Slăbirea Masach-ului pentru crearea Parțuf-ului (VIII)

0
46

40) Și există o altă diferență între cel inferior și ceal superior: fiecare inferior apare cu un nivel diferit față de cel din cele cinci Behinot din Masach (punctul 22). De asemenea, fiecare dintre cele inferioare nu au cea mai înaltă cotă a luminilor celui de sus și cea mai mică Behina a Kelim celui superior. Motivul este că natura Bituș al Ohr Makif din Masach este de a exclude ultima Behina a Aviut-ului său.

De exemplu, în primul Parțuf de AK, al cărui Masach conține toate cele cinci niveluri de Aviut, până la Behina Dalet, Bituș de Ohr Makif din Masach de Guf purifică complet Aviut-ul lui Behina Dalet, fără a lăsa nici măcar o Reșimo din acel Aviut. Și numai Reșimot de la Aviut a Behina Gimel și deasupra rămân în Masach.

De aceea, când Masach-ul este inclus în Roș și primește un Zivug de Haka’a pe Aviut care a rămas în Reșimot de Guf, Zivug iese doar pe Behina Gimel de Aviut în Masach. Acest lucru se datorează faptului că Reșimo de Aviut de Behina Dalet a plecat de acolo. Prin urmare, nivelul care apare pe acel Masach este doar la nivelul lui Hochma, numit HaVaYaH de AB de AK, sau Parțuf AB de AK.

Am aflat deja, la punctul 22, că nivelul Hochma care apare pe Masach al Behina Gimel nu are Malchut de Kelim și discernământul Luminii Yechida din Lumini, care este Lumina lui Keter. Astfel, Parțuf AB nu are ultimul discernământ al Kelim ale celui superior și cel mai înalt discernământ al luminilor celui superior. Iar din cauza acestei mari disparități a formei, cel inferior este considerat un Parțuf separat de cel superior.

După ce Masach de Guf se ridică și se îmbină cu Masach de Peh făcând un Zivug de Haka’a pe Aviut-ul lăsat în Reșimot ale Masach-ului, apare Parțuf-ul de un nivel inferior, adică Parțuf Hochma. Behina Dalet a vaselor este absentă în el, precum și lumina Yechida. Din cauza transformării proprietăților, un nou Parțuf AB se separă de Parțuf Galgalta și devine independent, dar este considerat ca fiind izvorul său.

Dacă accept 20% din cele cinci porțiuni, înseamnă că primesc Ohr Yechida și Behina Dalet. Data viitoare se naște un Parțuf cu lumina mai mică a Haya și Kli Gimel, apoi Ohr Neșama și Kli Bet, apoi cu Ohr Ruah și Kli Alef, iar ultimul cu Ohr Nefeș și Kli Șoreș. Apoi, dorințele revin și, pentru 20% dintre dorințele rămase, se nasc cele cinci Parțufim ale lumii Ațilut și așa mai departe, până când se vor folosi toate dorințele lui Malchut din Lumea Infinitului.

Toate Parțufim din cele cinci lumi au primit mai multă lumină în Malchut a Lumii Infinitului, doar treptat și cu ajutorul ecranului. Indiferent de ce parte vom lua ca exemplu, va fi întotdeauna compusă din cinci părți, deși foarte mici. Kli-ul este creat din cele cinci dorințe și este necesar să se facă un Zivug de Haka’a pe fiecare dintre ele.

Dacă omul nu și-a corectat încă Kelim, atunci are cu atât mai puțin egoism, cu atât este mai aproape de Creator. Când dobândește ecranul, atunci cu cât este mai mare egoismul său, cu atât mai bine, cu atât este mai aproape de Creator. Totul depinde de prezența ecranului.

Pentru a face un Kli potrivit pentru utilizare, lumina trebuie mai întâi să intre și apoi să dispară, astfel încât Kli-ul devine complet îndepărtat de Creator; cu o corecție ulterioară, va fi capabil să facă o alegere și să se unească din nou cu Creatorul.

Ieșirea în lumea spirituală este posibilă numai dacă există un ecran pentru toate dorințele tale. Cu toate acestea, dacă nu există dorințe, nici un Masach nu este necesar. Prin urmare, fără a avea dorințe, omul nu poate intra în lumea spirituală, deoarece nu are nimic de corectat.

Urcarea la nivelele spirituale se desfășoară în trei linii: stânga, dreapta și mijlocie. Prin primirea unor noi porțiuni de egoism, omul aplică un ecran mai puternic pentru ele. Un Zivug de Haka’a are loc între ecran și lumină; ca rezultat, omul primește o nouă parte a luminii și urcă la nivelul următor.

Dacă omul are dorințe mari, în timp ce rezistența sa față de ele (ecranul) este mică, atunci primește lumina în funcție de ecranul său și generează un Parțuf mic. Apoi, atunci când este capabil să reziste unei noi porțiuni de egoism, Parțuf-ul său se va extinde continuu până va primi un ecran pentru absolut toate dorințele lui.

Aceasta se numește “Gmar Tikun“. Omul este “mai mare”, cu cât are mai multe dorințe și cu atât este mai puternic ecranul pe care îl dobândește; un astfel de om are mari realizări pentru că a reușit să stăpânească peste dorințele lui cele mai dure. Dorințele sunt date omului de sus, când poate cere corectarea lor.

Dorințele decăzute ale lumii noastre, Ner Dakik, ne sucesc capul, ne ocupă gândurile și exercită o astfel de apăsare asupra noastră, că nu știm ce să facem cu ele, cum să scăpăm de ele. Toată viața noastră este preocupată de căutarea unei oportunități de a umple aceste dorințe animale. Egoismul în sine nu trebuie distrus; omul ar trebui să pună doar două feluri de ecran pe el: în primul rând – să nu mai primească pentru binele său, apoi să primească de dragul Creatorului.

Un Zivug de Haka’a are loc în Roș, adică, eu calculez cât de mult pot primi cu intenția de a fi de dragul Creatorului. Calculul este urmat de primirea luminii în Guf, de la Peh până la Tabur. Tabur-ul este linia de frontieră a primirii, cu intenția de a fi pentru Creator. Lumina pe care Kli-ul nu a putut să o primească, Ohr Makif, îi oferă să primească mai mult; în caz contrar, nu îndeplinește Scopul creației. Dar Kli-ul știe că nu poate primi mai mult de dragul Creatorului; cu condiția că dacă primește chiar și un pic mai mult, acest lucru va fi deja de dragul său.

Nu există o altă cale de ieșire, cu excepția depășirii acestei stări de blocaj, adică expulzând toată lumina primită. Kli –ul înțelege că, chiar dacă poate primi în viitor, nu va fi aceeași cantitate ca acum, ci mai mică și cu un Masach mai slab.

Masach-ul își pierde forța, se ridică la Peh de Roș împreună cu Reșimot primite de la cele patru lumini din cele patru Kelim. Aviut Dalet a fost pierdut în Tabur după Bituș din Ohr Makif în Masach; prin urmare, Kli nu va putea să primească de acum încolo Ohr Yechida. Cu toate acestea, nu a făcut încă restricția privind nivelurile rămase ale Aviut-ului; de aceea, pur și simplu nu știe ce va fi sau nu va putea să primească.

Acum, când Masach-ul se află la Peh de Roș, Kli simte că poate primi mai multă lumină. Apoi, toate Reșimot  sunt treze și încearcă să primească Behina Gimel. Masach-ul coboară spre Chazeh, face un Zivug de Haka’a acolo și apoi se naște un nou Parțuf AB. Cu toate acestea, toate Reșimot de AB ajung de la Guf de Galgalta.

Care este diferența dintre cele două noțiuni: ecranul și Restricția, Masach și Țimțum? O restricție înseamnă refuzul complet de a primi. Ecranul înseamnă primirea unei părți și respingerea restului. Rabi Baruch Așlag dă următorul exemplu: de fiecare dată când un bețiv a participat la o nuntă, el bea până uita de el și cădea la pământ; nici măcar soția nu îl lăsa în casă. Nemulțumit de rușinea asta, omul a decis să nu mai participe la nunți deloc, pentru că nu se putea controla. Și așa a făcut.

După un timp, el a decis că ar putea fi prezent la festivități și să își permită să bea jumătate de pahar de vin, o cantitate care nu i-ar face rău. Așa că a făcut. Concluzie: o restricție înseamnă abținerea de la festivități, în timp ce ecranul înseamnă că participă, dar decide să primească o cantitate mică.

Există două tipuri de Reșimot. Primul este Reșimo de Itlabșut, adică amintirile plăcerilor cu care m-am umplut. Al doilea tip este Reșimo de Aviut. Este o amintire a dorințelor cu ajutorul căreia l-am făcut și cât de puternic și tare era ecranul pe care l-am folosit.

“Dorința de a primi” în Kli este creată de Creator. Kli-ul a primit “dorința de a dărui” de la El. Cum se pot folosi aceste dorințe absolut opuse acum? În primul rând, Kli măsoară dimensiunea “dorinței sale de a da”, adică se opune dorinței sale naturale, naturale “de a primi”.

Să presupunem că am 20% din dorința de a da. Se numește duritatea ecranului. Pot rezista dorinței mele de a primi plăcere cu 20%. Aceasta înseamnă că în aceste 20% pot primi lumina, căci în acest procent nu primesc de dragul meu, ci de dragul Creatorului. Este similar cu o mamă care primește plăcere atunci când bebelușul ei este încântat. Creatorul se bucură când primesc plăcere. Dorințele rămase, care nu sunt incluse în aceste 20%, rămân goale; Eu nu lucrez cu ele.

Ce este Cabala? Mai întâi, luăm dorințele noastre interioare, le desfacem în celule sau vectori mici și construim diferite grafice. Aceasta este psihologia interioară a omului; nu ca o creatură a acestei lumi, ci a unei entități aduse de Creator cu toate forțele pe care i le-a dat Creatorul.

Apoi studiem modul în care, cu ajutorul acestor forțe, omul ajunge la Creator. Aceasta este o scurtă explicație a ceea ce este Cabala. Nu ar trebui să o considerăm o învățătură mistică despre forțele secrete, supranaturale, care există în afara Universului. Ideea principală a Cabalei sugerează că, în procesul de acumulare a forțelor anti-egoiste, se poate lua o anumită parte a egoismului și se poate lucra cu el într-o direcție diferită.

În primul rând, ecranul care era la Peh de Roș nu a vrut să primească nimic, atunci a calculat cât de mult ar putea primi de dragul Creatorului. Este un efort mai mare decât să nu primim nimic de dragul nostru. Ca urmare, ecranul care se află la Peh de Roș este împărțit în două ecrane. Primul spune că nu vreau să primesc nimic pentru mine. Este o reflectare completă a luminii, respingerea ei, respectarea TA. Cel de-al doilea ecran, care a fost inactiv până în prezent, rămâne, de asemenea, acolo. După ce îndeplinesc condițiile TA, încep să încerc să primesc puțină lumină de dragul Creatorului.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts