Starea Katnut și Gadlut în lumea Nekudim (III)

0
50

73) Vom clarifica mai întâi cele zece Sfirot de Katnut Nekudim. Știți deja că după Hitpaștut (expansiunea) lui SAG de AK, a avut loc Bituș de Ohr Makif și Ohr Pnimi pe Masach, care l-a purificat treptat. Nivelurile care au apărut în timp ce se purifica se numesc Nekudot de SAG și au coborât sub Tabur de AK și s-au amestecat cu Behina Dalet acolo (punctul 62). După ce s-a terminat purificarea întregului Aviut de Guf în Masach și a rămas doar cu Aviut de Roș, se consideră că a urcat la Roș de SAG, unde a primit un nou Zivug pe măsura Aviut care a rămas în Reșimot în Masach (punctul 35).

74) Și aici, se consideră că ultima Behina de Aviut, Aviut de Behina Bet care a fost în Masach, a dispărut complet, lăsând doar Reșimo de Hitlabșut. Astfel, nimic nu a rămas din Aviut, doar Behina Alef. De aici (punctul 43), Masach-ul a primit două tipuri de Zivugim (plural pentru Zivug) din Roș de SAG:

Hitkalelut de Behina Alef de Aviut în Behina Bet de Hitlabșut (îmbrăcăminte), numită “Hitkalelut feminin Reșimo în masculinul Reșimo”, a produs un nivel aproape la gradul de Bina, care este gradul de VAK de Bina. Acest nivel este numit “Sfira Keter de Nekudim”.

Hitkalelut masculim cu Reșimo feminin, Reșimo din Behina Bet de Hitlabșut în Behina Alef de Aviut, a produs nivelul ZA, considerat VAK fără Roș, numit “Aba ve Ima de Nekudim spate în spate”.

Aceste două niveluri se numesc GAR de Nekudim, adică sunt considerate zece Sfirot de Roș Nekudim, deoarece fiecare Roș este numit GAR sau KHB. Dar există o diferență între ele: Keter de Nekudim, care este la nivelul masculin, nu se răspândește în Guf și strălucește numai la Roș. Doar AVI de Nekudim, care este nivelul feminin, numit “cele șapte Sfirot inferioare de Nekudim” sau “HGT NHY de Nekudim” care se extind la Guf.

Nikudim este prima lume care este construită în funcție de TB; prin urmare, există anumite elemente care sunt legate de lumea noastră.

Distanța dintre Creator si noi poate fi împărțită după cum urmează: Roș de Galgalta este, în mare parte, Dalet Behinot de Ohr Yașar (patru faze de apariție si dezvoltare a Luminii directe). Apoi, Malchut din Lumea Infinitului este poziționată de la Peh de Galgalta în jos. Se decide să accepte o parte a luminii (Ta’amim) în Toch după TA.

Presiunea suplimentară de la Ohr Makif pe Masach duce la slăbirea ei și la apariția treptată a Parțufim de Galgalta, AB, SAG, MA și BON. Apoi Nekudot de SAG coboară sub Tabur și formează 10 Sfirot, care constă din G”E (vase de dăruire) și AHP (vase de primire). O enormă “dorință de a primi” lumina pentru ele însele se manifestă în vasele de primire. Astfel, respectând condițiile TA, Malchut al Lumii Infinitului se ridică la Bina și împiedică primirea luminii de către acele vase. Așa a avut loc Țimțum Bet.

Apoi ecranul lui Nekudot de SAG a început să crească cu Reșimot Bet de Hitlabșut / Alef de Aviut, Reșimot ale TB și ale NHYM de Galgalta (Dalet / Gimel). Un Zivug este apoi făcut pe prima pereche sau Reșimot (obișnuita Bet / Alef), ceea ce duce la formarea Parțufim MA Elion și BON Elion. Încă un Zivug se face pe Reșimot Bet / Alef, plus informațiile despre TB, iar lumina se răspândește numai în GE. Parțuf care a apărut pe această pereche de Reșimot este numit Katnut al lumii Nikudim (vezi mai sus).

Când oamenii care studiază “Prefața la Știința Cabalei” ajung la acest punct, simt o schimbare bruscă și trebuie să înceapă să învețe de la început. Acest punct de cotitură nu este întâmplător, de la începutul TB și până în prezent, începem să studiem originile sufletului nostru. TA și consecințele ei nu sunt direct legate de sufletul nostru. Pornind de la primul Parțuf bazat pe TB – lumea Nikudim și mai departe, începem să vedem dezvoltarea sufletului nostru, a proprietăților și a aspirațiilor care derivă din fragmentele sufletului comun al lui Adam HaRișon. Nu există nici o îndoială că legile TA, deși nu ne influențează direct, în general afectează întregul Univers.

După coborârea lor sub Tabur, Nekudot de SAG au dobândit dorințe suplimentare (Dalet / Gimel), pentru care nu aveau un ecran adecvat, adică forța rezistenței. A fost format un excedent al dorințelor egoiste și din acest motiv Malchut s-a ridicat la Bina până la treimea superioară a Tiferet. Acum, lumina nu se poate răspândi sub Parsa.

Pentru ca lumina să se răspândească de la Tabur la Parsa, SAG trebuie să facă un calcul prealabil în Roș. În acest scop, acesta ridică ecranul de la Peh la Nikvey Eynaim. Aceasta este granița dintre Gar de Bina și Zat de Bina de Roș, adică între vasele de dăruire și primire. Acest lucru se întâmplă la Roș de SAG sub Tabur de AK, luând în considerare faptul că lumina s-ar fi răspândit numai în Parsa din Guf de Nikudim sub Tabur de AK. Aici apare Parțuf Katnut de Nikudim. Are două capete (Keter și Aba ve Ima) și Guf (ZON). Ambele capete se află într-o poziție spate-în-spate (“Achor be Achor“). Există o noțiune “combinație de Parțufim” în lumea spirituală. Pe măsură ce lumina se extinde treptat de la o Sfira la alta în cele zece Sfirot ale fiecărui Parțuf, partea superioară a Sfira este primită astfel, partea de mijloc este Sfira corespunzătoare, iar partea de jos dă lumina la următoarea Sfira.

Aba ve Ima de Nikudim se află într-o poziție în spate. Înseamnă că nimeni nu are Ohr Hochma. O altă explicație sugerează că au primit corecția numită “Achor be Achor” sau “Ki Hafeț Hesed“, adică au doar Ohr Hasadim.

În mod normal, cuvântul “Achoraim” (partea din spate) înseamnă partea folosită fie pentru primire, fie pentru dăruire. “Panim” (față) are înțelesul opus; este proprietatea de a fi utilizată. Corecția “Achor be Achor” este numită și “corectarea Achoraim de Ima“, care este Bina de Ohr Yașar. Nu este dispusă să primească Ohr Hochma, doar Ohr Hasadim.

Aba ve Ima este ZA, Behinat VAK (lipsa lui Ohr Hochma), dar datorită corecției primite, dorește numai Hasadim. Prin urmare, este considerată ca Roș și Gar. A primit această corecție prin Zachar, care are Bet de Hitlabșut. Aba ve ImaBehina Alef de Aviut – a fost inclusă în Bet de Hitlabșut. Prin urmare, atunci când a fost făcută o Zivug pe Behinot, ele au fost de asemenea implicate într-un Zivug cu proprietatea lor “Kli Hafeț Hesed“.

Același lucru se întâmplă și în lumea Nikudim. Două obiecte pot fi în patru stări: Achor be Achor, Achor be Panim, și Panim be Achor și Panim be Panim. Când Aba ve Ima se află în starea Achor be Achor, Aba nu poate da nimic lui Ima, în timp ce Ima nu dorește să primească nimic de la Aba. Numai în starea Panim be Panim poate Aba să transfere lumina către Ima. Există două tipuri de Zivugim: spiritul, când nu s-a născut Parțuf și “corporal”, ceea ce duce la nașterea unui nou Parțuf.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts