât Parțufim își acoperă punctul cel mai intim de lumină. Suntem punctul central. Prin urmare, în ceea ce ne privește, toate lumile, toate Parțufim sunt ecrane de restricție.

Pe de o parte, spunem că toate lumile au fost create în ordine descendentă, adică existența omului. Lumile reprezintă măsurile de ascundere a Creatorului. Galgalta ascunde Creatorul din partea inferioară a Parțuf cu 20%. AB vede doar 80% din Creator. Cu toate acestea, aceste 80% sunt Creatorul pentru el, deci sunt de fapt 100% pentru AB.

Astfel, până în cele cinci lumi care compun cele cinci Parțufim, în care fiecare Parțuf, la rândul său, constă din cinci Sfirot, ascunde complet lumina Creatorului de noi în spatele a 125 de ecrane. Lumina nu ajunge deloc în lumea noastră. Suntem în spatele ecranului și nu putem vedea nici să simțim Creatorul.

Pe de altă parte, pe măsură ce omul urcă și ajunge la nivelul unui Parțuf, el pune ecranul egal cu acel Parțuf și astfel elimină ascunderea Creatorului de la acest nivel. Ridicându-se la nivelul următor, omul neutralizează ascunderea sa cu ajutorul ecranului său, ajunge la Creator la acest nivel și așa mai departe. Când anulează toate filtrele, el va înțelege complet toate nivelurile care îl separă de Creator.

Lumile sunt create pentru a ne învăța cum să acționăm în fiecare situație. Prin urmare, ascunderea Creatorului este descendentă, în timp ce revelarea se întâmplă în direcția opusă. Treptele, pe care sufletul urcă, așa cum au fost, dispar după ele.

Parțuf-ul inferior cunoaște pe cel precedent și înțelege că nu poate primi mai multă lumină decât cel pe care îl are înainte. Cu toate acestea, pentru a asigura Parțuf –ul inferior cu lumină, fiecare dintre cele mai înalte trebuie să trimită cererea pentru lumina (numită MAN) la Parțuf –ul de deasupra lui.

Deoarece fiecare nou Parțuf este o dorință absolut nouă, care după TA nu a fost niciodată umplut de lumină, fiecare nou Parțuf duce la un nou nivel, depășind cel de-al doilea atât calitativ, cât și cantitativ.

Lumina primită de fiecare Parțuf ulterior ajunge la el prin intermediul celui precedent. Toate Parțufim trec prin asta, primesc partea lor de lumină și această parte a luminii este incomensurabil mai mare decât cantitatea de lumină care va fi primită de cel precedent în acest lanț. Numai Galgalta primește lumina direct din Lumea Infinitului.

Toate acțiunile noastre se bazează pe dorințele noastre. Mintea joacă doar un rol auxiliar aici. Mintea conștientă înțelege numai ceea ce intră în simțuri; le calculează și le analizează. Cu cât sunt mai mari și mai profunde senzațiile, cu atât este mai mare mintea necesară procesării lor.

Dacă luăm o persoană care studiază Cabala și care se dedă într-un fel de muncă interioară, atunci cu cât este mai subtilă această muncă, cu atât ar trebui să fie mai flexibilă și mai precisă să se diferențieze și să-și analizeze simțurile și să tragă concluzii adecvate. Totuși, mintea rămâne întotdeauna doar o unealtă auxiliară a dorinței. Mintea este necesară doar pentru obținerea obiectului dorit. Toți ne dorim plăcere, iar mintea ne ajută să o realizăm. Dacă omul dorește să se bucure de cercetarea științifică, mintea lui îl ajută acolo. Omul crede că trăiește numai prin mintea lui; prin urmare, el stă deasupra tuturor celorlalte creaturi.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts