Spargerea vaselor și căderea lor în BYA (II)

0
96

102) Cele patru Behinot-Taamim, Nekudot, Tagin, Otiot – sunt de asemenea identificate în Parțuf Nekudim (punctul 47). Aceasta este pentru că toate forțele care există în cel superior trebuie să existe și în cel inferior. Dar în cel inferior, există probleme suplimentare pentru cel superior. S-a explicat că inima Hitpaștut a fiecărui Parțuf este numită Taamim. După ce se extinde, Bituș de Ohr Makif și Ohr Pnimi apare în ea, și prin acest Bituș, Masach-ul este purificat treptat până se egalizează cu Peh de Roș.

Și din moment ce Lumina Superioară nu se oprește, Lumina Superioară se potrivește cu Masach-ul în fiecare stare a Aviut-ului de-a lungul purificării sale. Aceasta înseamnă că atunci când se purifică de la Behina Dalet la Behina Gimel, nivelul Hochma apare pe el. Și când vine vorba de Behina Bet, nivelul Bina apare pe el. Când vine vorba de Behina Alef, nivelul ZA apare pe el, iar când vine vorba de Behinat Șoreș, nivelul Malchut apare pe el. Toate nivelurile care apar pe Masach prin purificarea lui se numesc Nekudot.

Reșimot care rămân din Lumini odată ce au plecat, se numesc Tagin. Kelim care rămân după plecarea Luminilor sunt numite Otiot și, odată ce Masach-ul a fost complet purificat de Aviut de Guf, acesta este inclus în Masach de Peh de Roș în Zivug acolo și apare un al doilea Parțuf pe el.

Îndepărtarea de lumină este considerată factor pozitiv în dezvoltarea vaselor. Când omul se simte dezamăgit, deprimat spiritual, trebuie să înțeleagă că în el se dezvoltă vasele autentice, dorința de a primi lumina spirituală. Este stabilit mai întâi cât de multă lumină poate accepta de dragul Creatorului; numai atunci poate să primească de fapt. Decizia este luată în Roș, unde calitatea și cantitatea luminii sunt calculate în avans. Aceasta poate fi primită apoi în Toch. Partea vasului lipsită de lumină se numește Sof. Malchut din Lumea Infinitului nu a avut Roș; nu a calculat nimic, primind totul în Toch.

Galgalta, AB și SAG nu au putut umple Sof-ul cu lumină. Doar Nekudot de SAG ar putea ajunge acolo și să umple Malchut, deși nu cu Ohr Hochma, ci cu Ohr Hasadim. Desigur, Malchut vrea Ohr Hochma pentru propria plăcere, dar Ohr Hasadim îi oferă de asemenea plăcere enormă de a da.

Dezvoltarea spirituală este posibilă numai sub influența luminii. Dacă vasul este umplut de lumină, are suficientă forță pentru a acționa împotriva naturii sale; lumina este mai puternică decât vasul. În acel moment, vasul face Țimțum la primirea plăcerii și dobândește o ocazie de a primi de dragul Creatorului.

Galgalta, AB și SAG sunt primele trei acțiuni pe care Malchut le îndeplinește de dragul Creatorului. A patra acțiune o împiedică să primească lumina de dragul Creatorului, datorită micului nivel de Aviut Bet. Acum poate dărui, deci, atunci când încă încearcă să primească ceva, se vor ivi dorințele enorme egoiste și, din moment ce Malchut nu este în măsură să lucreze cu ele, se face TB. Următoarea primire a luminii este Katnut a lumii Nikudim; în această stare, vasul poate da numai de dragul dăruirii. Din acest motiv, Ohr Hasadim intră în el.

Apoi, marea întărire vine în acest Parțuf sub forma luminii AB-SAG. Parțuf AB poate primi o cantitate enormă de Ohr Hochma; SAG al Parțuf-ului poate primi doar Ohr Hasadim. Aceste două Parțufim par a fi opuse, dar ele sunt opuse numai în acțiunile lor, în timp ce intențiile lor sunt aceleași – să dăruiască. De aceea pot da Parțuf-ului puterea maximă. În acest caz particular, ambele lumini coboară asupra micului Parțuf care lucrează numai cu dorințele sale altruiste. Katnut de Nikudim nu folosește nici o plăcere din motive proprii.

Lumina AB-SAG dezvăluie măreția Creatorului în Nikudim. Arată importanța fuzionării cu El, fără a fi ispitit cu plăcere. Din acest motiv, Parțuf –ul are puterea de a primi de dragul Creatorului, de a dobândi ecranul și de a trece la Gadlut în Parțufim Keter și Aba ve Ima.  AHP de ZON încearcă, de asemenea, să intre în Gadlut, dar nu pot primi lumina; prin urmare, vasele se sparg. Au gustat plăcerile Gadlut și după ce au spart vasele, păstrează Reșimot, care vorbesc numai despre plăcerile egoiste. Astfel, fragmentele vaselor sparte se încadrează în Klipot. Locul unde se află Klipot este numit Mador (zona) Klipot.

Am aflat că Malchut a crescut la nivelul lui Bina în TB și a limitat primirea luminii în Kelim de GE. Împreună cu Kelim de AHP dobândite, Malchut nu este încă o Klipa în această etapă, deoarece îi restrânge primirea egoistă a luminii. Acum, în timpul spargerii vaselor, dorința egoistă a lui Malchut, care se simte încântată fără a avea ecranul potrivit, începe să dorească pentru sine, devenind astfel o Klipa. Cu toate acestea, Klipa nu are lumina reală. Tot ce are sunt Reșimot (fragmente ale ecranului spart).

Dacă nu ar trebui să treacă prin scena numită Klipot, Creația nu ar avea propria sa dorință adevărată. Toate dorințele anterioare, create de Creator, constituie un singur întreg cu El. Ființele create cu adevărat nu au nici o legătură cu Creatorul; prin urmare, se simt independente. Acum, pentru a permite Creației să realizeze o fuziune completă cu Creatorul, trebuie să fie instalată o scânteie de dorință altruistă. Se realizează cu ajutorul spargerii vaselor și amestecând toate fragmentele împreună.

Reșimot ale luminii interioare care au plecat după ce au părăsit vasul se numesc “Tagin“. Vasele, Kelim, dorințele care rămân după ce dispare lumina din ele sunt numite Otiot.

Se spune despre lumea AKTagin sunt Reșimot deTa’amim și Otiot sunt Reșimot de Nekudot.

Astfel, găsim o explicație suplimentară:

  • Ta’amimKeter;
  • NekudotHochma;
  • TaginBina;
  • OtiotZON.

103) Și aici, în Parțuf Nekudim, s-a făcut exact așa. Și aici apar două Parțufim – AB și SAG – una sub cealaltă. Și în fiecare dintre ele sunt Taamim, Nekudot, Tagin și Otiot.

Singura diferență este că problema Hisdakchut din Masach nu a fost făcută aici din cauza Bituș de Ohr Makif și Ohr Pnimi, ci din cauza forței Din din sfârșitul Malchut, inclusă în Kelim (punctul 90). Din acest motiv, Kelim goale nu au rămas în Parțuf după plecarea Luminilor, ca în cele trei Parțufim Galgalta, AB, SAG de AK, dar s-au rupt și au murit și a căzut la BYA.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts