Slăbirea Masach-ului pentru crearea Parțuf-ului (VI)

0
50

37) Astfel, am explicat apariția Parțufim unul sub celălalt prin forța Bituș dintre Ohr Makif și Ohr Pnimi, care purifică Masach de Guf până îl aduce înapoi în starea de Masach de Peh a Roș. La acea vreme, acesta este inclus acolo într-un Zivug de Haka’a, care se desfășoară în Peh de Roș, iar prin aceasta Zivug emite un nou nivel de zece Sfirot. Acest nou nivel este considerat fiu al Parțuf-ului precedent.

În acest mod, AB a ieșit din partea Parțuf Keter, SAG al Parțuf AB, MA al Parțuf SAG și așa mai departe cu restul gradelor din Nekudim și ABYA. Cu toate acestea, ar trebui să înțelegem de ce au apărut cele zece Sfirot de AB numai pe Behina Gimel și nu pe Behina Dalet și de ce a fost SAG numai pe Behina Bet etc., ceea ce înseamnă că fiecare dintre cele inferioare este inferioară superioarei sale cu un grad. De ce nu au ieșit toate, una și celălaltă la același nivel?

38) În primul rând, trebuie să înțelegem de ce cele zece Sfirot din AB sunt considerate un extras din primul Parțuf de AK, deoarece au ieșit din Zivug în Peh de Roș al primului Parțuf, ca și cele zece Sfirot de Guf al Parțuf-ului. Astfel, în ce mod a ieșit din primul Parțuf, să fie considerat un al doilea Parțuf și vlăstarul lui?

Aici trebuie să înțelegeți marea diferență dintre Masach de Roș și Masach de Guf. Există două tipuri de Malchut în Parțuf:

Împreunarea Malchut – cu Lumina Superioară – prin forța Masach-ului edificată în ea.

Sfârșitul Malchut – Lumina Superioară din cele zece Sfirot ale Guf – prin forța Masach-ului edificată în ea.

Diferența dintre ele este la fel de mare ca diferența dintre emanator și emanat. Malchut de Roș, care se împerechează într-un Zivug de Haka’a cu Lumina Superioară, este considerată “emanatorul lui Guf”, deoarece Masach-ul a ridicat în ea nu a respins Lumina Superioară așa cum o lovise. Dimpotrivă, prin Ohr Hozer pe care a ridicat-o, a îmbrăcat și a lărgit Lumina Superioară sub forma a zece Sfirot de Roș. Astfel, se extinde de sus în jos, până când cele zece Sfirot din Lumina Superioară îmbrăcate în Kli de Ohr Hozer, numit Guf.

Din acest motiv, Masach și Malchut de Roș sunt considerate Emanatorul celor zece Sfirot din Guf și nici o limitare și respingere nu sunt vizibile în Masach și Malchut. Cu toate acestea, Masach și Malchut de Guf, adică după ce cele zece Sfirot s-au extins de la Peh de Roș de sus în jos, s-au răspândit numai în josul Malchut-ului în cele zece Sfirot. Acest lucru se datorează faptului că Lumina Superioară nu se poate răspândi în Malchut de Guf datorită Masach-ului poziționat acolo, care o împiedică să se răspândească în Malchut. Din acest motiv, Parțuf se oprește acolo și se încheie capătul Parțuf-ului.

Astfel, întreaga putere a Țimțum și limitare apare numai în acest Masach și Malchut de Guf. Din acest motiv, întreaga Bituș a Ohr Makif și Ohr Pnimi se face numai în Masach-ul de Guf, deoarece acesta limitează și împinge Ohr Makif departe de a străluci în Parțuf. Acest lucru nu este valabil în Masach de Roș, deoarece Masach de Roș se extinde și îmbracă Lumina, dar puterea limitării este încă ascunsă complet în ea.

După cum am spus deja, în fiecare Parțuf există două ecrane. Primul este la Peh de Roș, care spune că nu va primi plăcere de dragul său; prin urmare, îndepărtează toată lumina. Al doilea este Masach-ul de Guf, care apare împreună cu intenția de a primi lumina de dragul Creatorului, adică să se îmbrace în Ohr Hozer.

Acest Masach coboară cu lumina și se înalță atunci când lumina iese din Guf. Primul ecran este întotdeauna în acțiune și se află în lumea spirituală. Al doilea determină poziția Kli-ului pe linia dreaptă de la zero până la Gmar Tikun. Aceste două ecrane nu se contrazic reciproc.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts