Starea Katnut și Gadlut în lumea Nekudim (IV)

0
68

75) Astfel, există trei grade unul sub celălalt:

Keter de Nekudim, cu nivelul VAK de Bina.

Nivelul de AVI (Aba ve Ima) de Nekudim, care are nivelul ZA. Acestea sunt ambele considerate Roș.

ZAT de Nekudim, HGT NHYM, considerat Guf de Nekudim.

Amintiți-vă că Galgalta (Keter) are Reșimo Dalet / Dalet (4/4), AB (Hochma) are Reșimo Dalet / Gimel (4/3), iar SAG (Bina). Următorul Parțuf este lumea Nikudim. Este Parțuf ZA sau MA (scurtat datorită TB). Prin urmare, Aba ve Ima și ZON de Nikudim constituie doar această ZA comună a lumii AK.

Rețineți că lumea Nikudim în Katnut nu este mai mult decât al patrulea Parțuf (ZA) a lumii AK. Keter a lumii Nikudim reprezintă VAK de Bina, nivelul interimar dintre Parțuf Bina (SAG) și Parțuf ZA (lumea Nikudim).

Anterior nu am acordat nici o atenție faptului că Parțuf –ul are două capete, deși acest lucru a fost prezent în fiecare Parțuf. Deoarece există două tipuri de ReșimotHitlabșut și Aviut, există și două tipuri de Zivugim și, în consecință, două capete. Cu toate acestea, nu au jucat un rol major înainte, așa că nu le-am menționat niciodată. Aici, în starea Katnut de Nikudim, joacă un rol foarte special și sunt foarte importante.

Să învățăm să ne “adaptăm” la legile lumilor spirituale. Există un suflet, omul. Anterior avea ecran cu privire la toate dorințele sale, cu ajutorul căruia putea să primească o anumită cantitate de lumină pentru dragul Creatorului. Acum, el nu poate să-și folosească cu bună-credință toate dorințele pentru Creator, deoarece există și acelea care doresc să primească de dragul lor. Prin urmare, el alege să nu le folosească, ci le pune deoparte și lucrează numai cu dorințele altruiste: Keter, Hochma, Bina, Hesed, Gvura și o parte din Tiferet.

Acum, apare o bază pentru apariția dorințelor-poruncilor respectate, care se referă la Sfirot de deasupra Parsei și la dorințele interzise, ​​care se referă la Sfirot de sub Parsa. Când, la Corecția Finală, Parțuf dobândește ecranul pentru dorințele interzise și se transformă în cele care trebuie respectate, el se va putea umple complet cu lumină.

Lumina este plăcere. Dacă îmi place primirea, se numește egoism. Dacă mă bucur de actul de dăruire, este tot egoism, dar de un fel “total diferit”. Nu există Ohr Hochma sau Hasadim sub Parsa după TB, doar întuneric absolut. Când lumile Bria, Yețira și Asya se formează sub Parsa, apare o lumină în ele, așa-numita Ohr Tolada, adică o mică luminiscență destinată nașterii și corecției spirituale, dar nu pentru primirea plăcerii.

În ridicarea noastră la Parsa, urcăm 6.000 de pași sau nivele pentru a ajunge și a traversa această barieră care ne separă de lumile spirituale. Apoi vine Mesia (Lumina Superioară), învie morții, dorințele egoiste și le corectează. Apoi pot fi folosite pentru primirea luminii- plăcerii. Acest proces se numește “învierea morților”.

Trebuie să subliniem că există o diferență fundamentală între crearea lumilor (procesul pe care îl studiem) și crearea sufletelor. Strict vorbind, lumile nu sunt creație; ele sunt nivelele de ascundere a Creatorului, obiecte, roboți.

Doar omul care urcă pe aceste trepte, le transformă în nivele de revelare a Creatorului, le animă. Am vorbit despre asta. Cu toate acestea, este atât de important încât merită menționarea repetată.

Acum, studiind structura lumilor, învățăm despre crearea mediilor spirituale pentru sufletele viitoare. Lumile au promovat crearea sufletului lui Adam HaRișon. Apoi, acest suflet s-a spart în multe fragmente. Fiecare dintre ele reprezintă un suflet uman, care, după corectarea sa, va putea să primească lumina, să spargă sferele și filtrele în timpul ascensiunii sale.

Parsa este numită “punctul lumii viitoare”. Sium al Galgalta este “punctul acestei lumi”. Diferența dintre cele două puncte este locul lumii BYA. Lumea Ațilut este numită Gan Eden (Paradis).

În lumea noastră, avem sarcina de a achiziționa vasele de dăruire (GE). Acest lucru se realizează prin trecerea barierei (Machsom) și avansarea spre Parsa. Numai în lumea Ațilut începem să corectăm vasele de primire (AHP). Aceasta înseamnă că, pe parcursul a 6.000 de ani sau niveluri, dobândim numai dorințele altruiste.

La intrarea în cel de-al șaptelea mileniu, lumea Ațilut, vom putea să începem să corectăm dorințele egoiste. Aceasta se numește învierea dorințelor egoiste moarte, care au fost interzise în a fi folosite. Acest proces durează încă 4.000 de ani. Al zecelea mileniu se referă deja la secretele Torei, despre care nu putem vorbi. Nu există timp, așa cum îl înțelegem, în spiritualitate. Așa-numitul mileniu poate fi trecut într-o singură zi, cu condiția să se facă necesarele corecții. Nivelul spiritual este numit “an”, deoarece, trecând la un anumit nivel, dorințele sufletului trec printr-un ciclu complet de schimbări.

Studiem cele mai necesare științe din viața noastră, prin care sunt atinse toate celelalte. Imaginați-vă un spațiu gol în care apare un “Eu”. Acest “eu” este înzestrat cu simțuri, cu capacitatea de a simți. Orice simțiți în simțurile voastre se numește lumea voastră. Cine vă oferă aceste senzații? Creatorul face asta. El iese de nicăieri, existând în afară, dar îl puteți simți numai în interiorul vostru.

Oamenii diferă prin seturile lor de dorințe de a primi plăcere. Unul se străduiește după putere, în timp ce altul este atras de bani; cineva dorește plăcerile animale, dar un altul este atras de știință. Fenomene similare există în lumea spirituală. Este imposibil să “pătrunzi” esența spirituală a unei alte ființe umane.

De aceea, niciodată nu ar trebui să comparăm senzațiile noastre cu cele ale altora, deoarece fiecare se conduce prin propriile sale dorințe. Nu putem compara cele două senzații diferite ale aceluiași om, chiar dacă în ambele cazuri ele vor fi plăcute. Numai lumina Creatorului este comună pentru toți.

Orice este necesar pentru existența omului nu este considerat egoism, deși nevoile oamenilor sunt destul de diverse. Dacă aș fi mulțumit să nu primesc nimic pentru existența mea, aș fi liber de tot și complet independent. Cu toate acestea, trebuie să consacru timp pentru a satisface nevoile corpului meu. Creatorul m-a făcut așa și, deși aș fi fericit să nu fie așa, acest lucru nu depinde de mine.

Egoismul înseamnă a-ți urma dorința. Aici omul trebuie să determine ce este necesar pentru existența trupului său și ce este inutil și servește satisfacerii dorințelor sale egoiste. Totuși, scopul este să simți Creatorul. Creșterea treptată a senzației Creatorului ne va da putere, încredere și posibilitatea de a merge mai departe, evaluând corect situația actuală.

Cabala nu transformă omul într-un fanatic și nici nu-l obligă să dea ceva. Dimpotrivă, dorește să-l conducă la perfecțiune și încântare absolută. Doar gândurile care îți trec prin minte în timpul citirii unui text autentic, combinate cu explicațiile unui adevărat Învățător, pot duce la un rezultat bun. Dacă ești detașat de carte și gândurile tale te distrag de la Cabala, consideră-te în afara ei.

Cabala ne conduce într-o stare în care putem deja să simțim punctul din inimă. În această stare, ne putem evalua pe noi înșine, nu din punctul de vedere al dorințelor egoiste, ci în privința înțelegerii Universului și a locului nostru în el, adică din punctul de vedere altruist. Apoi apare o contradicție, între egoism și altruism, care îl forțează pe om să strige către Creator pentru ajutor, pentru eliberarea din egoismul său.

Există două tipuri de Roș în fiecare Parțuf: Roș de Hitlabșut și Roș de Aviut. Roș de Hitlabșut conține informații despre lumina care a fost prezentă în partea precedentă a Parțuf-ului. Roș de Aviut spune care Masach este disponibil în acest moment. Aceste două tipuri de informații sunt tot ce există în întregul Univers: puterea luminii și puterea vasului. Ele ne oferă două noțiuni: puterea de a e încânta de lumina Creatorului și puterea ecranului în Kli. Apoi, după ce a făcut un astfel de calcul în Roș, vasul primește o parte din lumină în Guf de dragul Creatorului.

Așa cum s-a spus, Roș de Hitlabșut în lumea Nikudim se numește Keter, iar Roș de AviutAba ve Ima. Cu toate acestea, există al treilea cap în NikudimYEȘSUT. Cu toate acestea, de obicei nu îl considerăm, deoarece se referă la TA, este sub Tabur și este considerat o parte a SAG. Keter și Aba ve Ima se referă deja la TB.

Fiecare Reșimo ar trebui să dea naștere unui gând care poate apărea în acțiune. Gândul care s-a născut din cauza plăcerii anterioare, Reșimo de Hitlabșut, Roș Keter, nu poate ajunge la realizare pentru lipsa ecranului potrivit. Poate apărea numai printr-o Zivug pe Reșimo de Aviut, corpul Parțuf-ului.

Lumea Nikudim este formată din Roș de Keter, Roș de Aba ve Ima și GufZON, care include în sine șapte Sfirot. AHP de ZON se află sub Parsa și se unește cu Parțuf numai în starea Gadlut. În acest fel, AHP își transmite dorințele sale egoiste către vasele altruiste, adică GE, care, în conformitate cu TA, duce la pierderea ecranului, spargerea vaselor și dispariția luminii. Doar dorințele egoiste goale rămân.

Acum studiem starea de Katnut a lumii Nikudim care a apărut ca urmare a unei Zivug făcută pe Reșimot Bet / Alef. Ne confruntăm cu niște noțiuni cu totul noi, care trebuie examinate foarte bine, deoarece Kli, sufletul nostru, se bazează pe ele. Noi suntem creați din cauza legilor TB. Prin depășirea celor 6.000 de ani sau nivele, acoperim distanța de la lumea noastră la Parsa și apoi intrăm în lumea Ațilut.

Structura descendentă a Universului descrisă de cabaliști și realizarea de către om a lumilor spirituale trec prin aceleași nivele. De fapt, Creatorul a creat toate lumile spirituale, astfel încât acestea să servească ca nivele de pași în realizarea omului. Cabaliștii ne-au lăsat o descriere detaliată a coborârii; ascensiunea este atinsă de fiecare individ și este imposibil de descris. Studiem legile universului spiritual și trebuie să le cunoaștem dacă dorim să existăm în lumea spirituală.

Legile TB se aplică acestei lumi, dar le vedem în forma lor materială: fizică, chimică, biologică și socială. Toate aceste legi sunt exprimate în aparența lor exterioară, dar dacă ne uităm îndeaproape, vom vedea că ele se bazează și pe răspândirea luminii, formarea ecranului etc. Studiem legile fundamentale ale Universului, ajungând în chiar adâncimile lui.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts