Slăbirea Masach-ului pentru crearea Parțuf-ului (X)

0
106

42) Acest lucru clarifică temeinic motivul declinului nivelurilor unul sub celălalt în timpul legării în lanț a Parțufim unul de altul. Este așa pentru că Bituș de Ohr Makif și Ohr Pnimi aplicate în fiecare Parțuf, anulează întotdeauna ultima Behina de Reșimo din Aviut acolo. Totuși, ar trebui să știm că există două discernăminte în Reșimot care rămân în Masach după Hisdakchut (purificare):

Reșimo de Aviut

Reșimo de HItlabșut (îmbrăcăminte)

De exemplu, odată ce Masach de Guf a primului Parțuf din AK a fost curățat, am spus că ultima Behina a Reșimot de Aviut, Reșimo a Behina Dalet a fost pierdută și că tot ce a rămas în Masach a fost Reșimo de Aviut de Behina Gimel. Totuși, deși Reșimo din Behina Dalet conține două discernăminte, așa cum am spus – HItlabșut și Aviut – numai Reșimo de Aviut a Behina Dalet a dispărut din Masach prin acel Hisdakchut. Dar Reșimo de HItlabșut de Behina Dalet a rămas în acel Masach și nu a dispărut din el.

Reșimo de HItlabșut se referă la o foarte subtilă Behina (discernământ) din Reșimo a Behina Dalet, care nu conține suficient Aviut pentru Zivug de Haka’a cu Lumina Superioară. Acest Reșimo rămâne de la ultima Behina în fiecare Parțuf în timpul Hisdakchut. Și afirmația noastră că ultima Behina dispare din fiecare Parțuf în timpul Hisdakchut se referă numai la Reșimo de Aviut în el.

Reșimo de HItlabșut este o parte foarte subțire a Reșimo care nu are suficient Aviut pentru o Zivugde Haka’a cu lumina. La fel ca Galgalta, orice Parțuf cu slăbirea Masach-ului pierde doar ultima Reșimo de Aviut, dar nu și Reșimo de HItlabșut.

Am studiat existența unei relații inverse între lumină și vas și există două reguli aici:

1) “Lefum tza’ara – agra“, adică recompensa este dată în funcție de merit (suferință); cu alte cuvinte, cantitatea de lumină descoperită omului depinde de eforturile pe care le-a făcut.

2) Lumina vrea să intre în cel mai curat Kli. Kli-ul este considerat curat dacă refuză să primească ceva ce Kli vrea să primească.

De exemplu, este mai ușor să lucrezi cu intenția de iubire în timpul rugăciunii, când omul este acoperit cu un Talit și încoronat cu un Tfilin; el nu vrea să primească nimic decât să îndeplinească porunca. Dar, în timp ce studiază, este mai dificil să aibă intenția de dragul dăruirii, mult mai dificil în timpul mesei familiale și mai dificil de aplicat în timpul muncii.

Cu toate acestea, conform primei reguli, obstacolele mai mari pot fi depășite, lumina pe care o putem primi este mai puternică. De aceea, dacă omul poate face lucruri cu intenția de dragul Creatorului, fără îndoială că este vrednic de un nivel înalt. Spunem despre o astfel de persoană, “cunoștințele Sale sunt profunde și rugăciunea lui este puternică!”

Cea de-a doua regulă izvorăște din prima: cel mai înalt nivel corespunde celui mai ușor dintre Kelim, deși acolo este mai ușor de intenționat de dragul Creatorului. Pe de altă parte, înălțimea nivelului este determinată de cea mai corectă proprietate, iar lumina trece prin el și coboară la nivelul inferior.

Prin urmare, Reșimo de Aviut este o deficiență, “dorința de a primi”. Dar nu trebuie să uităm că, în spiritualitate, “dorința de a primi” înseamnă întotdeauna dorință cu un Masach. Prin urmare, Reșimo de Aviut înseamnă că există o amintire în el despre cât de mult poate primi pentru a da, adică puterea anterioară de rezistență a dispărut în el. Cel mai ușor Kli, Kli de Keter, nu poate dispărea sub influența luminii din jur, deoarece nu are Aviut. Prin urmare, Reșimo de lumină care a fost acolo o dată este lăsată în el, care este numit Reșimo de HItlabșut.

Există întotdeauna niște Reșimot lăsate de prezența luminii. Două noțiuni trebuie clarificate:

1) Lumina vine din direcția dăruitorului.

2) Aviut-ul și Masach-ul vin din direcția primitorului.

Orice vine de la dăruitor lasă o amintire și orice provine de la primitor – se întâlnește cu rezistența și dispare.

Rabi Baruch Așlag dă următorul exemplu: “Odată m-am trezit într-un loc în care oamenii bătrâni se odihnesc. M-am uitat în jur și am văzut că toți erau dornici, fără să acorde atenție la nimic. Se spune despre aceasta: “ziua este lipsită de pasiune”. Am venit la unul dintre ei și am început să-i vorbesc. În primul rând l-am întrebat de unde era, apoi cum și-a trăit viața, așa l-am făcut să vorbească și mi-a povestit despre chestiuni anterioare.

Puțin câte puțin, el devenea din ce în ce mai excitat și entuziasmat, reamintindu-și realizările și diversele evenimente prin care a trecut, adică în limbajul Cabalei, Reșimot ale deliciilor trecute s-au trezit în el. În cele din urmă, l-am întrebat: “Vrei să retrăiești din nou, călătorind din oraș în oraș, făcând tranzacții și târguri atrăgătoare așa cum ai făcut înainte? În clipa aceea, entuziasmul din ochii lui s-a stins, căci el și-a amintit de prezent și de puterea trecută, pe care nu o mai avea”.

Astfel, vedem că Reșimo de bucurie a unui om rămâne în el, în timp ce forța dispare. Putem concluziona că el nu mai are Aviut, adică nu poate primi de dragul dăruirii, iar Reșimo de HItlabșut – reminiscența plăcerii îmbrăcată în dorința Kli a rămas, dar, fără ecran, el este în imposibilitatea de a reveni la deliciile trecute.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts