Spargerea vaselor și căderea lor în BYA (I)

0
121

101) Acum am explicat foarte bine ridicarea MAN și Sfira Da’at, care sunt considerate Kelim de Panim de ZAT de Nekudim, care s-au extins și au crescut la AVI. Acest lucru se datorează faptului că AVI a primit noua Lumină a AB SAG de AK de la ZON de AK sub forma punctului Șuruk. Ele au coborât Hey-ul inferior de la Nikvey Eynaim la Peh și au ridicat Kelim de Achoraim, care au căzut în ZAT de Nekudim. Drept rezultat, Kelim de Panim de ZAT, care au fost atașate la Kelim de Achoraim de AVI (articolele 89-94) a crescut și ZAT de Nekudim a devenit MAN acolo, și a revenit AVI pentru a fi față către față.

Și din moment ce Hey-ul inferior, care este Behina Dalet, se întorsese deja la locul ei la Peh, Zivug de Haka’a care a fost făcut pe acel Masach al Behinei Dalet a produs zece Sfirot complete la nivelul de Keter în Lumina Yechida (punctul 84). Astfel, ZAT, care sunt incluse acolo ca MAN, au primit și acele mari Lumini ale AVI. Totuși, toate acestea sunt privite doar ca fiind de sus în jos, deoarece AVI sunt considerate Roș de Nekudim, unde apare Zivug-ul care produce zece Sfirot de sus în jos.

Ulterior, ele se extind și într-un Guf de sus în jos (punctul 50). În acel moment, ZAT se extinde cu toate Luminile pe care le-au primit în AVI la locul lor de dedesubt, iar Roș și Guf de Parțuf Gadlut de Nekudim se termină. Această Hitpaștut este considerată Taamim a Parțuf Gadlut de Nekudim (punctul 26).

Așa cum s-a menționat, creșterea dorinței de la ZON la Bina se numește ridicarea MAN. Anterior, Aba și Ima nu au interacționat și o astfel de stare este numită Panim be Achor. Există lumina Hochma în Parțuf Aba, dar Ima nu vrea să o primească. Omul stimulează nevoia lui Ima de a primi Ohr Hochma de la Aba; de aceea, își întoarce fața la ea.

Lumea Nikudim este compusă din trei părți: Keter și Aba, unde sunt luminile, a doua parte este Ima, care nu dorește să primească lumina, iar a treia este ZON. Dacă ZON o întreabă pe Ima pentru lumină, o face pe Ima să-l întâlnească pe Aba, să primească lumina și să o transmită la ZA.

Dorințele care se manifestă în noi, pe lângă cele ale nivelului animal, sunt o consecință a spargerii vaselor, ceea ce a făcut ca scânteile mici ale luminii să intre în noi.

Un Parțuf special apare după TBKatnut de Nikudim. Așa cum am spus deja, este compus din trei părți: Keter, Aba ve Ima și ZON. TB restricționează vasele de primire și permite lucrul numai cu vasele de dăruire. Prin urmare, există doar Galgalta din Roș de Keter, în timp ce AHP se află în interiorul GE de Aba ve Ima.  AHP de Aba ve Ima se află în GE de ZON. AHP de ZON se află sub Parsa, având dorințe de a primi pentru sine și cu care nu se poate lucra. Nici unul dintre modelele AHP nu are nici lumină, nici ecran. Toate acestea (cu excepția AHP de ZON, care nu primesc deloc lumina) primesc doar o iluminare mică de la GE.

Apoi stârnirea Reșimot Dalet / Gimel cere să se facă ceva pentru AHP. De ce apare această dorință? O TB a fost făcută pe Aviut Bet. Parțuf Nikudim a apărut din cauza unui Zivug pe Aviut Alef. Acum acest Parțuf decide să încerce să lucreze cu AHP. După aceea, Parțufim AB și SAG fac un Zivug, trec lumina până la Keter, permițându-i să intre în starea de Gadlut, adică să ridice AHP-ul de la GE de Aba ve Ima.  Pentru acest scop, Malchut din Roș de Keter coboară de la Nikvey Eynaim la Peh și face un Zivug pe cele 10 Sfirot complete.

Fiind îmbrăcat pe AHP de Keter, Aba se ridică (atinge Gadlut) împreună cu ea. Acum, există Ohr Hochma atât în ​​zece Sfirot de Keter, cât și în Aba, așa că se întoarce spre Ima.  Totuși, Ima vrea numai Hasadim și nu Hochma, așa că este încă cu spatele la Aba. Cum poate fi obligată să primească Ohr Hochma? Se poate face numai dacă ZON o cere. În acest scop, “dorința de a primi” Ohr Hochma trebuie să fie trezită în ZON.

ZON de Nikudim îmbrăcate pe NHYM de Galgalta a lumii AK, trec Ohr Hochma la ZON. ZON se întoarce cu cererea lor către Ima, apoi Ima se întoarce față în față cu Aba. Astfel, lumina coboară; dar când ajunge la Parsa și dorește să treacă sub ea, lumina întâlnește dorința enormă de a primi “egoist”, care, în contradicție cu TB, a primit o parte din lumină. Lumina dispare instantaneu, iar vasele GE de ZON și AHP de ZON se sparg și se amestecă unul cu altul. Se întâmplă așa, încât fiecare fragment să poată avea puțin din Ohr Hochma.

Totul se îndreaptă spre cel mai jos nivel din Parsa, mergând cât mai departe de Creator. Asta a dus la prezența unor mici scântei ale luminii în toate dorințele egoiste ale lui Malchut. Pe de altă parte, egoismul lor este suficient de format, deoarece au primit deja Ohr Hochma.

“Dorința de a primi” Ohr Hochma și egoismul nu au fost dezvoltate în Lumea Infinitului. Vasele egoiste ale AHP au fost create pentru prima dată în Nekudot de SAG. Din lumea Nikudim, asemenea vase sunt numite Klipot, Tuma. Proprietățile luminii sunt absolut opuse față de aceste vase, dar “dorința de a primi” este atât de mare, încât dorește chiar și o scânteie a luminii, de care ea nu se mai poate bucura. Prin urmare, în toată viața noastră, urmărim orice expresie a luminii care se îmbracă în diferitele îmbrăcăminți ale acestei lumi. Pare că suntem pe cale să atingem această scânteie a luminii, dar ea dispare instantaneu.

Apoi ne grăbim după o altă expresie a acelei scântei. Astfel, scânteile luminii sunt o forță în mișcare a egoismului nostru; Îl trag pe om înainte, dându-i o aspirație să cucerească întreaga lume. Cu toate acestea, există scântei care, atunci când se înrădăcinează în inimile noastre, ne înzestrează cu aspirația către spiritualitate.

Gadlut din lumea Nikudim depinde numai de Reșimot Dalet / Gimel. Încep întregul sistem, ceea ce duce în cele din urmă la erodarea vaselor. După această răsturnare, Malchut la cel mai de jos nivel este numit Adam, iar noi suntem părțile sale.

Locul creației (adică, o parte sau alta din Malchut a Lumii Infinitului) este determinată numai de puterea ecranului. Nu există ecran sub Parsa, astfel încât toate dorințele egoiste sunt concentrate acolo. În funcție de apropierea de Creator (adică de măsura egoismului lor), au locurile lor în lumea BYA. Totul interacționează cu gradul de asemănare dintre vas și lumină. Este determinată de ecran, care servește ca o legătură între lumină și vas, când Creația traversează bariera dintre lumea materială și cea spirituală.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts