Slăbirea Masach-ului pentru crearea Parțuf-ului (VII)

0
84

39) Rezultă că, prin forța Bituș dintre Ohr Makif și Ohr Pnimi, Masach al Malchut final a devenit încă o dată Masach și Malchut a Malchut de împerechere (punctul 35). Acest lucru se datorează faptului că Bituș a Ohr Makif a purificat Masach-ul de tot Aviut de Guf, lăsând în el doar Reșimot (înregistrări) ale Aviut, egale cu Aviut de Masach de Roș.

Este, de asemenea, cunoscut faptul că echivalența formei leagă și unește spiritele unul de altul. De aici, odată ce Masach de Guf a egalizat forma Aviut al Masach de Roș, a fost imediat inclus în ea și au devenit aparent un Masach. În această stare, a primit forța pentru Zivug de Haka’a, ca și Masach de Roș, iar zece Sfirot a noului nivel au apărut din asta.

Totuși, împreună cu acest Zivug, Reșimot ale Aviut de Guf, care se aflau în el de la început, au fost reînnoite în Masach de Guf. În această stare, disparitatea formei dintre el însuși și cea din Masach de Roș inclusă în el a apărut din nou într-o oarecare măsură. Recunoașterea acestei diferențe îl separă și îl îndepărtează de Peh de Roș al Celui Superior, deoarece după ce s-a întors și originea sa – de la Peh a Celui Superior descendent – a devenit cunoscut și nu a putut continua să stea deasupra Peh a Celui Superior, deoarece disparitatea formei separă spiritele unul de celălalt. Din aceasta rezultă că a fost obligat să coboare de acolo de la locul de Peh al Celui Superior în jos.

Prin urmare, este în mod necesar considerat ca o a doua entitate față de cea superioară, deoarece chiar Roș al noului nivel este considerat doar corpul noului nivel, deoarece se extinde de la Masach de Guf. Astfel, această diferență de formă le diferențiază în două entități separate. Și din moment ce noul nivel este în întregime rezultatul Masach de Guf al Parțuf-ului anterior, el este considerat descendentul său, ca o ramură care se extinde din el.

Reșimot este Ohr Makif, care se află în interiorul Parțuf-ului și iese din el. De aceea păstrează o legătură specială cu Kli-ul.

Ecranul a făcut deja un Zivug de Haka’a cu privire la dorințele sale anterioare, a primit lumina și s-a asigurat că a ajuns numai la Tabur. Știe că acest mod este greșit și nu poate duce la Gmar Tikun. Acum, când dorințele sale de a primi lumina de dragul Creatorului s-au reactivat, ele se ridică la un nivel inferior. Aceasta înseamnă că noul Parțuf va primi lumina la un nivel mai mic.

Prima și a doua porțiune a luminii sunt adunate pentru a egala cantitatea totală de lumină care intră în Malchut a Lumii Infinitului. Acum, Malchut trebuie să primească toată lumina care a fost înăuntrul ei înainte de TA, cu noua intenție de a primi, nu de dragul ei, ci să-i placă Creatorului, adică cu ajutorul Masach-ului și Ohr Hozer.

Al doilea Parțuf diferă în proprietățile sale față de primul; prin urmare, el nu iese din Peh, așa cum a făcut-o anterior, ci mai jos decât Peh, adică este ca și cum ar fi un cap mai scurt decât Parțzuf-ul anterior. Chiar și capul său este considerat Guf al Parțuf-ului anterior, pentru că a ieșit din Masach de Guf al precedentului Parțuf. Al doilea Parțuf este rezultatul celui de-al doilea și se iese ca o ramură afară din trunchi.

Când primul Masach al Peh de Roș îndepărtează lumina, se poziționează independent în ceea ce privește dăruitorul. Al doilea Masach din Guf spune că poate primi chiar și de dragul gazdei. Are cinci dorințe; Parțuf-ul umple pe fiecare dintre ele cu 20%. Restul dorințelor rămân neschimbate, pentru că Masach-ul nu este suficient de puternic.

Prin primirea luminii în interior, al doilea ecran coboară. Ohr Makif continuă să interacționeze cu Parțuf-ul; presează și încearcă să umple dorințele rămase. Masach de Guf nu poate rezista și se ridică la nivelul Masach-ului de Roș și lumina părăsește Parțuf-ul. Unitatea Masach-ului face un nou Zivug și, ca rezultat, un nou Parțuf apare la un nivel inferior celui anterior și care diferă în calitatea luminii.

Particularitatea este că Parțuf AB nu se naște din Masach de Roș al Galgalta, ci din Masach de Guf. Este ciudat, pentru că a avut loc la Roș de Galgalta un Zivug pe Behina Gimel. Explicația este dată în “Studiul celor Zece Sfirot”, partea a treia, răspunsul 310. În timp ce Masach de Guf, adică Masach de Behina Dalet, urcă spre Peh de Roș, se unește cu Aviut de Roș, care este “Un Aviut ascendent”. Cu toate acestea, este un Aviut al Behinei Gimel și nu Dalet, deoarece Aviut-ul Behinei Dalet este Masach de Guf, care nu a folosit niciodată Aviut Gimel.

Aici putem stabili două noțiuni majore:

1) Esența. Acesta este Masach de Guf și se ridică la Roș, cerând să fie umplut. De aceea, Masach de Roș al Galgalta face un Zivug pe Behina Gimel. Când esența Masach-ului ridicat devine clară, el coboară din nou în Guf, nu la Tabur (Behina Dalet), ci la Chazeh (Behina Gimel). Această Behina nu este numită “fiu sau descendent”, ci “Parțuf AB Pnimi“, adică Parțuf AB, care se extinde în Kelim goale de Galgalta și este considerat Guf de Galgalta, deoarece a ieșit dintr-un Zivug în Roș de Galgalta.

2) Incluziunea. După ce Masach de Guf coboară spre Chazeh, Reșimot ale “Aviut-ului descendent” se activează în timpul prezenței lor în Malchut de Roș.

Se pare că, în ceea ce privește AB Pnimi, acesta este Masach HaMesayem (limitarea răspândirii luminii), născut dintr-un Zivug pe Aviut Gimel la Peh de Roș al Galgalta. Cu toate acestea, în ceea ce privește proprietatea “includerii”, este Masach HaMizdaveg (interacționând cu lumina).

Apoi atrage lumina din nou, făcând un Zivug de Haka’a pe Behina Gimel, astfel încât Roș AB apare de la Chazeh până la Peh de Galgalta. Peh de AB se află la nivelul Chazeh de Galgalta, în timp ce Guf de AB se extinde spre Tabur din Galgalta. Se pare că AB Pnimi se răspândește în Kelim de Galgalta și pe AB Hițon (în afară) se îmbracă pe ea, astfel încât chiar și Roș-ul său să fie în locul lui Guf din Galgalta.

AB Pnimi se răspândește din Roș de Galgalta (Behina Dalet) în Kelim goale ale Behinei Dalet, dar AB Hițon nu are nicio legatură cu Behina Dalet.

Două obiecte unitare sunt complet similare în dorințele lor. În măsura în care Masach-ul poate rezista egoismului, Kli-ul devine similar cu Creatorul în proprietățile sale, primind lumina din interior cu intenția pentru Creator. O comparație a proprietăților este o comparație a intențiilor, dar nu înseamnă că ambele devin unul și același obiect. Acestea rămân două obiecte, dar proprietățile lor sunt atât de apropiate încât în ​​acest moment, din punctul nostru de vedere, nu există nici o diferență.

Cu cât Parțuf-ul primește mai mult, cu atât devine mai asemănător cu Creatorul în intenția sa și cu atât mai puțin în acțiunea sa. Pentru a deveni egal cu Creatorul, trebuie să-ți dezvolți egoismul, să primești mai mult pentru El, dar asta va duce la o diferență și mai mare între creație și Creator în acțiune. Când Masach-ul de la Peh de Roș îndepărtează toată lumina, devine ca atare, similar în acțiune față de Creator (nu primește niciunul), dar este izolat de El în intenția sa.

Metoda de auto-reținere este greșită. Nu este nevoie să te abți și să renunți la plăceri; dimpotrivă, Creatorul mărește egoismul omului în măsura în care el poate aplica ecranul și poate lucra cu el. Deci, din cele două ecrane menționate mai sus, ecranul lui Guf poate duce în spiritual.

Cu toate acestea, dacă ecranul este numai la Peh de Roș, atunci omul este ca și o piatră care nu are nevoie de nimic, nu are nici o mișcare interioară. A fost întotdeauna neclar modul în care egoismul poate duce la spiritual, când scopul creației implică primirea plăcerii.

Kli-ul nu vede ce este în afara lui. Toate numele noastre: “Ohr Makif“, “presare din exterior”, “nu a intrat încă” – sunt noțiuni care aparțin limbii lumii noastre și trebuie să ne imaginăm cumva o acțiune spirituală. Cu toate acestea, în realitate nu există nici o lumină apăsând din afară și nu este deloc plăcut. Interiorul omului, Kli-ul, va simți plăcere, dacă această lumină se află în interiorul său.

Prin urmare, pentru a avea un apetit suficient pentru plăcere, trebuie să-mi imaginez și să simt cumva această plăcere. Lumina este o reacție interioară a Kli-ului pentru un fel de influență emanată de Creator, adică lumina corespunde rezistenței noastre. Totul depinde de modul în care Kli-ul va reacționa la această influență. Doar Ohr Pnimi care intră în Kli este măsura asemănării cu Creatorul.

Toate Parțufim, de la Lumea Infinitului până la lumea noastră, s-au născut conform aceluiași principiu: partea Parțuf inferior s-a născut din cel superior.

Omul nu ar trebui să se gândească niciodată la ce se va întâmpla cu el în următoarea clipă. El ar trebui să folosească întotdeauna momentul prezent, încercând în mod constant să pătrundă în profunzimea sa. Următorul moment va fi născut din acesta; dar nu trebuie să aștepți să vină și să nu te gândești la ce va fi. Intrarea în lumea spirituală depinde de pătrunderea interioară din prezent.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts