Taamim, Nekudot, Tagin și Otiot (I)

0
96

46) Acum am clarificat Bituș de Ohr Makif și Ohr Pnimi, care au avut loc după expansiunea Parțuf-ului într-un Guf. Acest lucru face ca Masach de Guf să se purifice, toate Luminile Guf să se îndepărteze, iar Masach-ul cu Reșimot care rămân în el se ridică la Peh de Roș, unde sunt reînnoite cu un nou Zivug de Haka’a și produc un nou nivel în măsura Aviut în Reșimot. Acum vom explica cele patru tipuri de Lumini, TANTA (Taamim, Nekudot, Tagin, Otiot), care apar cu Bituș din Ohr Makif și ascensiunile Masach-ului către Peh de Roș.

47) S-a explicat că prin Bituș de Ohr Makif în Masach de Guf, el purifică Masach-ul a toate Aviut de Guf până când este purificat și egalizat cu Masach de Peh de Roș. Echivalența formei cu Peh de Roș le unește ca una și este inclusă în Zivug de Haka’a.

Cu toate acestea, Masach-ul nu este purificat imediat, ci treptat: mai întâi de la Behina Dalet la Behina Gimel, apoi de la Behina Gimel la Behina Bet, apoi de la Behina Bet la Behina Alef și apoi de la Behina Alef la Behinat Șoreș. În cele din urmă, este purificat de toate Aviut-urile și devine la fel de pur ca Masach de Peh de Roș.

Acum, Lumina Superioară nu se oprește nici măcar pentru o clipă, ci se potrivește cu Masach-ul în fiecare etapă a Hisdakchut. Acest lucru se datorează faptului că, odată ce a fost curățat de Behina Dalet și nivelul lui Keter a fost în întregime înlăturat, iar Masach-ul a venit la Aviut de Behina Gimel, Lumina Superioară se potrivește cu Masach-ul pe restul Aviut al Behina Gimel și produce zece Sfirot la nivelul de Hochma.

Apoi, când Masach-ul pleacă de la Behina Gimel, iar nivelul lui Hochma se îndepărtează lăsând doar Behina Bet în Masach, Lumina Superioară se cuplează cu el pe Behina Bet și produce zece Sfirot la nivelul lui Bina. Apoi, când a fost curățat de Behina Bet, iar acest nivel a plecat, lăsând în ea doar Aviut de Behina Alef, Lumina Superioară se potrivește cu Masach-ul pe restul de Aviut al lui Behina Alef și produce zece Sfirot la nivel din ZA. Și când a fost curățat de Aviut de Behina Alef, iar nivelul ZA a plecat, rămâne doar cu Șoreș (rădăcina) Aviut-ului.

În această stare, Lumina Superioară face un Zivug pe Aviut Șoreș care rămâne în Masach și produce zece Sfirot la nivelul lui Malchut. Și când Masach-ul este purificat de Aviut Șoreș. De asemenea, nivelul lui Malchut se îndepărtează de aici, de vreme ce nici un Aviut de Guf nu rămâne acolo. În acel stat se consideră că Masach-ul și Reșimot-ul său s-au ridicat și s-au unit cu Masach de Roș, au fost incluși acolo într-un Zivug de Haka’a și au produs noi zece Sfirot peste el, numite “copil” și “consecință” a primului Parțuf.

Astfel, am explicat că Bituș al Ohr Makif și Ohr Pnimi, care purifică Masach de Guf al primului Parțuf al AK și îl ridică la Peh de Roș, prin care apare cel de-al doilea Parțuf, AB de AK, nu se întâmplă la o singură dată. Mai degrabă se întâmplă treptat, pe măsură ce Lumina Superioară se potrivește cu ea la fiecare stare, în cele patru grade pe care le traversează în timpul Hisdakchut, până când se egalizează cu Peh de Roș.

Și așa cum s-a explicat în legătură cu realizarea celor patru niveluri în timpul lui Hisdakchut de Guf al primului Parțuf pentru scopul lui AB, trei niveluri apar în timpul perioadei Hisdakchut a Masach de Guf din Parțuf AB, deoarece emană Parțuf SAG și în mod similar în toate gradele. Regula este aceasta: Un Masach nu se purifică imediat, ci treptat. Iar Lumina Superioară, care nu se oprește la cel inferior, se potrivește cu el la fiecare grad de-a lungul purificării.

Dorința egoistă care a făcut TA acum vrea să lucreze numai într-un mod altruist și să se bucure de primirea de dragul Creatorului. Cu toate acestea, la început primește doar 20%, apoi devine treptat liberă de lumină, deoarece nu mai poate primi niciodată, ca rezultat a Bituș între Ohr Makif și Ohr Pnimi.

De fapt, lumina nu intră nici nu iese din nimic. Lumina este în mod constant în interiorul vasului (Kli). Totul depinde de vasul special, dacă este capabil să simtă lumina în interior sau nu. În mod similar, suntem plini de lumina Creatorului, dar nu o simțim datorită lipsei corecției, ecranului. Dacă începem să ne corectăm și să dobândim ecranul împotriva egoismului nostru, vom simți Creatorul și lumina Lui.

Acum că decizia de expulzare a luminii se face, Malchut, care dorește să simtă și să dezvăluie Creatorul, începe să-și modifice senzațiile interioare. Lumina Superioară nu se oprește niciodată, dar face în mod constant Zivugim cu Masach-ul în fiecare stare în timp ce urcă.

48) Totuși, aceste niveluri care apar treptat pe Masach în timpul Hisdakchut, nu sunt considerate Hitpaștut de grade reale, ca primul nivel care a apărut înainte de începutul lui Hisdakchut. Mai degrabă, sunt considerate Nekudot și se numesc Ohr Hozer și Din, deoarece forța de plecare a Luminilor este deja amestecată în ele. Acest lucru se datorează faptului că, în primul Parțuf, de îndată ce Bituș a început să se întâmple și a purificat Masach de Guf de la Behina Dalet, se consideră că a fost complet purificat, deoarece nu există “vreo” în spiritualitate.

Și din moment ce a început să se purifice, a trebuit să se purifice complet. Cu toate acestea, din moment ce Masach-ul se purifică treptat, este timpul ca Lumina Superioară să se împreune cu el la fiecare grad de Aviut pe care Masach-ul îl presupune în timpul Hisdakchut-al său, până când este complet purificat. Prin urmare, forța de plecare este amestecată cu nivelurile care apar în timpul plecării și sunt considerate ca fiind doar Nekudot și Ohr Hozer și Din.

Orice recepție a luminii în interiorul Parțuf-ului (inclusiv ceea ce s-a întâmplat din cauza unui astfel de Zivug) este o primire a plăcerii. Aceasta înseamnă că, chiar dacă trece de la un nivel la altul inferior (de exemplu, de la Galgalta la AB, de la AB la SAG și așa mai departe), Parțuf-ul continuă să primească lumina (plăcerea).

Acesta este motivul pentru care discernem două tipuri de niveluri în fiecare Parțuf: Taamim și Nekudot. Acest lucru se datorează faptului că primele zece Sfirot de Guf care apar în fiecare Parțuf sunt numite Taamim, iar nivelurile care apar în Parțuf ca purificate, după ce Masach a început deja să se purifice până când ajunge la Peh de Roș, se numesc Nekudot.

Prima răspândire a luminii – Ta’amim – a venit să strălucească la acest nivel; dar Nekudot, deși au lumină directă și se răspândește și sub forma de Roș, Toch și Sof, nu apare ca să strălucească la acest nivel deoarece Ohr Makif anulează ecranul și întregul nivel dispare.

Cu toate acestea, deoarece ecranul este format din cele patru Behinot, lumina nu poate părăsi nivelul dintr-o dată. Asta seamănă cu o situație în care o persoană care stă în a patra cameră este rugată să plece. Nu poate părăsi casa din a patra cameră fără să treacă prin celelalte trei. Când intră în a treia cameră, nu intenționează să rămână acolo, pentru că dorește doar să treacă prin ea.

O persoană care se stă la etajul cinci nu se poate opri în timpul căderii, nu-i așa? Trebuie să coboare până la al patrulea etaj, apoi la al treilea și așa mai departe, până ajunge la parter. O persoană inteligentă care se încadrează la cel de-al cincilea nivel consideră cel de-al patrulea nivel cel mai mic; în acest caz, se poate opri imediat și nu trebuie să continue să cadă. Cineva mai puțin inteligent, care se încadrează la al cincilea, la al patrulea crede: “Aici sunt oameni mai răi decât mine”. Această persoană trebuie să cadă până jos.

Există un alt exemplu. Doi muncitori și-au primit salariul. Primul a primit 800 de dolari și este foarte mulțumit; al doilea a primit 900 de dolari și este foarte trist. Primul obișnuia să primească 600 de dolari înainte; prin urmare, a fost încântat să primească 800 de dolari. Cel de-al doilea obișnuia să primească 1000, deci s-a tristat când i-a fost tăiat salariul. Salariul redus nu aduce nicio plăcere, doar judecată și restricție.

Este definită ca “puterea judecății”, puterea rezultatului, care rezultă din dispariția ecranului și conform legii care impune interdicția primirii egoiste. Aceste faze ale retragerii luminii sunt numite “Lumina întoarsă”. Totuși, este lumină directă, deoarece strălucește în momentul plecării, în timpul “revenirii luminii la rădăcină”.

Din moment ce nu există jumătăți de măsură în lumea spirituală, putem concluziona că, dacă dorim să atingem spiritualitatea, trebuie să o preferăm și să continuăm până la sfârșit.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts